• 28-05-2015, 12:37:33
    #73
    invitel ağı haritada görünen
    izmir
    bursa
    ankara
    istanbul üzerinden de geçiyor


    burada gerçekten bu tür bir politika var ise ve tespit edilebilir bir yapıda ise bence rekabet piyasasına bildirilmeli

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 12:37:33 -->-> Daha önceki mesaj 12:34:21 --

    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @roots;

    En önemlilerinden biri tam otomatik kontrol sistemi bence;

    Bilmiyorum belki şimdi ki sunucularda vardır bir kaç kere oldukça uygun fiyatlı firmalarla çalışırken isteğime göre kendileri yüklemişlerdi işletim sistemini.Halbuki bir kontrol paneli olsa işletim sisteminin yüklenmesi/başka bir işletim sisteminin yüklenmesi,makinayı yeniden başlatmak gibi özellikler sürekli olarak ayrı bir panel ile internet üzerinden yapılabilirse mükemmel olur.
    Biraz pahalı ve meşakatli bir iş.
    1. APC gibi prizler ya da reboot üniteleri kurmak gerekir her 20 sunucuda +1 - 2 sunucu gibi bir maliyet çıkartıyor
    2. bahsedilen auto kurulum zor bir iş değil
    http://www.tecmint.com/multiple-cent...ing-kickstart/
    burada anlatılmış , zor olan kısmı standart kurulumdan farklı yapılar istenirse (LVM disk home şu kadar vs gibi) ve tek tek her makinenin guncel mac adreslerini auto discovery ile sabit tutacak bir otomasyon gerekir , makinelerde pxe açık kalmalı , wake on *** özellikli ethernetler olmalı vs
  • 28-05-2015, 13:07:34
    #74
    Salay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    invitel ağı haritada görünen
    izmir
    bursa
    ankara
    istanbul üzerinden de geçiyor


    burada gerçekten bu tür bir politika var ise ve tespit edilebilir bir yapıda ise bence rekabet piyasasına bildirilmeli
    gördüğünüz harita 2009-2010 yıllarına ait. o zamanki planlarında belirtilen network çalışmaları vardı. türk telekom'un ülke içine yurt dışı network sokmak istememesi ve avrupa tarafında da hazır kurulu bir ağ cazip geldi. bu nedenle bence başarılı bir strateji ile 230 milyon euro gibi komik bir rakama kapattılar.

    rekabet kurulunun yapabileceği herhangi bir şey yok ne yazık ki. çünkü rekabet tarafını etkileyen bir unsur değil.
  • 28-05-2015, 13:12:35
    #75
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba,

    Benim düşüncem ise hız, fiyat, tam destek vb. yerine öncelik olarak günümüz şartlarına uyum sağlayarak yetenekli bir yazılım ekibiyle bir panel hazırlanması, yani bu yazılım ekibi paneli hazırlayıp bırakmayacak sürekli geliştirmeye devam edicek. TR'deki firmaların 18/24 saatte teslim edemediği sunucuları 18/24 saniyede açıyorum DigitalOcean sayesinde. Eğer WHMCS kurup diğer firmalar gibi devam edicekseniz hiç bulaşmamanız çünkü zaten hız ve diğer konularda yabancı firmalar gayet memnun ediyor insanları.
  • 28-05-2015, 13:16:41
    #76
    foo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gördüğünüz harita 2009-2010 yıllarına ait. o zamanki planlarında belirtilen network çalışmaları vardı. türk telekom'un ülke içine yurt dışı network sokmak istememesi ve avrupa tarafında da hazır kurulu bir ağ cazip geldi. bu nedenle bence başarılı bir strateji ile 230 milyon euro gibi komik bir rakama kapattılar.

    rekabet kurulunun yapabileceği herhangi bir şey yok ne yazık ki. çünkü rekabet tarafını etkileyen bir unsur değil.
    Ancak haksız rekabet yarattığı kesin , sonuçda burada bile konu değerlendirmeye alınıyor ve o tarafta bu tür de bir network taşıma kalitesini tutuyorlarsa bu tarafda da tutmaları gerekir. Biz vergi ödeyen bu devletin vatandaşlarıyız. Firmanın yurt dışı girişimleri elbette güzel ama bu durum gerçekten bu derecedeyse bu ciddi bir haksızlık.
    Hiç bir şeyden kaçmamak adına Erişim sağlayıcı lisansı aldık lisansıda ana firmadan yaptık ki karışıklık olmasın diye her bir faturamızın bir miktarını bunlar için harç ödemiyoruz açıkcası :S
  • 28-05-2015, 13:21:57
    #77
    Bakırköy e yakın bir yerde kurun ki olur ya webmaster sektörünün güzide girişimcileri sizi deli edebilir. Açıkçası kendi hatasından bile sizi suçlayan, özür dilemesini bilmeyen, bir haltı becerip bir siteyi kuramayıp yada sürekli cpu aşımı gibi sorunlardan sizi sorumlu tutup hemen tehdit eden adamlar var olduğunca akıl sağlığınız için bence ya hiç girmeyin yada ücreti yüksek tutup aklı başında müşterilere hizmet verin.

