• 28-12-2013, 02:51:01
    #82
    Üyeliği durduruldu
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sistemin nasil calistigini anlattigin icin tesekkur ederim.

    Sunu atliyorsun, Sedo hem parkingte para kazandiriyor hem de 50$ amerikada domain satan birisine cok gelmeyebilir ama Turkiye'deki adama cok gelir. Sen Turkiye'den ornekler veriyorsun ama is komisyona gelince Amerika ile esdeger tutuyorsun.
    her site aynı yöntemle çalışmaz şüphesiz:

    -sedo diyor ki: istersen domaini park et, reklamdan kazan. ama ister park et, ister etme, domaini satarsan en az 50 dolar alırım. 3-4 yıl önce parktan kazanılıyordu ve bu 50 dolar bir şekilde çıkartılabiliyordu. şu an ise mümkün değil. parktan para kazanılmıyor.

    - alanadlari ise diyor ki: park edersen kesin yüzde 10, etmezsen en az 100 lira. park edersen ben bir iki reklam gösteririm. oradan 10-20 kuruş kazanırım. parktan alanadlari da zaten kazanamaz ama park sayfasında adını geçirerek, kendi reklamını yapar, felan filan.

    iki site, dengeleri farklı kurmuş. ben olsam, sedo gibi yaparım. en az 100 lira derim. park olayını da tamamen kaldırırım.

    50 dolar çok değil evet. bir türlü hatırlayamıyorum ama zamanında 200 dolara domain sattım sedodan. adamın alma nedeni de, kendi domainine benzemesi. benim bakış açım: "150 dolar kazandım beş para etmez domainden", oldu. 50 doları önemsemedim.

    aynı şeyi alanadları da yapıyor işte. gamesof domaininin satılabilme ihtimali sıfır. adam bunu başarmış. ben bu domainin satıcısı olsam, "300 liraya beş para etmez domaini satsım, sağ olsun alanadları", derim. 100 lirayı görmem bile. çünkü alanadları olmasa, bu domain satılamazdı ve ben 300 lira kazanamazdım. 100 lira bu nedenle çok değil. az da değil. değeri önemsiz.

    kusura bakma yukarıda "laf sokma" felan dedim. olgunluğun takdire şayan.
  • 28-12-2013, 02:54:59
    #83
    TylerDurden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    her site aynı yöntemle çalışmaz şüphesiz:

    -sedo diyor ki: istersen domaini park et, reklamdan kazan. ama ister park et, ister etme, domaini satarsan en az 50 dolar alırım. 3-4 yıl önce parktan kazanılıyordu ve bu 50 dolar bir şekilde çıkartılabiliyordu. şu an ise mümkün değil. parktan para kazanılmıyor.

    - alanadlari ise diyor ki: park edersen kesin yüzde 10, etmezsen en az 100 lira. park edersen ben bir iki reklam gösteririm. oradan 10-20 kuruş kazanırım. parktan alanadlari da zaten kazanamaz ama park sayfasında adını geçirerek, kendi reklamını yapar, felan filan.

    iki site, dengeleri farklı kurmuş. ben olsam, sedo gibi yaparım. en az 100 lira derim. park olayını da tamamen kaldırırım.

    50 dolar çok değil evet. bir türlü hatırlayamıyorum ama zamanında 200 dolara domain sattım sedodan. adamın alma nedeni de, kendi domainine benzemesi. benim bakış açım: "150 dolar kazandım beş para etmez domainden", oldu. 50 doları önemsemedim.

    aynı şeyi alanadları da yapıyor işte. gamesof domaininin satılabilme ihtimali sıfır. adam bunu başarmış. ben bu domainin satıcısı olsam, "300 liraya beş para etmez domaini satsım, sağ olsun alanadları", derim. 100 lirayı görmem bile. çünkü alanadları olmasa, bu domain satılamazdı ve ben 300 lira kazanamazdım. 100 lira bu nedenle çok değil. az da değil. değeri önemsiz.

