Datacenter/Dedicated işleri için ne istersiniz?
82
●7.462
- 26-05-2015, 03:31:32Yabancı ülkeler dış yatırımcılara çok büyük imkan ve olanaklar sağlıyorlar.
- 26-05-2015, 10:34:43Üyeliği durdurulduEvet haklısınız kesinlikle neden dış ülkelerde türkiye' yi temsil edecek bir datacenter olmasın ?EksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-05-2015, 10:44:36AdministratorCiddi destek ekibi ve işi çok iyi bilen sistem yöneticileri istiyoruz. Hizmet konusunda sayın @foo 'nunda yazdığı gibi varolan verimerkezlerinden farklı hizmet çeşitlerinide görmek isteriz.
- 26-05-2015, 11:26:11Dış satış derken toplu alımlarda bayi fiyatı olarak zaten uygulamak kolay, sanırım bundan bahsediyorsunuz.NetBudur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kafes bu devirde özel birşey değil, heryerde var, elektrik zaten bağımsız veriliyor artık neredeyse heryerde, bu arada kafesin bir esprisi varmı ki? Yani kabin almak ve daha ucuza çözmek varken 40-50 sunucu için kafes bana sadece pazarlama ve reklam hilesi gibi geliyor...
Güvenlik olarak ddos vs anlamında mı söylüyorsunuz?
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 10:54:18 -->-> Daha önceki mesaj 10:51:33 --
Bence sahibi sorun değil, aksine verilen servisin sadece patronun becerisi ile orantılı olması doğru değil, bu iş bir ekibin tümden aynı hızda aynı kalitede vermesi daha değerli. Bayram seyran tatillerde gece gündüz patronu aramak mümkün olmayacaktır, ama sürekli çalışan kaliteli bir destek ekibi bence her işi çözecektir... Sahip değişsede hizmet kalitesini kültür olarak tutmak gerekiyor sadece...Salay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 10:58:09 -->-> Daha önceki mesaj 10:54:18 --
Fiyat önemsiz demedim, elbette önemli, ama elma ile armutu da ayırmak gerekiyor, ovh redstation gibi mecraların en büyük olayı boyutları, yani ovh ın müşterisi o kadar çok sunucu almış durumdaki adam boyut olarak daha uygun maliyet yakalıyor, yani iş yine size düşüyorEksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
çok alırsanız ucuzlar...
Düz dedicated sistemlerde malesef bir kısır döngü var, otomatik ve self servis satılmasını uygulamak zor değil, fakat bu durumda herkese açık olacaktır, her isteyen alabilecektir, siz de, müşteriniz de... Bu yüzden coloc kısmında ucuz servis verip, hizmet kalemlerini ayırmak en doğru model diye düşünüyorum.
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:06:40 -->-> Daha önceki mesaj 10:58:09 --
Firewall kısmında gerçekçi çözüm %100 yok, olanlarda maliyete dayalı, sh zamanında kurduğum bir sistem vardı, o yeterli olacaktır, o sistem basit ve otomatik idi, şimdi daha ucuza vermeye çalışırsak sanırım dertleri çözüyor olacağız.makrodns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ekip sorun değil, ben her zaman patrona değil ekibe bağlı bir yapı istedim, eski ekibim en iyi kanıttır bu konuda, benden sonra yeni sh yönetimi başka kafada ise ekibi nasıl yönetti doğrusu bilmiyorum ama yeni sistemde kaliteli ve 7/24 destek ekibi zaten olmazsa olmaz özellik olacak...
Kurumsal müşteriye gelince, şuan tüm sektör ve rakiplerim zaten bunu yapıyor, hosting sektörüne ve bayilere benim kadar zaman ayırmış bir başkası var mı bilmiyorum ama sh ve mars yapılanmasını kuran bir rakip daha olmadı bildiğim kadarı ile, bu yüzden aynı alt yapıyı bayilere yani siz profesyonellere uyguna, kurumsal yapı altındanda daha değişik içerik ile sağlamak ana kural olacak, bu sayede sizler ucuza alıp, kişisel becerilerinizi ekleyerek rekabet edebileceksiniz.
