• 25-02-2020, 01:29:11
    #10
    eslao adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yanlış bir düşünce açıkçası. O zaman ben de 1250 gönderi ile sıraya girer mini bir şubeyi öğleden sonra kendime tahsis ederim, ya da 16:45'de sıra alır adamları evine 2 saat geç yollarım. Bence daha erken bir saatte gitmeniz hem sizin hem de personel için daha kolay olacaktır.
    Nasıl yanlış düşünce ? Ne diyorsun sen arkadaşım ? 17:00 ye kadar çalışıyorlar zaten 5 dedin mi sistemi kapatıyor senin ister 1 kargon olsun ister 1.200 kargo olsun 17:00 oldun mu yada mesai saati bitimi geldiğinde almıyor daha. 1000 kargo ile gittin 17:00'ye kadar kaç adet alırsa alır 17:00 geçtin mi bırakır yarın gel devamı getir der sistem budur bende bunu anlarım. 15 tane kargo girecek mesai bitmesine daha var 30 - 45 dakika kargo poşetlerinin hepsinin içinde barkod var elinde cihaz var okutup okutup alıyor 15 kargoya sisteme girmesi 10 dakika sürmez neyin tantanası yapılıyor ? Senin dediğin gibi 1000 kargoyu girmek için 2 saat fazladan mesai yapmıyorlar yani mesai bittin mi sistem kapanır kalırsa kalır
  • 25-02-2020, 01:31:22
    #11
    hocam mental olarak o saatlerde yorgun olmaları ve demorilize olmaları normal fakat bunu müşteriye yansıtmaları tamamen yanlış siz davanızda haklısınız yanlış anlamayın hizmet sektörünü bilirim personeli eğitmezsen kendilerine göre yazılı olmayan kanun üretirler bunuda haklıymış gibi savunurlar.
    kargo sektörü son dönemlerde yerlerde internet satışlarının artması ve buna yeterli cevap verecek alt yapının olmayısı ve denetimsizlikten kaynaklanıyor
  • 25-02-2020, 01:35:36
    #12
    Hocam şimdi sana durumu şu şekilde aciklayayim;
    Sadece kendi pencerenden bakarsan haklı gibi görünebilirsin. Şimdi o senin suratsız dediğin arkadaş eminimki sana varana kadar kaç kargo kabul etmiştir. Sadece kargo değil posta da kabul etmiştir. Yani tebligat, kayıtlı kayıtsız posta vs. Ve bunu çoğunlukla öğleden sonraları yapıyorlar. Yani sabahtan kimse gelmiyor öğleden sonraya bırakıyorlar işi. Birde resmi kurumlar mesai saati bitimine eve giderken bırakıyorlar postayı. Senin saat 16:00'da o kadar kargo getirmen işi sıkıntıya sokmuş. Şöyleki senin kargolarının hepsini kabul etmek zorunda. Kabul etmeliki sevki sağlansın. Sen saat 16:00'da sanane ben 50 kargoda getiririm diyemezsin. Maalesef yani karsindakide robot değil. Birde kargo kabul formu doldurmak zorundasın. Gişe personeli de doldurmak zorunda. Yani bu kıllık yapmak değil. Siz bu zamana kadar doldurmadiginiz için size öyle geliyordur. iletişimde sıkıntı var tamam ama empati yapmak lazım. PTT'de işler az personel çok iş prensibiyle yürütülmeye çalışıldığı müddetçe bu böyle devam edecek. Daha erken getirirseniz bence problem kalmaz. Ya da kargonuzu bırakın yarın kabul etsinler. Sürekli yapıyorsanız bu işi anlaşın kargonuzu bırakın eğer kabul ederlerse sonraki gün de barkodlarınızı alırsınız. Son olarak o 550 TL devletin cebine giriyor, personelin değil. Personel de işyerinde sağlığını koruyacak koşullarda çalışmalı. Robot değiliz sonuçta.
    Sevgiler.