    kusura bakma yukarıda "laf sokma" felan dedim. olgunluğun takdire şayan.
    Tamam bir numarasin. (Bunu su 3 gun icinde yazdigim 2. uyesin ve engelli listeme bir kisi daha dahil oldu. Size sabaha kadar sorundan bahsedilse sorunu gormezden gelir yolunuza devam edersiniz, devam edin.)
  • 28-12-2013, 03:04:13
    #84
    Üyeliği durduruldu
    WBmuHAfiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yav sen birşey çözme kardeşim işine bak sen çalışmana bak, konuyu okumuyorsun olayların nerede geçtiğinden bahsediyorum görmüyorsun, niye kızdığımı anlatıyorum anlamıyorsun, git işine bak ya da illa hukucuyum ben bu olayı çözeyim diyorsan sorduğun sorunun cevabı konuda mevcut, kaç defa yazdım.
    kim bu arkadaşlar? alanadlari sitesi yöneticisi ya da çalışanı mı?

    ne oldu sustun birden? ben gelene kadar atıp tutuyordun? "düzeyli düzeyli" tartışıyordun milletle?

    az değilsiniz yemin ediyorum. 300 domaini varmış da hobi amaçlı uğraşıyormuş da. sanki at yarışı oynuyor.



    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 03:04:13 -->-> Daha önceki mesaj 03:01:44 --

    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam bir numarasin. (Bunu su 3 gun icinde yazdigim 2. uyesin ve engelli listeme bir kisi daha dahil oldu. Size sabaha kadar sorundan bahsedilse sorunu gormezden gelir yolunuza devam edersiniz, devam edin.)
    sorun nerede, bir anlatabilsen.

    senin asıl derdini ben çok net biliyorum da. bana kalsın. ben hafızası iyi biriyimdir.
  • 28-12-2013, 04:02:16
    #85
    Bende Bir Kaç Şey Yazayım Diyecem Ama Millet Okadar Hararetli Kimisi O Haklı Bu Haksız Derken Nerdeyse Tartışmaya Dönüşecek Yazılar Gördüm Bence Düsturu Ve Üslubu Elden Bırakmamak Gerekir.

    Konuya Gelince :

    Farklı 2 Bakış Açısı Vardır Ve Her 2 Bakış Açısıda Kendi İçerisinde Doğruluk Göstermektedir.

    1. Bakış Açısı : Satıcı Komisyon Oranı Doğru Olmayan Yerde Yöneticiye NOT SEKLİNDE Bildirdiğini Düşünerek Satışı Onaylamıştır. Burada 2 Sonuç Karşımıza Çıkmakta

    a) Eğer Yönetici Bu Mesajı Gördüğü Halde Dikkate Almamışsa (İş güzarlık Yapmışsa) Satıcı Yönetici Tarafından UYARILMAMIŞSA Bunun Olamayacagı Durumu Hakkında Kannımca SATICI HAKLI Pozisyondadır.

    b) Eğer Onay Verildikten Sonra Satıcının Satış Şartı Olarak Yazdıkları Yöneticiye Ulaşmıyor İse Yani Sistemde Size Satış Onayı İsteniyor Siz Onayladıktan Sonra Belirli Prosedurlere Geçiş Oluyor O Mesaj Yöneticilere Ulaşmıyor İse (Bu Durumu Yönetimden Birilerinin Acıklaması Konuya AÇIKLIK GETİRECEKTİR.) Yönetimin Bu Konuda Bir Şey Yapamayacağı KANISINDAYIM. Yönetici Verilen Sözleşme Ve Şartlar Doğrultusunda HAKLI POZİSYONDADIR.

