• 28-12-2013, 16:18:25
    Erhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstersen o sitede bulunanları kerize durumuna düşürecek bir ekran görüntüsü paylaşayım size Hadi biz vicdanımıza koyup değerlendiriyoruz da site sahibi elini neresine koyuyor peki ?

    Kendi yaptığım bir satıştır ! ( domaini aktardığım kişi Okan'dır yani alanadlarının sahibi ) Kendisi satın aldı. Kendisi satın aldığı bir domainde nasıl olurda komisyonu düşürebiliyor ?

    Sen bu dutlukta toprağı eşelerken biz mahsülü biçiyorduk



    milyon kere like atasım geldi.
  • 28-12-2013, 17:03:06
    Site politikasını bilerek satış yapıyorsunuz, işinize gelmiyorsa satış yapmamayı tercih edebilirsiniz ve görüşlerinizi ayrıca bir konuda açıklayabilirdiniz. Şu durumda açıkçası haksız olduğunuzu düşünüyorum.

    Ancak eminim çoğu kişi sitenin şartlarını okumadan satış gerçekleştiriyor bundan dolayı site yönetiminin acil bir şekilde önlem alması gerekiyor. Örneğin domain listelerden alınacak toplam komisyonun satıcıya belirtilmesi ve onaylatılması bir çözüm olabilir. Diğer konuda haklısınız, site sahibinin domaincileri dinlemesi ve ortak bir neticeye varması platformun geleceği bakımından yerinde olacaktır.
  • 28-12-2013, 18:35:50
    TylerDurden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kim bu arkadaşlar? alanadlari sitesi yöneticisi ya da çalışanı mı?

    ne oldu sustun birden? ben gelene kadar atıp tutuyordun? "düzeyli düzeyli" tartışıyordun milletle?

    az değilsiniz yemin ediyorum. 300 domaini varmış da hobi amaçlı uğraşıyormuş da. sanki at yarışı oynuyor.



    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 03:04:13 -->-> Daha önceki mesaj 03:01:44 --



    sorun nerede, bir anlatabilsen.

    senin asıl derdini ben çok net biliyorum da. bana kalsın. ben hafızası iyi biriyimdir.
    önce haddini bilecen ben gelmeden vs. diyerek kendini nimetten saymayacan, evet hobi olarak yapıyorum onu da mı empoze etmeye çalışacan yok iş olarak yapıyorsun diye, seni muhatap almayacağım son cevabım yazmışım git konularda olayın nasıl geliştiği anlattım demişim okumaya zahmet etmeyip hala uslüp bilmeden kendini birşey sanıp takılmaya devam et... sen kimsin ki seninle domain yarıştırayım nereden tanıyorsun beni de kafanda kurduğun hayallerle muhatabım oluyorsun...

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 20:35:50 -->-> Daha önceki mesaj 19:54:56 --

    AfMeSu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sabaha kadar bu konuyu mu tartıştınız.? =)

    Ya arkadaşlar iki farklı görüş var ve iki tarafında haklı ve haksız yanları var. Bunu kabul ederek başlayım. Ancak şu da var.

    Bu komisyon tutarı yok şu olsaydı yok bu olsaydı. Bu nereye kadar tartışılır.? "Bence hiç komisyon alınmamalıdır." a kadar gider bu tartışma. Niye çünkü 50 TL olsa komisyon, 100 TL lik bir satışta "%50 komisyon mu olur" muhabbeti dönecek. Aynı mantıkla uç bir örnekle 1 TL olsa komisyon 3 liralık bir satışta "%33 komisyon mu olur" denilecek. Ve ben aynı mantıkla şunu da derim, yakında $50.000 lık satış gerçekleşeceği duyuruldu, %10 $5.000 eder. "$5.000 komisyon mu olur arkadaş. Asgari ücretlinin bir yıllık maaşı" derim.

