• 27-05-2015, 14:51:30
    #55
    foo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    burdaki yorumlara baktığım zaman tabi ki yukarıda bir arkadaşın dediği gibi yurt dışında bu işi yapmanız daha mantıklı. ha illaki ben bu topraklara yaparım yatırımımı derseniz de bu sizin tercihiniz.

    - 10Ge trafik için $4k fiyatlara inmiş exchange network'ler
    - ucuz kaliteli enerji
    - kaliteli ve yetişmiş personel
    - en önemlisi de kaliteli müşteri

    varken;

    - kazandığınızın %65'e yakınını vergi olarak vereceğiniz
    - yarın ne iş yaptığınızı bilmeyi bırakın kestiremeyen bir savcının "gidin bütün bilgisayarlara el koyun" talimatını verdiğini duyacağınız
    - 2015 yılında 2012 yılına ait log kayıtlarını yer sağlayıcıdan değil sizden talep edileceği bir bürokrasiyi barındıran
    - bilgisayar teknik servisinde staj görüp kendini network yöneticisi diye tanımlayanların
    - en güzeli de şifresini bile unuttuğu için verimerkezini suçlayan, bu sunucunun yedeği alınıyor mu diye "sunucu çarpma işlemini yanlış yapıyor, neden olabilir" sorusundan sonraki en baştacı soruyu soran, hatta utanmadan tasarımını bile size yaptırmaya çalışacak müşteri değil "patron"larınızın olduğu, yurt dışındaki finansal, networksel ve bürokratik kolaylıkların farkında olmadan "onlardan daha ucuz ama daha kaliteli olsun", "7x24 canım sıkıldığında bile sunucuya çamur atabileceğim", "ödemelerimi en az 3 ay en çok 24 ay geriden yapabileyim" hatta "ben kaçayım müşterilerimle siz ilgilenin" noktasındaki bir portföye yatırım yapacağınızı biliyorsunuz zaten.

    bu yüzden daha önce dediğim gibi "datacenter solutions" alanına yönelmenizi umut ederim.

    illaki datacenter ve hosting servisi sağlayacağım diyorsanız;

    - dell, hp vs değil bildiğiniz oem sunucular için bir firmanın distribütörlüğünü alın
    - kalitesiz, talep edileni bile anlamayan hatta bu sektörden bile olmayan personel alın
    - 24 saat abuse geri dönüşü olmadığında hosting/dedicated/network tüm alanlardan engelleyin, kapatın yol verin
    - personelinizi özellikle 48 saatten önce ticket cevaplamaması konusunda uyarın
    - sunucudaki power arızasında bile power için ücret, takılması için remote hand ücreti çıkarın
    - sorgusuz sualsiz hiçbir gerekçe göstermeden 100'e yakın sunucuyu kapatın
    - ödeme için tanınan süreyi 1 saniye bile geçiktiren müşterinin sadece o sunucusunu değil, tüm sunucularını formatlayıp kapı önüne koyun.
    - AMA UCUZ OLSUN "onlar" gibi

    bütün bunları yaptığınızda "onlar" diye tabir edilen ovh, leaseweb gibi verimerkezlerinin bir benzeri olursunuz, bu portföy de sizi çok sever.

    işin gerçekleri bir yana şahsi tavisyem yukarda da belirttiğim gibi;

    - datacenter solutions alanına yönelin
    - maddi probleminiz olmadığı için türkiye içi ve yurt dışı alabileceğiniz her network'e bağlanın, gerekirse kendiniz bağlayın.
    - sektörün en önemli sıkıntısı olan sunucu ve network donanımları için distribütörlük anlaşmalarını yaparak müşterilerinize kendi imkanlarıyla sağlayabileceklerinden daha uyguna sağlayın

    sadece bunları yapmanız dahilinde şu anda piyasadaki mevcut müşterilerin yarısını rahatlıkla toplayabileceğinizi düşünüyorum.
    Yurtdışındaki bilgilerde hata var,

    Exchange pointlerden internet alamazsınız, sadece ara bağlantı alırsınız, internet almanız şart... Onda da sıfır kapasite ile genelde TR'dan daha ucuza olmaz.

    Elektrik fiyatları gelişmiş avrupa ülkelerinde bizim ülkemizden daha pahalıdır. Özel anlaşmalar yapan firmalarda ucuzmuş gibi görünen ama aslında bizimkine yakın fiyatlar ortaya çıkacaktır. Bu noktada ana konu büyüklük noktasıdır...

    Datacenter solutions kısmında sorun yok, fakat burada hem çok ucuza servis isteyip, hem desteği her türlü datacenterdan bekleyip, hem de son kullanıcıya karlı satışı sadece bayiler yapsın düşünceniz var ise burada haksızlık var. 2 markalı yapı bence en doğru çözüm gibi duruyor.
  • 27-05-2015, 15:11:22
    #56
    roots adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Datacenter solutions kısmında sorun yok, fakat burada hem çok ucuza servis isteyip, hem desteği her türlü datacenterdan bekleyip, hem de son kullanıcıya karlı satışı sadece bayiler yapsın düşünceniz var ise burada haksızlık var. 2 markalı yapı bence en doğru çözüm gibi duruyor.
    DGN bunu yapıyor hiç bir haksızlıkta görmüyorum.
    Kaliteli hizmet varsa başarıda vardır.
  • 27-05-2015, 15:18:36
    #57
    Konudanda anlaşıldığı üzere "Ben hiçbir şey istemiyorum" diyen bir arkadaşımız yok.
    Herkesin ek bir isteği veya beklentisi var.

    Birçoğuda değerlendirme sonrası gemileri yakacak gibi görünüyor..

