• 26-05-2015, 03:31:32
    #19
    Yabancı ülkeler dış yatırımcılara çok büyük imkan ve olanaklar sağlıyorlar.
  • 26-05-2015, 10:34:43
    #20
    Üyeliği durduruldu
    EksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yabancı ülkeler dış yatırımcılara çok büyük imkan ve olanaklar sağlıyorlar.
    Evet haklısınız kesinlikle neden dış ülkelerde türkiye' yi temsil edecek bir datacenter olmasın ?
  • 26-05-2015, 10:39:40
    #21
    Yurtdışı, projelendirme ve büyümenin önündeki yüksek maliyet engellerini kaldırıyor. Bence de düşünmelisiniz. Daha geniş hizmet ağı, daha fazla ulaşılabilirlik, daha fazla büyüme potansiyeli sağlar bence.
  • 26-05-2015, 10:44:36
    #22
    Administrator
    Ciddi destek ekibi ve işi çok iyi bilen sistem yöneticileri istiyoruz. Hizmet konusunda sayın @foo 'nunda yazdığı gibi varolan verimerkezlerinden farklı hizmet çeşitlerinide görmek isteriz.
  • 26-05-2015, 11:26:11
    #23
    NetBudur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence en önemli noktalar hat ,elektirik , iklimlendirme ve bayilerinizi koruyacak dış satiş politikası reklam olmasın ama DGN yi istanbulda yaşamak isterim iklimlendirilmesi hariç

    Kafes sistemine cok daha guzel yönde verebilirsiniz

    guvenlik konusundada guzel adimlar atmanizi bekleriz.
    Dış satış derken toplu alımlarda bayi fiyatı olarak zaten uygulamak kolay, sanırım bundan bahsediyorsunuz.

    Kafes bu devirde özel birşey değil, heryerde var, elektrik zaten bağımsız veriliyor artık neredeyse heryerde, bu arada kafesin bir esprisi varmı ki? Yani kabin almak ve daha ucuza çözmek varken 40-50 sunucu için kafes bana sadece pazarlama ve reklam hilesi gibi geliyor...

    Güvenlik olarak ddos vs anlamında mı söylüyorsunuz?

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 10:54:18 -->-> Daha önceki mesaj 10:51:33 --

    Salay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Veri merkezleri bizim ülkemizde büyük yatırımcıların girip çok başarı gösteremediği sektörlerden biridir. Çünkü Prof. kitleye sahip olduğu kadar amatör ruh ve heyecanlarıda çok fazla barındırıyor. Bugün dünyaca başarı gösteren bu sektörün neredeyse her meyvası amatör ruh ve heyecanların eseridir.

    Amatör ruhlar ise samimiyetle besleniyor. Sahibinin bu sebeple değiştirilmemesi güzel bir öneri olabilir bence
    Bence sahibi sorun değil, aksine verilen servisin sadece patronun becerisi ile orantılı olması doğru değil, bu iş bir ekibin tümden aynı hızda aynı kalitede vermesi daha değerli. Bayram seyran tatillerde gece gündüz patronu aramak mümkün olmayacaktır, ama sürekli çalışan kaliteli bir destek ekibi bence her işi çözecektir... Sahip değişsede hizmet kalitesini kültür olarak tutmak gerekiyor sadece...

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 10:58:09 -->-> Daha önceki mesaj 10:54:18 --

    EksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkemizde Maliyet nerede ise %90 ön planda Maalesef Selçuk bey.

    Limitsiz Trafik
    Yüksek ve Düşük Maliyetli Hat Kapasitesi
    Düşük Enerji Maliyeti
    %100 Müşteri Memnuniyeti (Müşterisine önem veren yolunacak KAZ gibi Görmeyen )
    Sorunsuz Altyapı
    Düşük Maailiyetli KVe küçük ölçekli yatırımcıya gelişmesi ve büyümesine destek vericek şekilde yapılanma. Çoğu firmanın ya bu kişinin 2-3 makinası var olsada olur olmasada olur deyip destek çıkmaması çok büyük bir hata unutulmamalıdır ki o firma gün gelip seni geçebilir.

    Yurt Dışana bağımlılığı Kesebilmeli örnek OVH Red Stations gibi. Hem fiyat hemde hat trafik kapasitesi ile Fiyatta iyi olduktan sonra
    Daha ne istenebilirki
    Fiyat önemsiz demedim, elbette önemli, ama elma ile armutu da ayırmak gerekiyor, ovh redstation gibi mecraların en büyük olayı boyutları, yani ovh ın müşterisi o kadar çok sunucu almış durumdaki adam boyut olarak daha uygun maliyet yakalıyor, yani iş yine size düşüyor çok alırsanız ucuzlar...