    Ha şu söylediğime de takıldı herkes. "Domaini eklemekte özgür olduğun kadar kaldırmakta da özgürsün" Bunda takılacak bir nokta yok. Şöyle yok. Eğer alıcıya, eğer satıcıya kendi platformlarınız üzerinden ya da who is den, tel den, mail den ulaşabiliyorsanız ve karşıdaki size güvenip hesabınıza parayı yatırıp domainin transferini bekleyebiliyorsa, ya da tam tersi siz ona güvenip domaini atıp parayı bekleyebiliyorsanız zaten alacağınız vereceğiniz parada komisyon oranı olmayacaktır. Aracı kurumun önemi iki tarafın da birbirine güvenemediği durumlarda ortaya çıkar ve aracı kurumlar aracı ücreti alır. Diğer aracı kurumlar 3 alırmış 5 alırmış onlar firma politikasını bağlamaz. Neden bağlamaz çünkü şöyle bir tezat çıkar ortaya, tamam sen adamın ticaret oranına karışıyorsan, alıcı da senin kar oranına karışabilir demek. Farzedelim 500 liraya aldığın bir domaini 1.000 TL ye satmak istedin. Alıcı bilmez onu 500 e aldığını ve der ki "arkadaş sen 10 liraya aldığın domaini 1.000 e satmaya utanmıyor musun.?" ve kendi açısından haklı da ... Burada siz de kendi açısından değerlendirdiğiniz için siz de kendi açınızdan haklısınız. Ama atladığınız nokta platformun maliyeti (giderleri) ni bilmiyorsunuz. O mantıkla hadi 500 TL ye aldığınızı biliyor desek alıcı, size dese ki "%100 kar da nedir, %10 yeterli 550 ye satın" dese ne dersiniz.. "Yürü git istediğin domaini al dersin." Sert bir cevap verirsin açık. Ben de diyorum ki, eğer sen böyle düşünüyorsan firmanın da "Yürü git, istediğin platformda sat" deme hakkı var mıdır yok mudur..? Bence aynı mantıkla vardır.

    Umarım anlatabilmişimdir. Helalinden bol kazançlar herkese...
    üstad şimdi burada anlaşamadığımız tek nokta şu; ben diyorum tüm kuralları biliyorum ve bunu 100 tl limiti eleştiriyorum, arkadaşlar gelip diyorki ''hocam sen orada yazılana bakma %10 komisyon alınıyor o limit uygulanmıyor uygulanmadan satış yaptık, hatta Erhan'da konuya görüntü eklenmiş. ben de normalde limite kızıp platfordam sileceğim domainleri madem bu kural işletilmiyor silmeme gerek yok diyip, pazarlıklarıma her ihtimalide düşünerek not düşüyorum ve kimine uyguladığın kimine uygulamadığın sözleşme bana göre sözleşme değil diyorum, zaten 100 tl limintinde katı kural uygulansa kimsenin git demesine gerek yok ben anında silerdim domainleri diyorum, çünkü böyle bir mantık benim ticaret anlayışıma uymaz diyorum, kural nettir.


    CNC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konuyu bi okuma zahmetinde bulunsaydın keşke.

    alanadlari.com un sözleşmede geçen oran; minimum komisyon 100 TL , bunun dışında %10 zaten arkadaşım. Farklı bir oran yok ki ortada Konu sahibi kendine torpil yapılmasını istemiş, 100 TL kesmeyin, %10 unu kesin 40 TL kesin demiş karşısında muhatap okan abiyi zannederek ama öyle bir durum yok yani. sen gittigidiyor a %10 kesiyorsun ama bu satışımdan %5 kes diye mesaj attın mı hiç.? atsan kabul ederler mi.? gidin güldürmeyin kendinizi.
    sen benim kendime torpil yapılmasını istediğimi düşünerek gül eğlen ve konuda yazdığım sıkıntıyı anlama, ben zaten uygulanmadığını öğrendiğim bir kuralın bana da uygulanmamasını talep ediyorum ve bunu yönetici arkadaş görerek onaylıyor, sen o kısmın denetlenmeden yapıldığını düşünüyorsan satışların nasıl hile hurdaya döneceğinide kavrayamazsın, onay işi manuel denetimdedir. öyle rast gele yazma konuya, önce bir oku, ne demişim gör.