    2. Bakış Açısı : Satıcı Siteye Bir Alanadı Koymadan Önce Sözleşme İmzalamaktadır. Bu İmzaladığı (Kabul Ettiği) Sözleşmenin Yükümlülüklerini 2 Tarafında Harfiyen Uygulaması Gerekmektedir. Burada Sıkıntı SATICININ Alınan Komisyonun Cok Olduğunu Düşünmesidir. ANCAK Aynı Satıcı İmzaladığı (KABUL ETTİĞİ) Sözleşmede SATIŞ Gerçekleştiği Takdirde Vereceği Komisyonun Miktarını BİLMEKTEDİR (Yada BİLMEKLE MÜKELLEFTİR) Yazdığım Bu Nedenlerden Dolayı Aracı Kurumun Gerçekleşen Satış İşleminde Şahsa Göre Değişen Bir Tutumunun OLAMAYACAGIDIR. Aksini İspatta ARACI KURUM CEZALANDIRILA BİLİR.

    Her İki Farklı Durumda da Bakış Açısına Göre Farklılık Göstere Bilecek Haklı Durumlar Söz Konusudur. Benim Amacım Burada Sen HAKLISIN O HAKSIZ Demek Değildir. Ancak Bu Konunun Açılması İnsanların Bu Konuda Bilinclenmesine Yardımcı Olmuştur.

    Saygılarımla.
    İyi Günler , İyi Forumlar.
  • 28-12-2013, 08:00:26
    #86
    Sabaha kadar bu konuyu mu tartıştınız.? =)

    Ya arkadaşlar iki farklı görüş var ve iki tarafında haklı ve haksız yanları var. Bunu kabul ederek başlayım. Ancak şu da var.

    Bu komisyon tutarı yok şu olsaydı yok bu olsaydı. Bu nereye kadar tartışılır.? "Bence hiç komisyon alınmamalıdır." a kadar gider bu tartışma. Niye çünkü 50 TL olsa komisyon, 100 TL lik bir satışta "%50 komisyon mu olur" muhabbeti dönecek. Aynı mantıkla uç bir örnekle 1 TL olsa komisyon 3 liralık bir satışta "%33 komisyon mu olur" denilecek. Ve ben aynı mantıkla şunu da derim, yakında $50.000 lık satış gerçekleşeceği duyuruldu, %10 $5.000 eder. "$5.000 komisyon mu olur arkadaş. Asgari ücretlinin bir yıllık maaşı" derim.

    Ha şu söylediğime de takıldı herkes. "Domaini eklemekte özgür olduğun kadar kaldırmakta da özgürsün" Bunda takılacak bir nokta yok. Şöyle yok. Eğer alıcıya, eğer satıcıya kendi platformlarınız üzerinden ya da who is den, tel den, mail den ulaşabiliyorsanız ve karşıdaki size güvenip hesabınıza parayı yatırıp domainin transferini bekleyebiliyorsa, ya da tam tersi siz ona güvenip domaini atıp parayı bekleyebiliyorsanız zaten alacağınız vereceğiniz parada komisyon oranı olmayacaktır. Aracı kurumun önemi iki tarafın da birbirine güvenemediği durumlarda ortaya çıkar ve aracı kurumlar aracı ücreti alır. Diğer aracı kurumlar 3 alırmış 5 alırmış onlar firma politikasını bağlamaz. Neden bağlamaz çünkü şöyle bir tezat çıkar ortaya, tamam sen adamın ticaret oranına karışıyorsan, alıcı da senin kar oranına karışabilir demek. Farzedelim 500 liraya aldığın bir domaini 1.000 TL ye satmak istedin. Alıcı bilmez onu 500 e aldığını ve der ki "arkadaş sen 10 liraya aldığın domaini 1.000 e satmaya utanmıyor musun.?" ve kendi açısından haklı da ... Burada siz de kendi açısından değerlendirdiğiniz için siz de kendi açınızdan haklısınız. Ama atladığınız nokta platformun maliyeti (giderleri) ni bilmiyorsunuz. O mantıkla hadi 500 TL ye aldığınızı biliyor desek alıcı, size dese ki "%100 kar da nedir, %10 yeterli 550 ye satın" dese ne dersiniz.. "Yürü git istediğin domaini al dersin." Sert bir cevap verirsin açık. Ben de diyorum ki, eğer sen böyle düşünüyorsan firmanın da "Yürü git, istediğin platformda sat" deme hakkı var mıdır yok mudur..? Bence aynı mantıkla vardır.