  • 25-02-2020, 01:40:14
    #13
    saydek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam mental olarak o saatlerde yorgun olmaları ve demorilize olmaları normal fakat bunu müşteriye yansıtmaları tamamen yanlış siz davanızda haklısınız yanlış anlamayın hizmet sektörünü bilirim personeli eğitmezsen kendilerine göre yazılı olmayan kanun üretirler bunuda haklıymış gibi savunurlar.
    kargo sektörü son dönemlerde yerlerde internet satışlarının artması ve buna yeterli cevap verecek alt yapının olmayısı ve denetimsizlikten kaynaklanıyor
    aynen öyle yazılı olmayan kanunlar üretiyorlar. Tamda demek istediğim bu aslında. Müdüre çıktım diyorum ki PTT'nin bir kişi günde şu kadar kargo gönderebilir diye bir kotası / kuralı var mı diye soruyorum yok diyor o zaman bu personel neden bu kadar kargo getirmeyin diyor diyorum haklısın diyor. Saat 17:00'ye kadar kargo alınmıyor mu diyorum alınıyor diyor o zaman bu personel niye daha erken saatte gel diyor diyorum ? haklısın uyaracağım diyor.


    talipzor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şimdi sana durumu şu şekilde aciklayayim;
    Sadece kendi pencerenden bakarsan haklı gibi görünebilirsin. Şimdi o senin suratsız dediğin arkadaş eminimki sana varana kadar kaç kargo kabul etmiştir. Sadece kargo değil posta da kabul etmiştir. Yani tebligat, kayıtlı kayıtsız posta vs. Ve bunu çoğunlukla öğleden sonraları yapıyorlar. Yani sabahtan kimse gelmiyor öğleden sonraya bırakıyorlar işi. Birde resmi kurumlar mesai saati bitimine eve giderken bırakıyorlar postayı. Senin saat 16:00'da o kadar kargo getirmen işi sıkıntıya sokmuş. Şöyleki senin kargolarının hepsini kabul etmek zorunda. Kabul etmeliki sevki sağlansın. Sen saat 16:00'da sanane ben 50 kargoda getiririm diyemezsin. Maalesef yani karsindakide robot değil. Birde kargo kabul formu doldurmak zorundasın. Gişe personeli de doldurmak zorunda. Yani bu kıllık yapmak değil. Siz bu zamana kadar doldurmadiginiz için size öyle geliyordur. iletişimde sıkıntı var tamam ama empati yapmak lazım. PTT'de işler az personel çok iş prensibiyle yürütülmeye çalışıldığı müddetçe bu böyle devam edecek. Daha erken getirirseniz bence problem kalmaz. Ya da kargonuzu bırakın yarın kabul etsinler. Sürekli yapıyorsanız bu işi anlaşın kargonuzu bırakın eğer kabul ederlerse sonraki gün de bakışlarınızı alırsınız. Son olarak o 550 TL devletin cebine giriyor, personelin değil. Personel de işyerinde sağlığını koruyacak koşullarda çalışmalı. Robot değiliz sonuçta.
    Sevgiler.
    Ya hocam kalp kırmak istemiyorum da valla boş konuşuyorsun neymiş o 550 TL devletin cebine giriyormuş personelin değilmiş. Personelin maaşını kim ödüyor devlet ödemiyor mu ? şu cümlen ile bile ne kadar boş konuştuğun belli daha önce yazdıklarına cevap bile vermeye gerek duymuyorum bu cümlen den ötürü.
  • 25-02-2020, 01:42:35
    #14
    ComPuter_DoctoR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen öyle yazılı olmayan kanunlar üretiyorlar. Tamda demek istediğim bu aslında. Müdüre çıktım diyorum ki PTT'nin bir kişi günde şu kadar kargo gönderebilir diye bir kotası / kuralı var mı diye soruyorum yok diyor o zaman bu personel neden bu kadar kargo getirmeyin diyor diyorum haklısın diyor. Saat 17:00'ye kadar kargo alınmıyor mu diyorum alınıyor diyor o zaman bu personel niye daha erken saatte gel diyor diyorum ? haklısın uyaracağım diyor.




    Ya hocam kalp kırmak istemiyorum da valla boş konuşuyorsun neymiş o 550 TL devletin cebine giriyormuş personelin değilmiş. Personelin maaşını kim ödüyor devlet ödemiyor mu ? şu cümlen ile bile ne kadar boş konuştuğun belli daha önce yazdıklarına cevap bile vermeye gerek duymuyorum bu cümlen den ötürü.
    Eyvallah. Cevabin iyi oldu. İşyerindeki tartışmanın sebebini biraz daha anlayabiliyorum şimdi.