    Know adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yok daha neler 1,3 site kalmismis. suraya enaz 10 site yazarim domain ilani acip para kazanabileceginiz.
    bir kere siz domain alip satiyormusunuz.?
    webmaster icin birsey yapiyormus. tabi tabi hayrina yapiyor degilmi.?

    sizin yok geriyor meriyor uslubunuz ile esnaflik ticaret olmaz. para kazanirsin ama insanlarin onerilerine kulak tikarsan o zama paradan baska birsey kazanamazsin. tabi kazandigin parada gonul rizasi olmadan para kazanirsin...

    bol keseden yazmak kolay burada 40 TL %10 kabul edilebilir. piyasaya bakiyoruz yabanci ve yerli %10 normal. ama sen, ben 100 TL keserin diyorsan ve insanlar bundan sikayetci oluyorsa bunu oturup bir kere daha dusunmelisin. 100 TL standart komisyon kese baska site varmi yani bunun dunyada bir ornegi daha varmi?

    burada normal nedir 100 TL kesmis diyen bir cogu ile Domain alisverisim oldu bir cogu, BENDE DAHIL 20 lira icin yapmadigi edebiyat yok. az gercekci olun.. kesilen para sizi paranz degil bu adam buraya konu acmis durumunu izah etmis bu arkadasin karsisinda durmak bize ne kazandirir. ? siteyede karsi duran yok ama 100 TL standart uygulama dogru degil. 150 tl domain satsam 100 siteye 50 bana gelecek peki domain kimin arkadas siteninmi benimmi bu nasil komisyon biraz dusunun hak verirsiniz...
    usta arkadaş uslübu ile muhatap alınmayack birisi olduğunu kanıtlamıştır bana göre, ben kimse kırılmasın bir olayı doğru şekilde neticelendirelim diye tertemiz herşeyi yazıyorum ama idrak edemiyor.

    KARTALBEY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konu aslında basit. alanadlari'nin % 25 komisyonunu domainci de biliyor. meblağ yüksek olduğu için "eğer % 10 keserseniz olur" demiş, onlar da kabul etmiş ki onaylamış. işin bu kısmı sitenin genel prosedürünün dışında domainciye bir ayrıcalık olarak değerlendirilebilir. fazla sayıda domaini olanlara da bu ayrıcalık yapılabilir, çünkü domainci de domainlerini siteye ekleyerek sistemi güçlendiriyordur. wbmuhafız da bu şartlarda satış yapmış. şu durumda kendisinden sadece 40 tl komisyon kesilmeliydi. aksi takdirde wbmuhafız bu satışı gerçekleştirmezdi. alanadlari.com'u da suçlamak istemem, onlar da 60 liranın hesabını yapacak değiller, muhtemelen onlar da iletişim eksikliğinden bu pazarlığı anlamamış veya atlamışlar. dolayısıyla domain parkda olmadığı için % 25 kuralını uygulamışlar. bana göre % 25 komisyonu bilerek yüksek tutuyorlar ki, sistemin daha çok bilinmesi için parking olayını yaygınlaştırıyorlar, bu da bir çeşit reklamdır, yoksa % 25 değil mesele... doğru mu yanlış mı zaman gösterir. velhasıl, aynı sektörden ekmek yiyen bileşenlerin birbirlerini desteklemeleri herkesin menfaati icabıdır. bu meselede wbmuhafız'ı haklı görmekle birlikte alanadlari.com için de "bilerek yapmışlardır" diyemem.
    üstad böyle bir satışta ben normal şartlarda iltimas geçilmesini istemem ama bu yapılıyorsa ben bana da uygulayın kardeşim derim, dedimde. hatta özel durumlarda 100k $ dolarlık bir satışta satıcı 10k $ çok 3k $ uyarsa satışı tamamlayalım derse, özel durumdur buan güzellik yapılabilir bile demişim ama rakama bakılmaksızın kimine yapmışsın kimine yapmamışsın o zaman zaten ortada bir kural sözleşme vs. yok derim, o kağıt üzerinde kalmış adli neticlerde kullanılabilecek bir belge harici değeri kalmamıştır derim. eyv.