    XOOM 2 ME cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 28-05-2015, 19:17:08
    #78
    Bence herşeyden önce, yerine getirilecek vaatlerin kime hizmet edeceğidir.
    Burada yüksek personel gideri, vergi gideri, şu gideri-bu gideri diye yazmak, çizmek yerine, bant darlığı ve alt yapıların fiyat yüksekliğini tartışalım, dem vuralım önce.

    Selçuk bey bir mesajında; "100 Gbit? Kim kaybetmiş 100 Gbit'i de biz bulalım " demiş, doğru fakat eksik söylemiş, 2004 yılında, öncü bir şirketin kurucusu olarak.
    Bugün Amerika'da, Minneapolis eyaletinin vatandaşları evlerinde 10 gbit internete geçmişken, biz veri merkezlerinde halen 1 gbit havuz hattı kullanıyoruz. (Minneapolis'de 1 gbit= 65 $ / 10 gbit= 399 $)

    2004 yılından bu yana sektörün içerisinde olup, işi bu kadar iyi bilip, yatırımcı pozisyonunda yer alırken, yıl 2015, halen tek tartıştığımız konu hat ve trafik ise, öncelikle geçmişten-günümüze yapılan yatırım yanlışlığından söz edebiliriz bence.

    Sizin parasal yatırım hacminiz dünden-bugüne oldukça büyük iken, 2004 yılından bu yana kurumsal olarak işin içerisinde olup, dünya standartlarını gördüğünüz, fiyatlarını bildiğiniz halde, ilgili kuruma (Türk Telekom) yatırımı yaptıramayıp, omurgayı genişletemeyip, Amerika'da ki, İngilterede ki, Fransada ki veri merkezlerini geçtim, evlerde bulunan internet hızları ile bile rekabet edemediğimiz için, bugün hız denildiği zaman, ne acıdır ki, ancak gülüp geçebiliyoruz.

    Benim sizden 11 sene sonrası için beklentim; biraz daha fazla öngörü sahibi olup, mevcut imkanları biraz daha zorlamanız olacaktır.
    Bu ülkenin alt yapılarını sizin gibi yatırımcılar güçlendirdi, güçlendirmeye devam edecek, sizin hedefleriniz küçük olduğu sürece, 100 gbit hat değerleri bizim için hep hayal olarak kalmaya, muhabbetler arasında rakam olarak kalmaya devam edecektir.



    NOT: Sizi kırmadan, tarafsız olarak gözlemlerim ile eleştirmeye gayret ettim, yanlış anlaşılma olmasın lütfen.
  • 29-05-2015, 22:34:52
    #79
    Merhaba,

    Siz sanırsam "DGN PLUS" klimalarını ilave ederken ziyaret ettiniz şuanda veri merkezinde iklimlendirme ile ilgili herhangi bir problem veyahut söylenecek bir durum yok tartışma veya DGN korumak adına söylemedim Bilginize


    NetBudur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence en önemli noktalar hat ,elektirik , iklimlendirme ve bayilerinizi koruyacak dış satiş politikası reklam olmasın ama DGN yi istanbulda yaşamak isterim iklimlendirilmesi hariç

    Kafes sistemine cok daha guzel yönde verebilirsiniz

    guvenlik konusundada guzel adimlar atmanizi bekleriz.
  • 29-05-2015, 23:02:26
    #80
    bilgehosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Siz sanırsam "DGN PLUS" klimalarını ilave ederken ziyaret ettiniz şuanda veri merkezinde iklimlendirme ile ilgili herhangi bir problem veyahut söylenecek bir durum yok tartışma veya DGN korumak adına söylemedim Bilginize
    Olabilir. sonucda 10 ziyaretde eksik gördüğüm noktayı söyledım.
  • 30-05-2015, 13:05:40
    #81
    JackBlack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence herşeyden önce, yerine getirilecek vaatlerin kime hizmet edeceğidir.
    Burada yüksek personel gideri, vergi gideri, şu gideri-bu gideri diye yazmak, çizmek yerine, bant darlığı ve alt yapıların fiyat yüksekliğini tartışalım, dem vuralım önce.