    Umarım anlatabilmişimdir. Helalinden bol kazançlar herkese...
  • 28-12-2013, 09:36:47
    #87
    Helal olsun hocam her 3kişiden 1i böyle delikanlı gibi ss leri burada paylaşarak şikayetci olsa bu adam iş yapamaz hale gelir tebrik ediyorum sizi.. umarım paranızın hakkını tamamen alırsınız.

    AfMeSu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sabaha kadar bu konuyu mu tartıştınız.? =)

    Ya arkadaşlar iki farklı görüş var ve iki tarafında haklı ve haksız yanları var. Bunu kabul ederek başlayım. Ancak şu da var.

    Bu komisyon tutarı yok şu olsaydı yok bu olsaydı. Bu nereye kadar tartışılır.? "Bence hiç komisyon alınmamalıdır." a kadar gider bu tartışma. Niye çünkü 50 TL olsa komisyon, 100 TL lik bir satışta "%50 komisyon mu olur" muhabbeti dönecek. Aynı mantıkla uç bir örnekle 1 TL olsa komisyon 3 liralık bir satışta "%33 komisyon mu olur" denilecek. Ve ben aynı mantıkla şunu da derim, yakında $50.000 lık satış gerçekleşeceği duyuruldu, %10 $5.000 eder. "$5.000 komisyon mu olur arkadaş. Asgari ücretlinin bir yıllık maaşı" derim.

    Ha şu söylediğime de takıldı herkes. "Domaini eklemekte özgür olduğun kadar kaldırmakta da özgürsün" Bunda takılacak bir nokta yok. Şöyle yok. Eğer alıcıya, eğer satıcıya kendi platformlarınız üzerinden ya da who is den, tel den, mail den ulaşabiliyorsanız ve karşıdaki size güvenip hesabınıza parayı yatırıp domainin transferini bekleyebiliyorsa, ya da tam tersi siz ona güvenip domaini atıp parayı bekleyebiliyorsanız zaten alacağınız vereceğiniz parada komisyon oranı olmayacaktır. Aracı kurumun önemi iki tarafın da birbirine güvenemediği durumlarda ortaya çıkar ve aracı kurumlar aracı ücreti alır. Diğer aracı kurumlar 3 alırmış 5 alırmış onlar firma politikasını bağlamaz. Neden bağlamaz çünkü şöyle bir tezat çıkar ortaya, tamam sen adamın ticaret oranına karışıyorsan, alıcı da senin kar oranına karışabilir demek. Farzedelim 500 liraya aldığın bir domaini 1.000 TL ye satmak istedin. Alıcı bilmez onu 500 e aldığını ve der ki "arkadaş sen 10 liraya aldığın domaini 1.000 e satmaya utanmıyor musun.?" ve kendi açısından haklı da ... Burada siz de kendi açısından değerlendirdiğiniz için siz de kendi açınızdan haklısınız. Ama atladığınız nokta platformun maliyeti (giderleri) ni bilmiyorsunuz. O mantıkla hadi 500 TL ye aldığınızı biliyor desek alıcı, size dese ki "%100 kar da nedir, %10 yeterli 550 ye satın" dese ne dersiniz.. "Yürü git istediğin domaini al dersin." Sert bir cevap verirsin açık. Ben de diyorum ki, eğer sen böyle düşünüyorsan firmanın da "Yürü git, istediğin platformda sat" deme hakkı var mıdır yok mudur..? Bence aynı mantıkla vardır.