    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Site politikasını bilerek satış yapıyorsunuz, işinize gelmiyorsa satış yapmamayı tercih edebilirsiniz ve görüşlerinizi ayrıca bir konuda açıklayabilirdiniz. Şu durumda açıkçası haksız olduğunuzu düşünüyorum.

    Ancak eminim çoğu kişi sitenin şartlarını okumadan satış gerçekleştiriyor bundan dolayı site yönetiminin acil bir şekilde önlem alması gerekiyor. Örneğin domain listelerden alınacak toplam komisyonun satıcıya belirtilmesi ve onaylatılması bir çözüm olabilir. Diğer konuda haklısınız, site sahibinin domaincileri dinlemesi ve ortak bir neticeye varması platformun geleceği bakımından yerinde olacaktır.
    ben okumadan vs. ya da sözleşmede ne yazdığını bilmeden bir satış yapmıyorum bi okursan bunun cevabını 10 kez verdim, bu alıntıda bile verdim tekrardan üstte.
  • 29-12-2013, 17:09:30
    Erhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstersen o sitede bulunanları kerize durumuna düşürecek bir ekran görüntüsü paylaşayım size Hadi biz vicdanımıza koyup değerlendiriyoruz da site sahibi elini neresine koyuyor peki ?

    Kendi yaptığım bir satıştır ! ( domaini aktardığım kişi Okan'dır yani alanadlarının sahibi ) Kendisi satın aldı. Kendisi satın aldığı bir domainde nasıl olurda komisyonu düşürebiliyor ?

    Sen bu dutlukta toprağı eşelerken biz mahsülü biçiyorduk



    Bunu da gördüm ya ne diyelim ki.

    Sonra Türk firmaları neden desteklenmiyor?

    Al destekle hadi destekle (!)
  • 29-12-2013, 18:20:19
    Davay davay 🌹
    Cinan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu da gördüm ya ne diyelim ki.

    Sonra Türk firmaları neden desteklenmiyor?

    Al destekle hadi destekle (!)
    İyi insanların hakkına girsinler bizde Türk diye destekleyelim ! İlk önce profosyonel bir yönetim anlayışı sergilesinler istedikleri gibi komisyon oranlarını kişilere göre değiştirmesinler. Sabit bir komisyon oranı varsa bu herkes için geçerli olmalı.
  • 29-12-2013, 22:04:09
    Ne satarsan sat, kaça satarsan sat en az 100 TL komisyon alırım diyor. Bu da demek oluyor ki; 1000 TL 'den daha düşük satışlarda vereceğin para 100 TL, 1001 TL ve üzerinde de % 10 komisyon ödüyorsun. Önce bunun ayrımına varılsın.

    İlgili siteye üye olurken bir sözleşmeyi kabul ediyorsunuz ve o sözleşme nezninde fiyat konusunda müdahale edemiyorsunuz. Eğer ki siz site içi yazışmalarınızda site yönetimi size özel fiyat indirimi yapacağım dediyse ve sonrasında yapmadıysa eldeki yazışmaların ekran görüntüleri ve yazıcıdan çıktıları ile direkt olarak savcılığa suç duyurusunda bulunun. Ama ortada böyle bir şey yok iken otomatik bir mesaj doğrultusuda bu fikre kapılıp sonrasında bu veryansını ediyorsanız bu da anlamsız olur.

