• 08-08-2021, 21:23:06
    #55
    EmreMemis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş ararken 3000 tl maaş 20 yaşındaki öğrenciye nasıl yetmiyor diyorlar. Sabır ya rasulallah. Ben ömrümün sonuna kadar ailemle mi yaşayacağım? Veya benim telefonum bozulmayacak mı? Ben hastalanmayacak mıyım? Ben evlenmeyecek miyim? Ben sadece sigara içip yemek yiyip işe mi gidip geleceğim? Ben sevgilimle evlilik hayalleri kurarken neden bu kadar düşünüyorum? Ben gelecekte eşim çocuk nasıl doyacak diye niye düşünüyorum? Tabii ki düşünmek zorundayım. Ben bunları düşüneceksem niye yıllarca dirsek çürüttüm. Ben bu kadar emek verip karşılığını alamadıktan sonra niye emek verdim? Benim 10 11 yıllık bilgi birikimimin karşılığı sevgilimle düğünümüzü 30 yaşında planlamak mı? Veya evlendikteb sonra çocuk yapmaya korkmak mı? Bana bu soruların cevabını verin. Gerçekten aylardır düşündüğün sorular. Elim ayağım titriyor sinirden. Ben bir alana o kadar emek verdikren sonra tabi ki iş beğenmicem. Bir de aylık 2500 3000 arası işleri tabi beğenmicem. Kimse itiraz etmesin. Gaziantep'te yaşıyorum. Bahsedilen gibi işler varsa 7000 8000 garsonluk diye bahsedilen var ya o tarz işlerin hepsinde çalışıcam söz veriyorum. Hatta uyumadan günde 2 işte çalışıcam.
    Sen kimsin ya? Böyle isyan ediyorsun. Karnın doyuyor. Güven içinde yaşıyorsun. Allahın var neye isyan ediyorsun. Çıkar cebindeki telefonu göster telefonu. Ekonomimiz uçuyor sen burada evlenemiyom diye ağlıyorsun. Azıcık tamah etmesini bil. Biz tüp kuyruğunda gecelere kadar bekliyorduk. Yolumuz var yolumuz hastanemiz var. Şükret bu düzene isyan etme.


    ( kardeşim ironi olduğunu umarım anlarsın. )
  • 08-08-2021, 21:24:06
    #56
    Birdilimask adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen kimsin ya? Böyle isyan ediyorsun. Karnın doyuyor. Güven içinde yaşıyorsun. Allahın var neye isyan ediyorsun. Çıkar cebindeki telefonu göster telefonu. Ekonomimiz uçuyor sen burada evlenemiyom diye ağlıyorsun. Azıcık tamah etmesini bil. Biz tüp kuyruğunda gecelere kadar bekliyorduk. Yolumuz var yolumuz hastanemiz var. Şükret bu düzene isyan etme.


    ( kardeşim ironi olduğunu umarım anlarsın. )
    Parantez içini okuyana kadar dişlerimi sıkmaya başlamıştım.
  • 08-08-2021, 21:26:02
    #57
    EmreMemis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Parantez içini okuyana kadar dişlerimi sıkmaya başlamıştım.
    Allah yolunu açık eylesin güzel kardeşim. Benden 10 yıl geridesin ama benim 10 yıl önümdesin. Kendini geliştir. Dilini geliştir. Öğrenebildiğin herşeyi öğren. Daha fazlasını iste. Temennim 2 3 yıl içerisinde yurtdışında bir iş bulup hayatını kurtarmandan yanadır. Kafanı bunlara yorma kendini geliştirmeye yor. Kal sağlıcakla.
  • 08-08-2021, 21:32:45
    #58
    Birdilimask adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah yolunu açık eylesin güzel kardeşim. Benden 10 yıl geridesin ama benim 10 yıl önümdesin. Kendini geliştir. Dilini geliştir. Öğrenebildiğin herşeyi öğren. Daha fazlasını iste. Temennim 2 3 yıl içerisinde yurtdışında bir iş bulup hayatını kurtarmandan yanadır. Kafanı bunlara yorma kendini geliştirmeye yor. Kal sağlıcakla.
    Teşekkür ederim hocam. Türkiye'de yazılımcılık veya danışmanlık yapacağıma Amerika gibi ülkelerde garsonluk hatta çöpçülük yapmaya razıyım. Kalkıp burada z kuşağısın şöylesin böylesin oradaki hayat öyle değil böyle değil diyeceklerin gerçekten kalbini kırarım. Benim düşüncem bu ve buna saygı duymak zorunda. Ben sizin görüşlerinize saygı duyuyorum. Ben matematik zekasıyla çalışırım. Açıklanan ve görüntülenen veriler ortada. Ben bu ülkeyi sevmiyorum değil tek hayalim Türk ve türk ulusu için hizmet vermek, asker olmaktı. Bu yönetim ve bu fikirdeki halk oldukça bu ulus için tırnağımı bile kesmem. Kimse burada kalkıp vatanseverlik de yapmasın. Gerçekten sinirden dişlerim kasılmaya başladı. Sağolun hocam. Hayatınızda başarılar dilerim.
