Kızılay Kanı Parayla Mı Satıyor?
74
●2.804
- 21-10-2020, 02:44:26Kızılay'ın bizim kanlarımızı bedavaya alıp parayla satması beni üzdü.
- 21-10-2020, 03:13:11Hocam kızılayın gelirini soda ile karşılıyor zaten. O satılan sodalar beleşe mi dağıtılıyor? Ücretsiz kan veren insanların bile işi düştüğünde kan parası isteyen bir kurum kızılay öyle fazla övmeye gerek yok... Yok tek kaynağımız falan devlet izin verse bu şekilde çalışan binlerce şirket açılırdı. Rekabet gelirdi en azından çünkü yaşanan durum ticaret insan sağlığı değil. Ticarette tek elden yürütülmesi doğru değil kim ne derse desin olay ticaretse bu böyle olmalı. Ücretsiz verirken ben insan sağlını düşünüyorum ama verdiğim kan satılıp farklı mecralarda kullanılıyorsa eğer. Bana veya başkasına, kimse sağlık kurumu olarak gördürmek istemesin eskiden iyi olabilir. Ama şu an amacından sapmış bir kurum.sezgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Düzenleme: Sinirle bazı özel bilgiler paylaşmışım. Kısaca kızılay bir bağış toplayan vakıfsa bütün geliri gideri halka açık olmalı. Bütün bağış ile çalışan kurumların (bir çay parası bile) halka açık olmalı. - 21-10-2020, 04:03:03Hocam o kadar kolay mı?Sigma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
En büyük gelir kaynaklarından biri kızılay sizce o siteyi ayakta tutarlar mı?
Hastaneye verilen kanların hastanede kaldığının garantisini sorguluyorum. Hastaneler o kanın fazlasını bağış yaptırmadıklarına kızılaya aktarmadıklarının da garantisi yok. En iyisi dediğiniz gibi bir durum oldumu gidip verilmesi...
Devlet en azından şu şartı getirebilir; ben 1 ünite bağış yaptıysam. 1 ünite ücretsiz alma hakkım olur.
Bakın böyle yapsınlar iki gün sonra herkes kanını bağışlamaya koşar. Çünkü ben kanımı veriyorum. Benim ihtiyacım olduğunda para ile alıyorum diyor millet. Bunu yapsalar iki gün çok değil bütün kan stokları dolar... Ama yaparlar mı? Hiç sanmıyorum yapsalar şimdiye kadar yapılırdı zaten. - 21-10-2020, 04:11:26Hocam bence siz fazla iyimser bakıyorsunuz. Kızılay artık işi ticarete döktü ve kazandıkları paranın haddi hesabı yok ki vakıflara vs. bağış yapıyor. Belki de şuan büyük bir vergi de ödüyor. Bizler vatandaş olarak kan ihtiyacı diye bakıyoruz ama maalesef bu kuruluş böyle bakmıyor olaya. Yani eskisi gibi adını anamiyoruz bu kurumun. Yani şuan hastanelerde kan satışı yapiyorlar bunun işçileriyle falan bir ilgisi yok ya da giderlerle ilgisi yok. Öyle olsa çok az bir miktar talep ederlerdi ya da bağış olarak devam ederlerdi. Bu derecede önemli bir kurumun işçilerini geçindirememesine devlet dahi müsade etmez. Büyük şirketler de düzenli olarak destekler. Zaten birçok sponsoru vs. vardı. Millet olarak ne geliyorsa başımıza hep iyi niyetten. Arkadaşın dediği gibi ülkede artık kanımıza kadar satılıyor. Net özet bu.sezgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-10-2020, 05:54:29Aynen bu olaydan sonra kan vermeyi kestim birine lazım olursa 0+ gider veririmMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-10-2020, 07:09:42Günaydın
Kızılay yeni kan satmaya başlamadı ki bundan 11 sene öncede satıyordu halada satıyor. İlk kan verme alışkanlığını askerde kazandım ondan sonra her zaman vakti geldiğinde gidip düzenli bir şekilde kan veriyordum taki Ankara da yaşadığımız elim vaka sonrasında değil Kızılay'a kan vermek günahımı bile vermem bu kansizlara. - 21-10-2020, 09:46:38Sigortası olan, bağkuru olan veya emekli olanlar devlet hastanelerinden ihtiyacı olduğunda ücretsiz faydalanıyor. Fakat özel hastaneye gidiyorsanız, devletin bu hastanelere verdiği ünite sayısı kısıtlı olduğu için, stok ellerinde tükendiği zaman kızılaydan parayla alıyor ve hastalarına kâr ederek satıyor. Yani devlete giderseniz sıkıntı yok başhekime sordum. Özel hastane de bir zahmet benim kanımı alıyorsa parasını versin kızılaya.
- 21-10-2020, 10:02:55Kan vermedim, durum böyleyse ücreti neyse alırım lazım olunca. Bugüne kadar şüpheyle yaklaşmam iyi olmuş
- 21-10-2020, 10:18:08Bende sürekli kan veren biriydim sürekli damarı patlatıp kolumu morartiklari için bıraktım kan vermeyi 2 senede bir veriyorum kanı oda sağlık için mecburen
insanlığı unutarak yazanlar olmuş içler acısı....