    Düz dedicated sistemlerde malesef bir kısır döngü var, otomatik ve self servis satılmasını uygulamak zor değil, fakat bu durumda herkese açık olacaktır, her isteyen alabilecektir, siz de, müşteriniz de... Bu yüzden coloc kısmında ucuz servis verip, hizmet kalemlerini ayırmak en doğru model diye düşünüyorum.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:06:40 -->-> Daha önceki mesaj 10:58:09 --

    makrodns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Vmware, Veeam, EMC ve HP ile özel anlaşmalar yaparak finansal aşamada Cloud'u firmalar için ulaşılabilir hale getirin. Bu sizin için külfetli olabilir ancak (zaten sizde çuvalla para var) Türkiye'de sektör hizmet kalitesini fazlasıyla yükseltir.

    - Ekibinizde, 50 uzman istihdamı yerine, 10 uzman, 85 düşük/orta düzey teknik eleman ve 5 kişide denetim elemanı tercih edin. Bu başlarda sizin için zahmetsiz olur, sonrasında da yine sektöre 50 uzmanla devam etmek yerine uzmanlaşmış 90-100 kişiyle devam edersiniz. (rakamlar farazi oranlar ise yaklaşıktır)

    - Firewall servisi için "gerçek" çözümler üretin, öyleki, birileri saldırı almasa bile, ileriye dönük planlarında daima sizi tercih etsin. Zira şu anda ülkemizde bunu hakkıyla sağlayabilen bir kuruluş malesef yok. (Bunu yazdığım için potansiyel rakiplerinizden özür diliyorum ama gerçek bu)

    - Ulaşılabilir olun, (gerçek manada) kurumsal olun, hızlı olun, sektörü destekleyin ve "sektörü destekliyoruz" şeklinde yalanlar atmayın

    Yada yazdıklarımı dikkate almayıp, 3-5 kurumsal yağlı müşteri bularak başınız rahat yolunuza devam edin.

    Başarılar..
    Firewall kısmında gerçekçi çözüm %100 yok, olanlarda maliyete dayalı, sh zamanında kurduğum bir sistem vardı, o yeterli olacaktır, o sistem basit ve otomatik idi, şimdi daha ucuza vermeye çalışırsak sanırım dertleri çözüyor olacağız.

    Ekip sorun değil, ben her zaman patrona değil ekibe bağlı bir yapı istedim, eski ekibim en iyi kanıttır bu konuda, benden sonra yeni sh yönetimi başka kafada ise ekibi nasıl yönetti doğrusu bilmiyorum ama yeni sistemde kaliteli ve 7/24 destek ekibi zaten olmazsa olmaz özellik olacak...

    Kurumsal müşteriye gelince, şuan tüm sektör ve rakiplerim zaten bunu yapıyor, hosting sektörüne ve bayilere benim kadar zaman ayırmış bir başkası var mı bilmiyorum ama sh ve mars yapılanmasını kuran bir rakip daha olmadı bildiğim kadarı ile, bu yüzden aynı alt yapıyı bayilere yani siz profesyonellere uyguna, kurumsal yapı altındanda daha değişik içerik ile sağlamak ana kural olacak, bu sayede sizler ucuza alıp, kişisel becerilerinizi ekleyerek rekabet edebileceksiniz.

    Sektörü destekleme konusunda cebinden para harcayıp konferans veren benden başka birini görmedim aksine ben düzenliyorum diye çekememezlik yaparak katılmayanları bilirim, bu yüzden ben sektörü desteklemenin peşinde oldum, olacağım. Çünki sektör o kadar büyükki tek başıma satarak sektörü yönetemem, bana güvenilir iş ortakları gerekicektir... Bu sayede sektör büyür, bizlerde ovh vs olabiliriz...

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:10:45 -->-> Daha önceki mesaj 11:06:40 --

    EksenBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki Selçuk bey size şu şekil bir soru sorsam ?

    Bu veri merkezini Türkiye değilde Hattın daha ucuz ve bol olduğu ve imkanların daha geniş olduğu Fransa Yada ingiltere Yada daha faklı bir ülkeye bu yatırımı yapmayı düşündünüzmü Türk Telekom Alt yapısı ve maliyetler ortada.

    OVH gibi firmalardan Türkleri kurtarmış olursunuz ve eminimki OVH red Station gibi firmalardan Çok türk müşteri gelicektir Örnek vermek gerekirsede ayda bir barındırma kafesi olan firmalara da hizmet verebilirsiniz yada direkt bulunduğu ülkeden Firma adına size alım yapabilirsiniz.Yada Siz satabilirsiniz.

