• 07-08-2021, 14:00:32
    #19
    Burti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşsizlik şu an %12 bu rakam hükümet için iyi bir rakam gibi gözüksede potansiyel çalışan şirketler için çok kötü bir rakam.
    Clinton dönemindeki amerika oluyoruz şu an. Potansiyel var ancak çalışan yok..
    Min. %15 işsizlik olması lazımki personel sorunu yaşanmasın.
    %5 çalışmak istemeyen kesime denk geliyor desen %10 şansın kalıyor geriye.

    Bunu en iyi Cem Toker anlatmış.


    https://youtu.be/iaPxR1o0Ry8
    hocam kesinlikle yanlış anlamayın
    ülkede evet biraz yeri geldimi iş beğenmemezlik sorunu var garsonluk denilince "ben niye milletin ayağına gideyim" gibi cümlelerle işe yaklaşılmıyor
    ama bazı iş ilanları var örnek vericek olursam "3 yıl tecrübeli işle alakalı ilgili bölümün üniversitesinden mezun yetiştirmek üzere eleman aranıyor" gibi gibi ilanlar var
    bu yüzden herşey çalışanlarda değil aynı zamanlarda iş verenlerdede sorun var kimisi sigortasız çalıştırıyo kimisi maaşı düşük veriyor vs vs gidiyor böyle
    işsizlik rakamı hükümetin açıklamış olduğu rakam
    ama gerçekleri görmek için sokağa çıkıp bakmak yeterli olur

    kesinlikle hükümeti eleştirmiyorum yada yanlış anlaşılmak istemiyorum
  • 07-08-2021, 14:01:19
    #20
    Reveloper
    karamazov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu rakama inanıyor musun hocam?
    Evet 6 aydır çalışan bulamıyoruz. Kıyamet paralar harcadık iş bulma sitelerine. Hükümet yanlış kararlar verince eleştiriyorum herkes gibi. Ancak sırf havalı olmak için yapılan herşeyi eleştirmiyorum.
  • 07-08-2021, 14:06:54
    #21
    Reveloper
    SAMATO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam kesinlikle yanlış anlamayın
    ülkede evet biraz yeri geldimi iş beğenmemezlik sorunu var garsonluk denilince "ben niye milletin ayağına gideyim" gibi cümlelerle işe yaklaşılmıyor
    ama bazı iş ilanları var örnek vericek olursam "3 yıl tecrübeli işle alakalı ilgili bölümün üniversitesinden mezun yetiştirmek üzere eleman aranıyor" gibi gibi ilanlar var
    bu yüzden herşey çalışanlarda değil aynı zamanlarda iş verenlerdede sorun var kimisi sigortasız çalıştırıyo kimisi maaşı düşük veriyor vs vs gidiyor böyle
    işsizlik rakamı hükümetin açıklamış olduğu rakam
    ama gerçekleri görmek için sokağa çıkıp bakmak yeterli olur

    kesinlikle hükümeti eleştirmiyorum yada yanlış anlaşılmak istemiyorum
    valla eleştirebilirsiniz benlik bir durum yok. hiç bir Parti taraftarı değilim.

    sokakta aç adamı bir ben göremiyorum galiba. KliÅŸe laflar oldu artık bunlar. Yok diyorum 7.000₺ maaÅŸ veriyor Dürümcü emmi kadıköyde adam yok. Keza alaçatı esnaf restoran personel sorunu yaşıyor. Keza burger king sorun yaşıyor. Yok yani adam yok çalışacak. Soruyoruz herkes aç. Vasıfsız İş veriyoruz kimse gelmiyor. E geber bi zahmet iÅŸ beÄŸenmiyorsan derim adama.
  • 07-08-2021, 14:09:42
    #22
    Burti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla eleştirebilirsiniz benlik bir durum yok. hiç bir Parti taraftarı değilim.