    Kendi şahsi görüşlerime gelincede; Türk projesidir vıttırıdır, zıttırıdır şeklinde saçma düşüncelerle olayı milliyetçiliğe bağlayarak hareket etmeyi sevmem. Site sahiplerinin ilk başlardaki tavır ve temel amaçları belli kişilere yönelik domain'leri pazarlamak olduğu için ve düzenledikleri organizasyonlarda da bu şekilde tavırlar sergiledikleri için hiçbir şekilde katılım dahilinde oldukları organizasyonları benimsemem, desteklemem.

    İlgili site benim sırtımdan para kazanıyorsa, benim domain'lerimi de pazarlaması lazımdır, haftada bir mailing yaparak bu iş olmaz. Reklam ve tanıtım çalışmalarını geliştirmesi lazımdır. Hiçbir mecrada bu sitenin tanıtımına denk gelmedim, varsa reklam çalışmaları sanırım en kötü sitelerinden bilgi verilirdi. Yapmış oldukları mailing'de bunu da vurgularlardı. İlgili siteyi ben biliyorum diye dönüp de bana sürekli reklamını göndermemelidir. Bilmeyen insanları bilgilendirmelidir. Benim sırtımdan para kazanıp da kendi cebinden reklam çalışması için bütçe çıkartmayacaksa işe yaramaz. Para kazanmak istiyorsan, önce para harcamalısın.

    Bir arkadaş; "... sistemin daha çok bilinmesi için parking olayını yaygınlaştırıyorlar, bu da bir çeşit reklamdır ..." şeklinde bir ifade kurmuş. Ne yazık ki bu mantık ancak ve ancak Türk toplumuna mahsus bir durum olur ve bizlerde bunu savunuruz. Hem benim sırtımdan para kazanacaksın, hem benim sırtımdan para kazanmak için hiç kendini yormayacaksın, hem de sırtımdan daha fazla para kazanmak için kendi reklamını bile yapmayıp elini cebine sokmadığın durumlar için bana zorunluluk getirmeye kalkacaksın "sitelerini bana park et ben de komisyonu düşüreyim" diye. Yok öyle kolay paranın kazanıldığı bir dünya.

    Ben, o kadar kolay şekilde para kazanmıyorum. Bu sitenin sahiplerinin de beni avlak yerine koyup kendi ceplerinden hiçbir şekilde harcama yapmayarak tamamen benim sırtımdan geçinme davranışına şahsım adına müsaade etmem.

    Ayrıca site yönetimi, benimle aynı sözleşmeyi imzalamış birine özel indirim yapamaz. Eğer özel indirim yapacaksa gider o şahısla özel sözleşme imzalar.
  • 29-12-2013, 22:14:58
    usta yazıyın sadece üst kısmı benim durumla alakalı olduğu diğer kısımda sitenin işleyişiyle alakalı senin görüşün olduğu için ilk kısma yönelik cevapları birden çok kere verdim. sözleşme yalan oldu diyorum birine uygular birine uygulamazsan ben de bunu bilirsem bana da uygulama derim, ortada öyle birşey yok iken demişsin var çünkü; o kısım manuel işliyor denetlenip yönetici tarafından onaylanıyor. dava konusuna gelirsek kendileride öyle dediler ben de böyle bir yol izlemeyeceğimi belirttim.. zaten yukarıda da sözleşmenin sadece adli bir evrak olarak kaldığından bahsettim..




    yaramazkedicik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne satarsan sat, kaça satarsan sat en az 100 TL komisyon alırım diyor. Bu da demek oluyor ki; 1000 TL 'den daha düşük satışlarda vereceğin para 100 TL, 1001 TL ve üzerinde de % 10 komisyon ödüyorsun. Önce bunun ayrımına varılsın.