    Selçuk bey bir mesajında; "100 Gbit? Kim kaybetmiş 100 Gbit'i de biz bulalım " demiş, doğru fakat eksik söylemiş, 2004 yılında, öncü bir şirketin kurucusu olarak.
    Bugün Amerika'da, Minneapolis eyaletinin vatandaşları evlerinde 10 gbit internete geçmişken, biz veri merkezlerinde halen 1 gbit havuz hattı kullanıyoruz. (Minneapolis'de 1 gbit= 65 $ / 10 gbit= 399 $)

    2004 yılından bu yana sektörün içerisinde olup, işi bu kadar iyi bilip, yatırımcı pozisyonunda yer alırken, yıl 2015, halen tek tartıştığımız konu hat ve trafik ise, öncelikle geçmişten-günümüze yapılan yatırım yanlışlığından söz edebiliriz bence.

    Sizin parasal yatırım hacminiz dünden-bugüne oldukça büyük iken, 2004 yılından bu yana kurumsal olarak işin içerisinde olup, dünya standartlarını gördüğünüz, fiyatlarını bildiğiniz halde, ilgili kuruma (Türk Telekom) yatırımı yaptıramayıp, omurgayı genişletemeyip, Amerika'da ki, İngilterede ki, Fransada ki veri merkezlerini geçtim, evlerde bulunan internet hızları ile bile rekabet edemediğimiz için, bugün hız denildiği zaman, ne acıdır ki, ancak gülüp geçebiliyoruz.

    Benim sizden 11 sene sonrası için beklentim; biraz daha fazla öngörü sahibi olup, mevcut imkanları biraz daha zorlamanız olacaktır.
    Bu ülkenin alt yapılarını sizin gibi yatırımcılar güçlendirdi, güçlendirmeye devam edecek, sizin hedefleriniz küçük olduğu sürece, 100 gbit hat değerleri bizim için hep hayal olarak kalmaya, muhabbetler arasında rakam olarak kalmaya devam edecektir.



    NOT: Sizi kırmadan, tarafsız olarak gözlemlerim ile eleştirmeye gayret ettim, yanlış anlaşılma olmasın lütfen.

    Öyle diyorsunuz ama 10 Yıl önce konuşulan rakamlar 1M / 10M hayallerde ise 100M ler vardır. Bant genişliğinin bugünkü trafik ve teknolojilerde de ne kadar yeterli olduğunu iyi seçmek gerekli bence.

    Örnek olarak kalite'nin bir tanımı vardır . siz 250 tane vida sıkacaksanız
    A. siemens 1 milyon kez garantili
    B. çin malı 251 kez garantili

    B ürünü sizin için daha kalitelidir.


    Kalite; alışılmış anlamı ile “en iyi”dir. Daha geniş anlamda kalite “amaca uygunluk derecesi” olarak tanımlanabilmekte ve bu kavram malı kullanacak olan kişinin ihtiyaç ve ödeme olanakları ile de ilişkilenmektedir. Bir başka şekilde kalite; “İnsan yetenekleri ile müşteri beklentilerinin buluşma noktası” olarak tanımlanabilmektedir.



    Böyle göz önünde bulundurulursa. Forumda %90 dan fazla bir kitle için 1G hat bile beklentisinin ve ihtiyacının çok çok üzerinde. Çok büyük portallar barındırıyoruz 100Mbit hattı geçmiyorlar.

    Bant genişliği bir hız ibaresi değildir. Bir otobanın daha çok şerite sahip olması gibidir. Enlemesine tüm şeritler dolmadan araçlar 80km/s ile gidiyorsa yanda 20 şerit daha olması mezuyu değiştirmez.


    Evlere verilen bağlantıda ise noktadan noktaya 1G ya da 10G erişebilmelerinin biraz imkansız olduğu kanısındayım. Veri merkezinden ya da x bir noktadan çıkıp bütün rotayı %90 bile koruyarak gitmesi bence mucizevi olurdu. Ama bir veri merkezi hattı planlanırken bu durumda olabildiğince net gidiş planları yapılır ana poplara ve saturasyon olacak yerlere giderken