  • 08-08-2021, 21:33:46
    #59
    Arkadaşım torku döner de müdür. eleman arıyor. Iraklı birisi gelmiş bizim arkadaş 3000 lira veriyoruz demiş ıraklı 4000 lira istemiş. Bence olay kimse iş beğenmiyor değil. Artık 3k lar 4k lar yeterli değil. alım gücü çok düştü. 3k+sgk veriyoruz ama kimse iş beğenmiyor diyenler biraz mantıklı düşünün. işi değil parayı beğenmiyor kimse artık. hiç mi pazara, markete gitmediniz. hiç mi kiralardan haberiniz yok. insanlara bu paralar YETMEZ! öyle olsa neden ülkemin mühendisi, yazılımcısı gidip amerika da almanya da fabrikada çalışmak istesin? artık herkesdeki mantık şu. burada öğretmen olup 5k alacağıma almanyaya amerikaya gider orada garsonluk yapar, markette çalışır ama 3k dolar alıp adam gibi yaşarım derdinde. çünkü 3k kazanan birisi max 5 ayda altına iyi bir araç çekebilir. istediği gibi etini yer sütünü içer sosyalleşir. her yaz da gelir türkiyeye mükemmel tatilini yapar gider.
  • 09-08-2021, 00:23:49
    #60
    batikansenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben üniversite 1. sınıfta kafede yaptım saatlik 2.5 Türk Lirası veriyorlardı. İhtiyacımız olduğu için köpek gibi çalıştık sabah 9 da kalkıp öğlen 4.30'da işten çıkıp 5te derse giriyordum. Aldığım para günlük 20 liraydı 7K ile işe giren yoksa orda adamı nefes aldıramayacak derecede çalıştırıyorlardır. Kuşadası'nda bir restoranda garsonluk yaptık arkadaşlarım ile 1 ay dayanabildim günde 12 saat oturmana izin yok yapacak hiç bir iş kalmasa bile temiz tuvaleti bir daha temizletiyorlar. Ya da Bim, Şok örneği var herkes çok kolay miss gibi parası var diyor. 10 Saat mesai yapıyorsun mal geleceği zaman gece vakti çağırıp sabah kadar tüm malı sana indirtiyorlar tamam mesai alıyorsun da yaz aylarında yeri geldi 20 saat çalışan arkadaşım oldu insanlık mı bu ? Aldığınız para verdiğiniz emeğin karşlığı değil ayrıca. 7 Bin Lira iyi paraymış İzmir'de olsa düşündürdüm
    Hangi sektörde hakettiğin parayı alabiliyorsun? Ben üniversite okurken haftasonları inşaatta çalıştım, amelelikte yaptım asla gocunmadım. Bu para hakettiğim para değil deyip biyerimi devirip yatmadım. 3 5 3 5 topladım kyk borcumu kapadım. Herkes masabaşı işte oturup para kazanamaz. Yani beni tanımadığın için şuanda olduğum noktaya gelmeden neler çektiğimi bilemezsin. Herdaim şükretmek lazım bu para az deyip boş boş oturmak yerine en azından çalışırsın paranı alırsın. Ben bu felsefedeyim 1 herzaman 0'dan büyüktür. İyi geceler.
  • 09-08-2021, 02:50:56
    #61
    Ev kiraları artık 2-3 bin oldu, böyle bir durum varken kimseden 12 saat çalışıp 3000 TL tamah etmesi beklenmesin. Eğer böyle çalışan varsada ilk bulduğu fırsatta bırakır başka işe geçer zaten. İş sahipleri yılda kaç daire alırım hesabı yaparken işçi bu ay kirayı nasıl öderim diye düşünüyor.
  • 09-08-2021, 02:53:02
    #62
    bserdogan48 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev kiraları artık 2-3 bin oldu, böyle bir durum varken kimseden 12 saat çalışıp 3000 TL tamah etmesi beklenmesin. Eğer böyle çalışan varsada ilk bulduğu fırsatta bırakır başka işe geçer zaten. İş sahipleri yılda kaç daire alırım hesabı yaparken işçi bu ay kirayı nasıl öderim diye düşünüyor.
    Konudan bağımsız yorum yaptınız sanırım. Çünkü konuda da belirttiğim gibi çoğu işte fiyatlandırmayı çalışacak kişiye yaptırırım 😊
  • 09-08-2021, 13:34:52
    #63
    Front-end bilgisine sahip Bilgisayar Mühendisliği mezunu arayışımız oldu. Aylardır aradık. Hemde yeni mezun-yetiştirmek üzere aradık. Kimisi maaş beğenmiyor. Kimisi iş bilmiyor. Fakat sorsan bilgisayar mühendisi. Evet bu işveren olarak baktığımda büyük bir problem. Gerçekten personel bulamıyorum. Fakat 3.5 yıl kadar önce şirketim olmadan bende bir çok iş ilanına başvurdum. Tüm istenen özellikleri karşılamama rağmen 0 GERİ DÖNÜŞ aldım. Kimi arkadaşlar garsonluk demiş fakat ben garson olmak içinde yüksek lisans bitirmedim arkadaşlar.