    sokakta aç adamı bir ben göremiyorum galiba. KliÅŸe laflar oldu artık bunlar. Yok diyorum 7.000₺ maaÅŸ veriyor Dürümcü emmi kadıköyde adam yok. Keza alaçatı esnaf restoran personel sorunu yaşıyor. Keza burger king sorun yaşıyor. Yok yani adam yok çalışacak. Soruyoruz herkes aç. Vasıfsız İş veriyoruz kimse gelmiyor. E geber bi zahmet iÅŸ beÄŸenmiyorsan derim adama.
    haklısın hocam, aslında çoğu işine gelmediği için sırf yatarak para kazanma derdinde bu yüzden iş beğenmemezlik iş verenlerin hatasına karşı daha yüksekte
    benim çevremde işsiz arkadaş çok fazla var liseden mezun olduğumuzda okulumuzun %90'ı işsiz kaldı böyle işsizliği görebilmek için ince noktalara bakmak gerekiyor sizin dediğiniz dürümcü emmi için bir arkadaşımı görüştürücem umarım hayırlısı nasip olur
  • 07-08-2021, 14:13:57
    #23
    Cogu sektor boyle. Paraya geldiÄŸinde piyasa seviyelerinde. Hizmete geldiÄŸinde yerlerde. Sanirim bu tarz kisiler isini sevmeyen kisiler.
  • 07-08-2021, 14:13:59
    #24
    Mezun ve iş bulan sayısına baktığımızda rakamlar gerçeği yansıtmıyor gibi hocam
    Burti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet 6 aydır çalışan bulamıyoruz. Kıyamet paralar harcadık iş bulma sitelerine. Hükümet yanlış kararlar verince eleştiriyorum herkes gibi. Ancak sırf havalı olmak için yapılan herşeyi eleştirmiyorum.
  • 07-08-2021, 14:37:22
    #25
    Şahsen 3 haftadır yazılı içerik üretimi ve yazılı içerik editörlüğü konusunda iş aramaktayım. 100 kelimesine 1 1.25 tl gibi teklifler geldiğinde elbet çalışmayacağım. Yaklaşık 7-8 yıldır bu sektördeyim. Ve vasfıfımın olduğunu düşünmekteyim. Hatta imzamdaki konuyu da inceleyebilirsiniz. Her şeyi sistematik, başarılı ve profesyonel şekilde yürütüyorum ve istediğim fiyat 100 kelimesinde 3.5 tl. Çalışıp benimle sorun çeken birini görmedim sadece tek bir kişi oldu ve o tarihlerde açtığım konulara bakarsanız da bilgisayarımda sorunlar olduğunu göreceksiniz. Copy/paste konusunda da size yardımcı olabilirim, yazılı içerik yani makale üretiminde de ,dijital pazarlama analizlerinde de ,sosyal medya yönetiminde de sizlere yardımcı olabilirim. Bence bu tarz bir yaklaşımınız doğru değil. Siz işveren olarak yanlış insanları seçmişsiniz gibime geliyor.
  • 07-08-2021, 14:37:50
    #26
    Reveloper
    karamazov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mezun ve iş bulan sayısına baktığımızda rakamlar gerçeği yansıtmıyor gibi hocam
    kendi tarafımdan aşırı realistik yaklaşıyorum

    bir sürü takım arkadaşı arıyoruz diye konumuz var.
    Çevremdeki 5-6 işletme vasıfsız eleman arıyor.
    Okuldan goygoya mezun olup 1 gram mesleğiyle alakalı araştırma yapmamış çalışmamış öğrenmemiş, karı kıza takılmış adamlar iş bulamaz zaten. Ki benim okuduğum okuldaki o tiplerin bir çoğu (yazılım okuyan) şu an baba parasıyla inşaat sektörüne girdiler. Nargile kafeye kırmızı mercedes ile gidip arkada oturup öndeki çakma sarışın hatunu kesiyorlar.

    he bunun sebebide eğitim sisteminin hatalı olması. Koca üniversitede 70 kişilik bölümden 13 kişi mezun oldu.

    mezun olanlar aile zoruyla mezun oldu bu işi sevdikleri için mezun olmadılar.

    son sınıftayız adam c ile print yapamıyor.

    Reel sektörden birisi olarak soruyorum herkes yalan söylüyorsa suçlu kim? İnancınız sarsıldıysa eğer hükümete karşı, reel piyasadaki insanlara niye inanmıyorsunuz? Söyliyim; inanmak istemiyorsunuz. Tarafsız bakın uzay geometri ile bakın. Bunu hiç oy kullanmamış birisi olarak söylüyorum.
  • 07-08-2021, 17:14:50
    #27
    @GuarDofErun; bu arkadaşla çalışabilirsiniz kaytarmaz tamamlar işi.