    İlgili siteye üye olurken bir sözleşmeyi kabul ediyorsunuz ve o sözleşme nezninde fiyat konusunda müdahale edemiyorsunuz. Eğer ki siz site içi yazışmalarınızda site yönetimi size özel fiyat indirimi yapacağım dediyse ve sonrasında yapmadıysa eldeki yazışmaların ekran görüntüleri ve yazıcıdan çıktıları ile direkt olarak savcılığa suç duyurusunda bulunun. Ama ortada böyle bir şey yok iken otomatik bir mesaj doğrultusuda bu fikre kapılıp sonrasında bu veryansını ediyorsanız bu da anlamsız olur.

    Kendi şahsi görüşlerime gelincede; Türk projesidir vıttırıdır, zıttırıdır şeklinde saçma düşüncelerle olayı milliyetçiliğe bağlayarak hareket etmeyi sevmem. Site sahiplerinin ilk başlardaki tavır ve temel amaçları belli kişilere yönelik domain'leri pazarlamak olduğu için ve düzenledikleri organizasyonlarda da bu şekilde tavırlar sergiledikleri için hiçbir şekilde katılım dahilinde oldukları organizasyonları benimsemem, desteklemem.

    İlgili site benim sırtımdan para kazanıyorsa, benim domain'lerimi de pazarlaması lazımdır, haftada bir mailing yaparak bu iş olmaz. Reklam ve tanıtım çalışmalarını geliştirmesi lazımdır. Hiçbir mecrada bu sitenin tanıtımına denk gelmedim, varsa reklam çalışmaları sanırım en kötü sitelerinden bilgi verilirdi. Yapmış oldukları mailing'de bunu da vurgularlardı. İlgili siteyi ben biliyorum diye dönüp de bana sürekli reklamını göndermemelidir. Bilmeyen insanları bilgilendirmelidir. Benim sırtımdan para kazanıp da kendi cebinden reklam çalışması için bütçe çıkartmayacaksa işe yaramaz. Para kazanmak istiyorsan, önce para harcamalısın.

    Bir arkadaş; "... sistemin daha çok bilinmesi için parking olayını yaygınlaştırıyorlar, bu da bir çeşit reklamdır ..." şeklinde bir ifade kurmuş. Ne yazık ki bu mantık ancak ve ancak Türk toplumuna mahsus bir durum olur ve bizlerde bunu savunuruz. Hem benim sırtımdan para kazanacaksın, hem benim sırtımdan para kazanmak için hiç kendini yormayacaksın, hem de sırtımdan daha fazla para kazanmak için kendi reklamını bile yapmayıp elini cebine sokmadığın durumlar için bana zorunluluk getirmeye kalkacaksın "sitelerini bana park et ben de komisyonu düşüreyim" diye. Yok öyle kolay paranın kazanıldığı bir dünya.

    Ben, o kadar kolay şekilde para kazanmıyorum. Bu sitenin sahiplerinin de beni avlak yerine koyup kendi ceplerinden hiçbir şekilde harcama yapmayarak tamamen benim sırtımdan geçinme davranışına şahsım adına müsaade etmem.

    Ayrıca site yönetimi, benimle aynı sözleşmeyi imzalamış birine özel indirim yapamaz. Eğer özel indirim yapacaksa gider o şahısla özel sözleşme imzalar.
  • 29-12-2013, 22:15:17
    bu tür şeyleri gördükçe, piyasada caka satan adamların 50-100 lira için ne taklalar attığı ortaya çıkıyor. bırakın bu işi sedo gibi firmalar yapsın...
  • 29-12-2013, 22:17:23
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Beğenmeyen arkadaşlar, alın bir sunucu, tüm domainlerinize birer park sayfası yapın, hatta ve hatta bedava hosting'ten bir hesap açın addon domain olarak ekleyin. Satışınızın %100 ü size kalsın.
    Onu yapamayanlar, sedo şurada... Bakın bakalım nasıl işliyor. Hatta r10 portföy de şurada..

    Sözleşmesi belli sitenin. Gerisi size kalmış. Kabul edersiniz yada etmezsiniz.