  • 25-02-2020, 01:42:57
    #15
    En ukalası da kargo şube müdürleri! Sanırsın atom parçalıyorlar! Hepsi aynı nane, hepsi bir bomboş.
  • 25-02-2020, 01:43:46
    #16
    Memlekette herkes işini gerektiği gibi yapsa bu halde olmazdık zaten. İstediği kadar yorgun olsun kimse oradaki personelin suratını çekmek zorunda değil. Kaldı ki madem bu kadar memnun değil yaptığı işten versin istifasını güle oynaya yapacağı bir iş arasın
  • 25-02-2020, 01:49:40
    #17
    talipzor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eyvallah. Cevabin iyi oldu. İşyerindeki tartışmanın sebebini biraz daha anlayabiliyorum şimdi.
    Ya arkadaş zihniyetine baksana. İşte senin zihniyetin ile orada ki çalışan bazı personelin zihniyeti de aynı. Sen diyorsun ki 550 TL yi personele değil devlete ödüyorsun. Yani diyorsun ki personel bir şey kazanmıyor devlet kazanıyor. Ben o 550 TL yi ödemesem devlet bu personele nasıl maaş verecek ? Zihniyetin bile saçma sapan ben senle neyi tartışayım ? Sen diyorsun ki bir sürü iş yapıyorlar kaldıramıyorlarsa yapmayacaklar bizde dünya sorun sıkıntı çekiyoruz ama mekanımıza gelen hiç bir müşteriye surat yapıp terslemiyoruz. Can ağzımızda olsa bile kibar kibar konuşuyoruz. Biz salakmıyız ? Şimdi o adam günde 1000 kişiye bakıyor diye beni terslemeye ne hakkı var ? Bende o zaman akşam saatleri dükkanıma gelenleri tersliyim diyim ki sana kadar kaç kişi ile uğraştım oldu mu bu şimdi ?
  • 25-02-2020, 01:55:16
    #18
    talipzor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eyvallah. Cevabin iyi oldu. İşyerindeki tartışmanın sebebini biraz daha anlayabiliyorum şimdi.
    ben esnafım. dükkanıma gelen müşteriye kapatıyoruz bu saate kadar neredeydin diyebiliyor muyum? hayır. biz bunu beklemiyoruz. zaten çalışma saati 5'e kadar.17.01 de kargo almasın. Ama 16.59'a kadar 100 kargo da getirsem alacak. Almak zorunda. Maden ocağında çalışan asgari ücretli bu kadar yorulmuyor bu nasıl bir sektörse. Herkes bi afra tafralı. Yoruluyorsa yoruluyor. Bunun karşılığında parasını alıyor. Bana ağız eğemez. Laf edemez. Herkes görevini yapmayı bilecek.



    ComPuter_DoctoR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya arkadaş zihniyetine baksana. İşte senin zihniyetin ile orada ki çalışan bazı personelin zihniyeti de aynı. Sen diyorsun ki 550 TL yi personele değil devlete ödüyorsun. Yani diyorsun ki personel bir şey kazanmıyor devlet kazanıyor. Ben o 550 TL yi ödemesem devlet bu personele nasıl maaş verecek ? Zihniyetin bile saçma sapan ben senle neyi tartışayım ? Sen diyorsun ki bir sürü iş yapıyorlar kaldıramıyorlarsa yapmayacaklar bizde dünya sorun sıkıntı çekiyoruz ama mekanımıza gelen hiç bir müşteriye surat yapıp terslemiyoruz. Can ağzımızda olsa bile kibar kibar konuşuyoruz. Biz salakmıyız ? Şimdi o adam günde 1000 kişiye bakıyor diye beni terslemeye ne hakkı var ? Bende o zaman akşam saatleri dükkanıma gelenleri tersliyim diyim ki sana kadar kaç kişi ile uğraştım oldu mu bu şimdi ?
    ama onlar taaa akşam 5'e kadar çalışıyolar. Masada otur otur. Ellerinde cihaz. Sıkılır insan sen de hak ver.. Haketmeden kazandığın para haramdır. Yapman gereken görevi aksatıp müşteriye ters davranıyorsan kazandığın para sonuna kadar haram. Bunun için para almıyorlar.