batikansenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben üniversite 1. sınıfta kafede yaptım saatlik 2.5 Türk Lirası veriyorlardı. İhtiyacımız olduğu için köpek gibi çalıştık sabah 9 da kalkıp öğlen 4.30'da işten çıkıp 5te derse giriyordum. Aldığım para günlük 20 liraydı 7K ile işe giren yoksa orda adamı nefes aldıramayacak derecede çalıştırıyorlardır. Kuşadası'nda bir restoranda garsonluk yaptık arkadaşlarım ile 1 ay dayanabildim günde 12 saat oturmana izin yok yapacak hiç bir iş kalmasa bile temiz tuvaleti bir daha temizletiyorlar. Ya da Bim, Şok örneği var herkes çok kolay miss gibi parası var diyor. 10 Saat mesai yapıyorsun mal geleceği zaman gece vakti çağırıp sabah kadar tüm malı sana indirtiyorlar tamam mesai alıyorsun da yaz aylarında yeri geldi 20 saat çalışan arkadaşım oldu insanlık mı bu ? Aldığınız para verdiğiniz emeğin karşlığı değil ayrıca. 7 Bin Lira iyi paraymış İzmir'de olsa düşündürdüm
Hangi sektörde hakettiğin parayı alabiliyorsun? Ben üniversite okurken haftasonları inşaatta çalıştım, amelelikte yaptım asla gocunmadım. Bu para hakettiğim para değil deyip biyerimi devirip yatmadım. 3 5 3 5 topladım kyk borcumu kapadım. Herkes masabaşı işte oturup para kazanamaz. Yani beni tanımadığın için şuanda olduğum noktaya gelmeden neler çektiğimi bilemezsin. Herdaim şükretmek lazım bu para az deyip boş boş oturmak yerine en azından çalışırsın paranı alırsın. Ben bu felsefedeyim 1 herzaman 0'dan büyüktür. İyi geceler.