• 09-12-2018, 20:53:18
    #46
    Türkiye nesiyle ünlü deseler suriyelileri deriz artık
  • 09-12-2018, 20:58:34
    #47
    crooper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ümmetçi olduğum kanısına nasıl vardınız, gerçekten anlamış değilim. Sıfatları direk yapıştırmaktan hiç çekinmemişsiniz.

    Belkide haklısınız, suriyeliler adapte olmayacaklar. Ama Gitmeyeceklerde. hiç bir güç suriyelileri bu ülkeden gönderemez artık. Sizde artık bunun farkına varın.

    Particilik ya da anti-particilikten cıkıp Az biraz rasyonel düşünürseniz: sorun oluşmadan önleyemediyseniz eğer; önce sorun nasıl cozeriz bu düşünülür, sonra bu sorun neden oluştu ya bakarsınız. kaba tabirle-çok afedersiniz-şemsiyenin artık açılmayacağını, şu durumda geçmişe değil gelecekte ne yapabiliriz düşüncesine girmeniz gerektiğini anlarsınız. Ya yola getireceğiz, ya da tepemize cıkacaklar. Yarın anadilde eğitim isteyecekler, meclise girecekler hak talep edecekler (hiç yabancı olmadıgımız durumlar). Azınlık olmaktan çıkacaklar. Bunların önüne nasıl geçeceksiniz onu düşünün. Bu büyük konular meclisin işi doğrudur, o zaman siz ust katta ses yapan komsunuzu nasıl yola getirirsiniz ya da nasıl binadan uzaklaştırırsınız onu düşünün o zaman.
    Bu demek değil ki yanlışı dile getirmeyin, yanlışa yanlış doğruya doğru demek hak değil, doğrudan bir görev-zorunluluktur. yanlışa yanlış derken bu yanlış nasıl düzelir onu düşünmek, çözüm üretmek gerekir.

    Saygılar bizden.
    Rasyonel olarak cevap vermem gerekirse. Düşükte olsa (halkın çoğunluğu isyan ederse) suriyelilerin gönderilme olasılığı var. Gönderilmezse, yakın tarihte ülkenin bölünmesi kaçınılmaz. Daha kötü senaryoda var ama yazmayacağım onu. Kürtlerden sonra suriyelileri bu ülke kaldıramaz. Nüfus artışı durumuda var. Benim size sitemim sanki olması hoşunuza gidermiş gibi yazmanız, çok uluslu devlet vs. olayları direk kabullenmişsiniz. Bu ülke amerika değilki çok ulusu kaldırsın. Derebeylik kafasında yaşayan cahil ortadoğu burası.

    Son yıllarda insanların yurtdışına gitme isteği ve gidişindeki artış hep bunlardan dolayı.
  • 09-12-2018, 21:06:33
    #48
    Üyeliği durduruldu
    ahh ulan ah, bir gun gelsede suriyeli katliami yapsak. boyle yillarca bahsedilse bu katliamdan.., Coluk cocuk yasli kadin 2-3 milyon suriyelilyi oldursek, bidaha ne gelirleerr nede bizle ugrasirlar.

    Bana cani gozuyle bakmayin arkadaslar, benim yani turk milletinin rahati ve devamliligi herseyden onemlidir.
  • 09-12-2018, 21:08:23
    #49
    Flexible adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rasyonel olarak cevap vermem gerekirse. Düşükte olsa (halkın çoğunluğu isyan ederse) suriyelilerin gönderilme olasılığı var. Gönderilmezse, yakın tarihte ülkenin bölünmesi kaçınılmaz. Daha kötü senaryoda var ama yazmayacağım onu. Kürtlerden sonra suriyelileri bu ülke kaldıramaz. Nüfus artışı durumuda var. Benim size sitemim sanki olması hoşunuza gidermiş gibi yazmanız, çok uluslu devlet vs. olayları direk kabullenmişsiniz. Bu ülke amerika değilki çok ulusu kaldırsın. Derebeylik kafasında yaşayan cahil ortadoğu burası.

