İşsizlik şu an %12 bu rakam hükümet için iyi bir rakam gibi gözüksede potansiyel çalışan şirketler için çok kötü bir rakam.
Clinton dönemindeki amerika oluyoruz şu an. Potansiyel var ancak çalışan yok..
Min. %15 işsizlik olması lazımki personel sorunu yaşanmasın.
%5 çalışmak istemeyen kesime denk geliyor desen %10 şansın kalıyor geriye.
Bunu en iyi Cem Toker anlatmış.
https://youtu.be/iaPxR1o0Ry8
hocam kesinlikle yanlış anlamayın
ülkede evet biraz yeri geldimi iş beğenmemezlik sorunu var garsonluk denilince "ben niye milletin ayağına gideyim" gibi cümlelerle işe yaklaşılmıyor
ama bazı iş ilanları var örnek vericek olursam "3 yıl tecrübeli işle alakalı ilgili bölümün üniversitesinden mezun yetiştirmek üzere eleman aranıyor" gibi gibi ilanlar var
bu yüzden herşey çalışanlarda değil aynı zamanlarda iş verenlerdede sorun var kimisi sigortasız çalıştırıyo kimisi maaşı düşük veriyor vs vs gidiyor böyle
işsizlik rakamı hükümetin açıklamış olduğu rakam
ama gerçekleri görmek için sokağa çıkıp bakmak yeterli olur
kesinlikle hükümeti eleştirmiyorum yada yanlış anlaşılmak istemiyorum