    Umarım anlatabilmişimdir. Helalinden bol kazançlar herkese...
    Pardon hocam ama arkadaş sitenin gerekli talebindeki yazmış olduğu %10 komisyondan harici bir kesinti yapmış buradaki gördüğüm politika harici bir uygulamadır.
    Gittigidiyor nasıl politikasında yazdığı %10 kesintiden başka % oran kesemiyorsa bu kurumunda kendi politikasından dışarı çıkmaya hakkı yoktur.
    Haklarından fazlasını kafasına göre alması haksızlıktan başka birşey değil size katılmıyorum.
  • 28-12-2013, 09:57:21
    #88
    CNC
    Üyeliği durduruldu
    hdizle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pardon hocam ama arkadaş sitenin gerekli talebindeki yazmış olduğu %10 komisyondan harici bir kesinti yapmış buradaki gördüğüm politika harici bir uygulamadır.
    Gittigidiyor nasıl politikasında yazdığı %10 kesintiden başka % oran kesemiyorsa bu kurumunda kendi politikasından dışarı çıkmaya hakkı yoktur.
    Haklarından fazlasını kafasına göre alması haksızlıktan başka birşey değil size katılmıyorum.


    konuyu bi okuma zahmetinde bulunsaydın keşke.

    alanadlari.com un sözleşmede geçen oran; minimum komisyon 100 TL , bunun dışında %10 zaten arkadaşım. Farklı bir oran yok ki ortada Konu sahibi kendine torpil yapılmasını istemiş, 100 TL kesmeyin, %10 unu kesin 40 TL kesin demiş karşısında muhatap okan abiyi zannederek ama öyle bir durum yok yani. sen gittigidiyor a %10 kesiyorsun ama bu satışımdan %5 kes diye mesaj attın mı hiç.? atsan kabul ederler mi.? gidin güldürmeyin kendinizi.
  • 28-12-2013, 10:31:31
    #89
    TylerDurden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sadece sen gerilmiyorsun, ben de geriliyorum. bu ülkede, webmasterlar için bir şey yapan bir siteye laf atılması beni geriyor. kaç tane işe yarar site kaldı şu ülkede? r10, alanadlari? başka hangi webmaster sitesini kullanıp da para kazanabiliyorsun?
    yok daha neler 1,3 site kalmismis. suraya enaz 10 site yazarim domain ilani acip para kazanabileceginiz.
    bir kere siz domain alip satiyormusunuz.?
    webmaster icin birsey yapiyormus. tabi tabi hayrina yapiyor degilmi.?

    sizin yok geriyor meriyor uslubunuz ile esnaflik ticaret olmaz. para kazanirsin ama insanlarin onerilerine kulak tikarsan o zama paradan baska birsey kazanamazsin. tabi kazandigin parada gonul rizasi olmadan para kazanirsin...

    bol keseden yazmak kolay burada 40 TL %10 kabul edilebilir. piyasaya bakiyoruz yabanci ve yerli %10 normal. ama sen, ben 100 TL keserin diyorsan ve insanlar bundan sikayetci oluyorsa bunu oturup bir kere daha dusunmelisin. 100 TL standart komisyon kese baska site varmi yani bunun dunyada bir ornegi daha varmi?

    burada normal nedir 100 TL kesmis diyen bir cogu ile Domain alisverisim oldu bir cogu, BENDE DAHIL 20 lira icin yapmadigi edebiyat yok. az gercekci olun.. kesilen para sizi paranz degil bu adam buraya konu acmis durumunu izah etmis bu arkadasin karsisinda durmak bize ne kazandirir. ? siteyede karsi duran yok ama 100 TL standart uygulama dogru degil. 150 tl domain satsam 100 siteye 50 bana gelecek peki domain kimin arkadas siteninmi benimmi bu nasil komisyon biraz dusunun hak verirsiniz...
  • 28-12-2013, 10:43:14
    #90
    CNC
    Üyeliği durduruldu
    puhahah ee neyin tartışmasını yapıyorsunuz o zaman 10 site varsa onlar komisyon almıyorsa gidin oradan satış yapın arkadaş.