    Özetle kısmetse ne zaman teklifler/kampanyalar ve tam anlamıyla faaliyet başlayacak.
    Konuda bir "2 ay" ifadesi gördüm ama net bir süre varmı bellimi..
  • 27-05-2015, 15:25:43
    #58
    Salay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben fiyatın en son konuşulacağı bir pazar oluşmasını hayal ediyorum. Öncelikli olan hizmet ve kalite olmalı. bu doğrultuda da kaliteli bir son kullanıcıya kadar pazar oluşmalı. Kimi müşteirlerimiz var oturup iops hesabı yapıyoruz. Data sflowlarını inceliyoruz birlikte vs vs vs. Bir gün dahi ücretini konuşmadık , kimi müşterimiz var 500 müşterisi var personeli yok sisteme girip ticket atamadım bakarmısın diye olur olmaz cepten arıyor. Ve her zaman işi acil. Sorunlar %99 kendinden kaynaklı.

    Bizim sektörümüzde insanlar bildiği işin mimarı olamıyor amelesi oluyor ve bu çarkın yön değiştirmesi lazım.

    Cahit aynı şeyleri konuşuyoruz ama dolaylı yollardan

    ortada bir gerçek var Türkiye gerçeği şuan türkiyede her şey fiyat olmuş durumda. Asgari ücret belli gelir düzeyi belli gider düzeyi belli ama inşallahilerleyen yıllarda fiyat konuşulmayan duruma geliriz.
  • 27-05-2015, 15:45:10
    #59
    EksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sonuç olarak

    Türkiyedeki Hat birim fiyatı belli nerede ise dünyanını en pahalı en kötü internet ve alt yapısını kullanıyoruz. En pahalı yağmurlarda kesilen enerjisini kullanıyoruz ve En önemlisi En yüksek vergiyi ödüyoruz.
    Yurt dşında ise yabancı yatırımcıya ve yatırımcısına önem veren . Verdiği sağladığı alt yapısı kaliteli olan düşük vergi oranları düşük maliyetli hizmet veren ülkeler varken
    lütfen abartmayalım
  • 27-05-2015, 16:48:54
    #60
    SayfaNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu yıl biz de kıbrısda şirket kurup müşterilere % kaç kdv ödemek istersiniz diye seçenek sunacağız.

    %1 için kıbrıs banka hesabımızı
    %18 için istanbul banka hesabımızı vereceğiz.

    madem devlet kıbrısa karışmıyor, yazık değil mi bireysel müşterilerimizin ödediği havagazı %17 farka.


    Engin Konunu hatırlatayım
    Abartmak buysa

    https://www.r10.net/hosting-sirketler...post1069306287
  • 27-05-2015, 17:10:56
    #61
    roots adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışındaki bilgilerde hata var,

    Exchange pointlerden internet alamazsınız, sadece ara bağlantı alırsınız, internet almanız şart... Onda da sıfır kapasite ile genelde TR'dan daha ucuza olmaz.

    Elektrik fiyatları gelişmiş avrupa ülkelerinde bizim ülkemizden daha pahalıdır. Özel anlaşmalar yapan firmalarda ucuzmuş gibi görünen ama aslında bizimkine yakın fiyatlar ortaya çıkacaktır. Bu noktada ana konu büyüklük noktasıdır...

    Datacenter solutions kısmında sorun yok, fakat burada hem çok ucuza servis isteyip, hem desteği her türlü datacenterdan bekleyip, hem de son kullanıcıya karlı satışı sadece bayiler yapsın düşünceniz var ise burada haksızlık var. 2 markalı yapı bence en doğru çözüm gibi duruyor.
    Gelişmiş avrupa ülkesine kurmak zorunlu mu? Ben mesela Macaristan'da ikamet ediyorum. Burada elektrik fiyatları sanıldığı kadar pahalı değil. Ek olarak evde bile internet hızım 1000 mbit/s garanti edilen miktar ise 300 mbit/s ve ödediğim ücret TL karşılığı 70 TL. Şahsi olarak burada ben 1 adet datacenter açacağım araştırmalarımı yapıyorum, Avrupayı sadece Almanya Fransa Hollanda olarak görmekten çıkarsak, Çek Cumhuriyeti ve Macaristan'ı dahil edersek uygun fiyatlar bulunacaktır. EURO kullanmayan Avrupa birliği ülkeleri her zaman avantajlıdır.
  • 27-05-2015, 17:21:54
    #62
    EksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Engin Konunu hatırlatayım
    Abartmak buysa

    https://www.r10.net/hosting-sirketler...post1069306287
    kıbrısda şirket açmak güzel bir seçenek. ama konuyu ülkede yatırım yapılmaz diye bağlamak ise abartı.

    bu ülkede yatırım yapılır. bu ülkeden yurtdışına sunucu ve hat da satılır. bundan kar da edilir.

    kar edildiği için yine yatırım yapılır.

    ülkemizi aşağılamadan önce lütfen brezilya, hindistan ve çindeki ortamı araştırın.
  • 27-05-2015, 17:26:28
    #63
    roots adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışındaki bilgilerde hata var,

    Exchange pointlerden internet alamazsınız, sadece ara bağlantı alırsınız, internet almanız şart... Onda da sıfır kapasite ile genelde TR'dan daha ucuza olmaz.
    belirttiğim zaten exchange peering'e giren ISP'lerden alabileceğiniz fiyat. kaldı ki exchange'e girmeseniz de rahatlıkla çok uygun fiyatları görebiliyorsunuz. örneğin cogent $0.5-$0.6/mbps ^1Ge, telia $0.55-$0.65/mbps ^10Ge alabiliyorsunuz artık. tahminimce siz zaten açılışı 100Ge ile yapacağı için ona yorum bile yapamıyorum