    Şİmdi çoğu arkadaşımız diyecekki Neden yatımı ükemize Yapmıyor ama Ülkemizin Alt yapısı Kapasiteside belli. Danimarka ve Belçika dünyanın en ucuz internetini ve elektriğini KUllanan ülke Hatta İnernet nerede ise her telefon hattı olana bedava denizek kadar düşük fiyatta.
    Herşey sırayla yapılırsa değerli ve mümkün olucaktır, dış ülkelerde rekabet çok daha sert ve zor, bu yüzden önce kendi ülkemizde bir boyuta ulaşıp bu boyutu kullanarak dış ülkelere geçmek gerektiğini düşünüyorum. Konu yatırım parası değil, konu müşteri büyüklüğü aslına bakarsanız... Bunun içinde zaman gerekiyor. Sh ı satarken hayalim buydu, bölgesel yüklüğe ulaşmak, komşu ülkelere satmaktı hedefim, fakat satın alan arkadaşların aynı fikirde olmadığını görünce ayrılmak zorunda kaldım, bu yüzden bu defa başka fikrim var, bu fikirleride elden geldiğince uygulamaya çalışacağım.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:17:12 -->-> Daha önceki mesaj 11:10:45 --

    Coskun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ciddi destek ekibi ve işi çok iyi bilen sistem yöneticileri istiyoruz. Hizmet konusunda sayın @foo 'nunda yazdığı gibi varolan verimerkezlerinden farklı hizmet çeşitlerinide görmek isteriz.
    Destek işi en zor kısım, örnek olarak linux sunucunun dns ayarını datacenterdan beklemeniz eğer hosting firması iseniz doğru gelmiyor bana. Ama son kullanıcı iseniz daha yüksek maliyet ödeyerek bu hizmeti satın almalısınız.

    Sonuçta datacenter size, hosting profesyonellerine çok uyguna hizmet sunmaya çalışacaktır, bunun sebebi sizin zaten işi iyi biliyor olmanızdır. Yani sorum şu, hosting şirketi olarak nasıl bir destek istiyorsunuz? Hat, elektrik, kafes, firewall gibi cihaz kısımları haricinde?

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:26:11 -->-> Daha önceki mesaj 11:17:12 --

    Bu arada bazı arkadaşlar özel mesajla donanım desteğini sormuşlar,

    Kirala senin olsun, 12-24-36-48 ay vadeli donanım desteğini sormanıza gerek yok, bu zaten olmazsa olmaz.

    Kar amacı gütmeden maliyet fiyatlarını size sunuyor olacağız her zamanki gibi, bu konuda donanım yatırımı yapacaklara 1-2 ay beklemelerini öneririm.

    Dolar kuru ile uğraşmadan en yeni sunuculara TL taksitler ile sahip olacaksınız!

    Peki, DELL mi? HP mi? Sizce?
  • 26-05-2015, 11:35:24
    #24
    roots adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki, dell mi? Hp mi? Sizce?
    dell.

    Donanim destegi konusunda gercekten 1-2 ay icerisinde bir sonuc cikar mi, yoksa sarkabilir mi?
  • 26-05-2015, 11:40:25
    #25
    7x24NET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dell.

    Donanim destegi konusunda gercekten 1-2 ay icerisinde bir sonuc cikar mi, yoksa sarkabilir mi?
    2 ay max... Siz donanım seçin, örnek config gönderin çalışalım.
  • 26-05-2015, 11:50:46
    #26
    roots adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 ay max... Siz donanım seçin, örnek config gönderin çalışalım.
    min. 4 disk (hot-swap) ve min. 8ram slotu olan ve raid karti eklenebilen bir cihaz pek verimli olacaktir.

    cift soket islemci destegi olursa arti olur ama sart degil.
  • 26-05-2015, 11:58:03
    #27
    Ben piyasada yeni müşterilerden ziyade var olan müşterilerin datacenterlar arası gidip geldiğini düşünüyorum. Yeni ne vaad edilebilir ki tercih sebebi siz olun? Hayalini kurduğunuz herşeyi gerçekleştirmişler. Şuanda herkesin tek istediği OVH mantığıyla çalışan bir sistem ancak bu ülkemizde çalışsın istemiyorlar.

    Bu yüzden Avrupa'ya yatırım yapmanız daha uygun olacaktır. Türkiye'de en fazla mevcut datacenterların müşterilerini kendinize çekip onları zarara uğratıp piyasaya zarar verebilirsiniz. Yeni birşeyler her zaman iyidir aynı şeyi 2. kez yapıp başarı sağlamak yerine artık Avrupa'yı da kapsayacak bir başarı neden olmasın.