Sektörü destekleme konusunda cebinden para harcayıp konferans veren benden başka birini görmedim
aksine ben düzenliyorum diye çekememezlik yaparak katılmayanları bilirim, bu yüzden ben sektörü desteklemenin peşinde oldum, olacağım. Çünki sektör o kadar büyükki tek başıma satarak sektörü yönetemem, bana güvenilir iş ortakları gerekicektir... Bu sayede sektör büyür, bizlerde ovh vs olabiliriz...
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:10:45 -->-> Daha önceki mesaj 11:06:40 --
Herşey sırayla yapılırsa değerli ve mümkün olucaktır, dış ülkelerde rekabet çok daha sert ve zor, bu yüzden önce kendi ülkemizde bir boyuta ulaşıp bu boyutu kullanarak dış ülkelere geçmek gerektiğini düşünüyorum. Konu yatırım parası değil, konu müşteri büyüklüğü aslına bakarsanız... Bunun içinde zaman gerekiyor. Sh ı satarken hayalim buydu, bölgesel yüklüğe ulaşmak, komşu ülkelere satmaktı hedefim, fakat satın alan arkadaşların aynı fikirde olmadığını görünce ayrılmak zorunda kaldım, bu yüzden bu defa başka fikrim var, bu fikirleride elden geldiğince uygulamaya çalışacağım.EksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:17:12 -->-> Daha önceki mesaj 11:10:45 --
Destek işi en zor kısım, örnek olarak linux sunucunun dns ayarını datacenterdan beklemeniz eğer hosting firması iseniz doğru gelmiyor bana. Ama son kullanıcı iseniz daha yüksek maliyet ödeyerek bu hizmeti satın almalısınız.Coskun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sonuçta datacenter size, hosting profesyonellerine çok uyguna hizmet sunmaya çalışacaktır, bunun sebebi sizin zaten işi iyi biliyor olmanızdır. Yani sorum şu, hosting şirketi olarak nasıl bir destek istiyorsunuz? Hat, elektrik, kafes, firewall gibi cihaz kısımları haricinde?
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:26:11 -->-> Daha önceki mesaj 11:17:12 --
Bu arada bazı arkadaşlar özel mesajla donanım desteğini sormuşlar,
Kirala senin olsun, 12-24-36-48 ay vadeli donanım desteğini sormanıza gerek yok, bu zaten olmazsa olmaz.
Kar amacı gütmeden maliyet fiyatlarını size sunuyor olacağız her zamanki gibi, bu konuda donanım yatırımı yapacaklara 1-2 ay beklemelerini öneririm.
Dolar kuru ile uğraşmadan en yeni sunuculara TL taksitler ile sahip olacaksınız!
Peki, DELL mi? HP mi? Sizce? - 26-05-2015, 11:35:24dell.roots adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Donanim destegi konusunda gercekten 1-2 ay icerisinde bir sonuc cikar mi, yoksa sarkabilir mi? - 26-05-2015, 11:40:252 ay max... Siz donanım seçin, örnek config gönderin çalışalım.7x24NET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-05-2015, 11:50:46min. 4 disk (hot-swap) ve min. 8ram slotu olan ve raid karti eklenebilen bir cihaz pek verimli olacaktir.roots adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
cift soket islemci destegi olursa arti olur ama sart degil. - 26-05-2015, 11:58:03Ben piyasada yeni müşterilerden ziyade var olan müşterilerin datacenterlar arası gidip geldiğini düşünüyorum. Yeni ne vaad edilebilir ki tercih sebebi siz olun? Hayalini kurduğunuz herşeyi gerçekleştirmişler. Şuanda herkesin tek istediği OVH mantığıyla çalışan bir sistem ancak bu ülkemizde çalışsın istemiyorlar.
Bu yüzden Avrupa'ya yatırım yapmanız daha uygun olacaktır. Türkiye'de en fazla mevcut datacenterların müşterilerini kendinize çekip onları zarara uğratıp piyasaya zarar verebilirsiniz. Yeni birşeyler her zaman iyidir aynı şeyi 2. kez yapıp başarı sağlamak yerine artık Avrupa'yı da kapsayacak bir başarı neden olmasın.