    Son yıllarda insanların yurtdışına gitme isteği ve gidişindeki artış hep bunlardan dolayı.
    İstediğimden değil, ya kürtlerle, suriyelilerle yaşamayı öğreneceğiz(cok uluslu dediğim bu) ya da bölüneceğiz veya daha kötü senaryolara katlanmak zorunda kalacağız. Buradaki tercihte vatandaş olarak bizim. bir çıkar yol bulmak gerekiyor. karışık mevzular.
  • 09-12-2018, 22:17:42
    #50
    Üyeliği durduruldu
    crooper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstediğimden değil, ya kürtlerle, suriyelilerle yaşamayı öğreneceğiz(cok uluslu dediğim bu) ya da bölüneceğiz veya daha kötü senaryolara katlanmak zorunda kalacağız. Buradaki tercihte vatandaş olarak bizim. bir çıkar yol bulmak gerekiyor. karışık mevzular.
    nekadar sacma bir bakis acisi! Ne yani basi sikisan bizim ulkemize gelsin, burda bide besleyip, onlarla anlasmaya, onlari anlamaya zorunlu olalim? yok ya. Kulturumu hayatimi degistirecegime hepsini yakarim

    lutfen yanlis anlama.. yazdiklarini iyi niyetli yazdigina adim kadar eminim! ama bu sekilde olmaz dostum. Ben kendi kimligimi varligimi ozgurlugumu baskasi icin kisitlayip onlara anlatis gostermek zorunda degilim. oyle bir yazmissinizki sanki onlarla anlasip onlarla yasamaya mahkumuz.. degiliz abicim
  • 09-12-2018, 22:22:36
    #51
    apo1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oturduğum evin üst katındalar, ben dördüncü kattayım, onlar beşinci katta, hayattan bezdirdiler resmen beni, hep bi gürültü hep bi cızırtı sesi, ne yapıcağımı bilmiyorum,
    çoğu zaman misket sesi geliyor, sanırım benim odamın yukarısında halı yok, parke üzerinde misket oynuyor çocuklar, misket sesi geliyor, iki yada üç aile birlikte yaşıyorlar, sabahları ve gündüzleri misket sesi ve yere vurmaya benzer sesler gelir,
    geceleri şuandada cızırtıya benzer bir ses geliyor, gece geç saatlerde apartmana girip çıkıyorlar, merdivenlerden inip çıkarken baya gürültü çıkartıyorlar, hayvanlar tepiniyor gibi,
    birkaç kere söyledik gürültü yapmayın bizi rahatsız etmeye hakkınız yok falan sakin dille anlatmaya çalıştık ama değişen birşey olmadı
    sesler benim üstümdeki kattan mı geliyor, altıncı teras kattan mı geliyor bilemem, ben dördüncü katta oturuyorum, beş ve altıncı katta da suriyeliler var, her iki kat birine ait, 4 5 yıldır suriyelilere kiralıyor,
    benim üstümdeki katta en son başka suriyeliler vardı, apartmanı çok kirletiyordular, çöplerini dışarı çıkarırken(artık ne taşıyorlarsa) pis kirli bir su tüm apartman merdivenlerine düşerdi,
    hatta son gelen suriyeliler şunuda yaptılar, 5 6 ay önce suriyeliler hariç apartmanda para topladık boyadık apartman iç duvarlarını, merdivenlerin olduğu kısım
    bir ay önce sanırım biri sert bir çisim ile duvarların kimi yerlerini büyükçe çizmiş, neden bunları yapıyorlar hiç anlamıyorum, şiddete de başvurmak istemiyorum, sayıları bizden fazla, evde ben ve babam varız erkek olarak
    Çok iyimser olduğumdan değil ama,
    varsa durumunuz önce çocukların misket oynadığı odaya bir halıfleks tarzı bir şey alın. Ses için çözüm olmasa bile bu hem iyi niyetinizi göstermeniz hem de çocuklara ve ailesine mesaj vermeniz açısından olumlu olur. Onun dışında patırtı gürültü 'suriyeli'lere özgü bir davranış değil. Eminim birçok insan benzer şeyleri 'suriyeli'ler yokken de yaşamıştır. Benim de benzer çok deneyimim var. Tartışmak, hır, gür sonraki meseleler ve genelde çözüm üretmiyor. Mal sahibi ile iletişim, onunla yaşanacak bir hır gür sonraki diğer adım olabilir.

