• 21-10-2020, 02:44:26
    #55
    Kızılay'ın bizim kanlarımızı bedavaya alıp parayla satması beni üzdü.
  • 21-10-2020, 03:13:11
    #56
    sezgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlar acınası, askerliği sıhhiye bölüğünde ambulans şöförü olarak yaptım. Tabip üsteğmenimden allah bir kere daha razı olsun dedim, düzenli kan bağışı yapma alışkanlığı kazandırdı.

    Hep söylerdi allah aratmasın diye 2 sene önce ararken ne demek istediğini öğrendim. Her gün 2 ünite 0 rh negatif ve tam 39 gün boyunca kan takviye edildi hastamıza şükür iyileşti.

    Özel kurum arkadaşlar onca araba, onca sağlık çalışanı, sağlık malzemesi materyali bir şekilde gelir elde etmesin mi? Senin verirken niyetin belli. Vucuduna yaptığın iyilik belli. Başka üretim tesisi yok korkmayın verin. Vucut en güzelini en temizini üretiyor insanlığı unutarak yazanlar olmuş içler acısı....
    Hocam kızılayın gelirini soda ile karşılıyor zaten. O satılan sodalar beleşe mi dağıtılıyor? Ücretsiz kan veren insanların bile işi düştüğünde kan parası isteyen bir kurum kızılay öyle fazla övmeye gerek yok... Yok tek kaynağımız falan devlet izin verse bu şekilde çalışan binlerce şirket açılırdı. Rekabet gelirdi en azından çünkü yaşanan durum ticaret insan sağlığı değil. Ticarette tek elden yürütülmesi doğru değil kim ne derse desin olay ticaretse bu böyle olmalı. Ücretsiz verirken ben insan sağlını düşünüyorum ama verdiğim kan satılıp farklı mecralarda kullanılıyorsa eğer. Bana veya başkasına, kimse sağlık kurumu olarak gördürmek istemesin eskiden iyi olabilir. Ama şu an amacından sapmış bir kurum.

    Düzenleme: Sinirle bazı özel bilgiler paylaşmışım. Kısaca kızılay bir bağış toplayan vakıfsa bütün geliri gideri halka açık olmalı. Bütün bağış ile çalışan kurumların (bir çay parası bile) halka açık olmalı.
  • 21-10-2020, 04:03:03
    #57
    Sigma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şaşırdım artık bende vermiyeceğim nasıl bir saçmalık madem bende ücretli satayım oldu olacak. R10da bir yiğit çıksın kan takas sistemi gibi bir site kursun ihtiyacı olan oraya girsin üşenmem gider hastahanede ihtiyacı olana veririm kanımı en azındna aracılara para kazandırmayız
    Hocam o kadar kolay mı?

    En büyük gelir kaynaklarından biri kızılay sizce o siteyi ayakta tutarlar mı?

    Hastaneye verilen kanların hastanede kaldığının garantisini sorguluyorum. Hastaneler o kanın fazlasını bağış yaptırmadıklarına kızılaya aktarmadıklarının da garantisi yok. En iyisi dediğiniz gibi bir durum oldumu gidip verilmesi...

    Devlet en azından şu şartı getirebilir; ben 1 ünite bağış yaptıysam. 1 ünite ücretsiz alma hakkım olur.

    Bakın böyle yapsınlar iki gün sonra herkes kanını bağışlamaya koşar. Çünkü ben kanımı veriyorum. Benim ihtiyacım olduğunda para ile alıyorum diyor millet. Bunu yapsalar iki gün çok değil bütün kan stokları dolar... Ama yaparlar mı? Hiç sanmıyorum yapsalar şimdiye kadar yapılırdı zaten.
  • 21-10-2020, 04:11:26
    #58
    sezgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlar acınası, askerliği sıhhiye bölüğünde ambulans şöförü olarak yaptım. Tabip üsteğmenimden allah bir kere daha razı olsun dedim, düzenli kan bağışı yapma alışkanlığı kazandırdı.

    Hep söylerdi allah aratmasın diye 2 sene önce ararken ne demek istediğini öğrendim. Her gün 2 ünite 0 rh negatif ve tam 39 gün boyunca kan takviye edildi hastamıza şükür iyileşti.

    Özel kurum arkadaşlar onca araba, onca sağlık çalışanı, sağlık malzemesi materyali bir şekilde gelir elde etmesin mi? Senin verirken niyetin belli. Vucuduna yaptığın iyilik belli. Başka üretim tesisi yok korkmayın verin. Vucut en güzelini en temizini üretiyor insanlığı unutarak yazanlar olmuş içler acısı....
    Hocam bence siz fazla iyimser bakıyorsunuz. Kızılay artık işi ticarete döktü ve kazandıkları paranın haddi hesabı yok ki vakıflara vs. bağış yapıyor. Belki de şuan büyük bir vergi de ödüyor. Bizler vatandaş olarak kan ihtiyacı diye bakıyoruz ama maalesef bu kuruluş böyle bakmıyor olaya. Yani eskisi gibi adını anamiyoruz bu kurumun. Yani şuan hastanelerde kan satışı yapiyorlar bunun işçileriyle falan bir ilgisi yok ya da giderlerle ilgisi yok. Öyle olsa çok az bir miktar talep ederlerdi ya da bağış olarak devam ederlerdi. Bu derecede önemli bir kurumun işçilerini geçindirememesine devlet dahi müsade etmez. Büyük şirketler de düzenli olarak destekler. Zaten birçok sponsoru vs. vardı. Millet olarak ne geliyorsa başımıza hep iyi niyetten. Arkadaşın dediği gibi ülkede artık kanımıza kadar satılıyor. Net özet bu.
  • 21-10-2020, 05:54:29
    #59
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanka şeffaf olmayan hiç bir şeye bağış yapmayı doğru bulmuyorum çünkü Kızılay Ensar vakfı diye bir vakıfa bir ara milyarlar bağışladı.
    Aynen bu olaydan sonra kan vermeyi kestim birine lazım olursa 0+ gider veririm
  • 21-10-2020, 07:09:42
    #60
    Günaydın
    Kızılay yeni kan satmaya başlamadı ki bundan 11 sene öncede satıyordu halada satıyor. İlk kan verme alışkanlığını askerde kazandım ondan sonra her zaman vakti geldiğinde gidip düzenli bir şekilde kan veriyordum taki Ankara da yaşadığımız elim vaka sonrasında değil Kızılay'a kan vermek günahımı bile vermem bu kansizlara.
  • 21-10-2020, 09:46:38
    #61
    fâni editör.
    Sigortası olan, bağkuru olan veya emekli olanlar devlet hastanelerinden ihtiyacı olduğunda ücretsiz faydalanıyor. Fakat özel hastaneye gidiyorsanız, devletin bu hastanelere verdiği ünite sayısı kısıtlı olduğu için, stok ellerinde tükendiği zaman kızılaydan parayla alıyor ve hastalarına kâr ederek satıyor. Yani devlete giderseniz sıkıntı yok başhekime sordum. Özel hastane de bir zahmet benim kanımı alıyorsa parasını versin kızılaya.
  • 21-10-2020, 10:02:55
    #62
    Kan vermedim, durum böyleyse ücreti neyse alırım lazım olunca. Bugüne kadar şüpheyle yaklaşmam iyi olmuş
  • 21-10-2020, 10:18:08
    #63
    Bende sürekli kan veren biriydim sürekli damarı patlatıp kolumu morartiklari için bıraktım kan vermeyi 2 senede bir veriyorum kanı oda sağlık için mecburen