    Ha, eğer ki iyi niyetli değiller ve her şeyi çok suistimal ediyorlarsa söylediklerimin hiçbir geçerli tarafı kalmaz.

    Arkadaşlar 'bunların hepsi aynı' demek hiç sağlıklı bir yaklaşım değil. 'bunların hepsi aynı' dediklerinizden bizim yaşadığımız topraklarda da çok var.

    Durumunuz zor, baş ağrıtıcı, geçmiş olur umarım.
  • 09-12-2018, 22:41:01
    #52
    Üyeliği durduruldu
    Ev sahibiyle iletişime geçin. Apartman yönetimi ile beraber hareket ederek, önce sulh mahkemesine başvurun dilekçe ile. Gerekçeli bir dilekçe ile.

    Ayrıca, ev sahibine ve kiracıya taahütlü posta ile noter'den tastikli birer ihbar çekin.

    Sonrası mahkemeye kalır. Apartman sakinleri şayet hem fikir ise, mahkeme tarafından kiracının tahliyesine karar verilir.
  • 09-12-2018, 23:14:22
    #53
    bence direk polise şikayet edin yasal hakkınız diye biliyorum
    polis uyarınca süt dökmüş kuzuya dönerler.
  • 09-12-2018, 23:22:15
    #54
    cevatburak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    nekadar sacma bir bakis acisi! Ne yani basi sikisan bizim ulkemize gelsin, burda bide besleyip, onlarla anlasmaya, onlari anlamaya zorunlu olalim? yok ya. Kulturumu hayatimi degistirecegime hepsini yakarim

    lutfen yanlis anlama.. yazdiklarini iyi niyetli yazdigina adim kadar eminim! ama bu sekilde olmaz dostum. Ben kendi kimligimi varligimi ozgurlugumu baskasi icin kisitlayip onlara anlatis gostermek zorunda degilim. oyle bir yazmissinizki sanki onlarla anlasip onlarla yasamaya mahkumuz.. degiliz abicim
    hocam hata basında yapıldı ülkeye girmelerine, dağılmalarına izin verilerek. ben basından beri bunu derim. Ama sorun şu an tartışılacak konu ülkeye girip girmemeleri değil. Geçti o dönem girdiler artık. Önümüze bakacaksınız bundan sonra ne yapacagız diye.
    Yanlış anlama ama hepsini yakarım falan biraz hikaye. Neyi yakıyosunuz ne yapacaksınız bu saatten sonra. Git deyip rica edince gidecekler mi sanıyorsunuz.
    Ben kültürünüzü değiştirin, onlara uyun demiyorum. Onlar geldiler, onlar bu ülkenin kuraluna adetine uymak zorundalar. uymuyorlarsa uydurmak zorundasınız uymak zorunda olduklarını hisettireceksiniz. Konuya ilk mesajımda da dedim, ses yapıyolar diye o binadan cıkması gereken rahatsız olan değil, rahatsız eden suriyeliler olmalı. Bunun böyle oldugu onlara bir şekilde öğretilmeli. Bizim türk kurallarına uydukları zaman barınabileceklerinin farkındalığı yaratılmalı. Bir gün gidecek olsalar dahi, gidene kadar bu ülkenin kurallarına uymak zorunda olduklarını beyinlerine kazımalı.
    Kesin çözüm tabiki geri göndermek ama dünya eski dünya değil. Ülke eski milliyetci ülke değil.
    --

    Siyaset mühendisliği diye bir bölüm açılsa keşke.