• 21-06-2026, 21:41:22
    #28
    LANCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle yaşın çok genç. Aynı durumları yaşayan biri olarak anlatayım.
    Tansiyon 2 sebepten çıkar. Birincisi böbrek gibi bir organa bağlı olarak. İkinci olarak esansiyel denilen sebebi belli olmayan veya yaşam tarzına bağlı tansiyon.
    Doktor öncelikle kan tahlilleri, kalp ve böbrek ultrason gibi durumlarına bakacak.
    Eğer bunlarda problem çıkarsa bunlara yönelik bir tedavi verecek. Eğer esansiyel dediğimiz durum varsa tansiyon ilacına başlayacak.
    Tansiyon değerin çok yüksek. 18 den daha fazla yüksek ölçersen muhakkak acile git. Şakaya gelmez.
    Eğer esansiyel tansiyon tanısı alırsan ilaçla birlikte yaşam tarzını değiştireceksin. Bunlar : geç saatlerde yatmama, çok fazla yorumlmama, sıcak saatlerde dışarda gezmeme, aşırı yağlı kızartmalı ve tuzlu şeyler yememe, sigara alkol bırakma ve kilo verme ile değeri düşüreceksin.

    Şuan 18 olduğu halde seni rahatsız etmemesinin sebebi : sürekli yüksek tansiyonlarda gezenlerde kalp kasında kalınlaşma oluyor ama korkma bu durum tansiyon düşürüldüğünde zamanla azalacak.
    Çok geçmiş olsun. Durumu ciddiye al muhakak şakası yok.
    Değerli bilgilendirme için teşekkürler 🙏🏻

    meturkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun. Hocam asıl tehlike küçük tansiyonunuzun yüksek olması.

    18 yaşımda kan vermeye gittiğimde tansiyonumun yüksek olduğunu öğrendim 18-9 gibi bir şeydi, genetik teşhisi konuldu.
    Kardiyolojide damarlara baktırdım sorun yoktu ve tansiyon ilacı kullanmaya başladım.
    İlaç da kullanısam adeta bir çölyak hastası gibi dikkat ediyorum hayatta.

    Sadece bilgi olarak paylaşmak istiyorum, bir arkadaşım yıllar önce benim gibi tansiyon problemi yaşamış, panikatağa bağlı olduğu anlaşılmış psikolog ile çözmüş durumu ve tansiyon normale dönmüş. Tekrar geçmiş olsun.
    Ve naçizane, en az birkaç doktordan görüş alın.
    Sebebi ortaya çıkarsa ne mutlu çaresi bulunur elbet. Dediklerinizi dikkate alacağım.
  • 21-06-2026, 21:49:04
    #29
    30 yasımda bende beloc ve diderale başladım ancak onlar dusuruyor hocam. Öfke yok, kilo yok, stres yok, bunları hayattan cıkartmamız gerekiyor.
  • 21-06-2026, 21:55:25
    #30
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Öncelikle geçmiş olsun tam söylediğin durumu 9 ay önce yaşadım ve sürekli gözüm kararıyordu başım dönüyordu önemsemiyordum alkolden falan diye düşünüyordum sonra bende birgün tansiyon aleti aldım her ölçtüğümde min. 18/14 falan çıkıyordu kardiyolojiden randevu aldım sonra holter taktılar 24 saat çok uzun geçti her 30 dakikada ölçüyor çok uzun bir 24 saatti sonuç olarak hipertansiyon oldum sürekli atacand içiyorum 1-2 ay zor geçti ama 3. aydan sonra artık alıştım her şey normale döndü her insanda farklı olabiliyor

    Normalde uzak durman gereken şeyleri söyleyeyim doktorda aynısı diyecektir
    - Sigara içiyorsan bırak diyecek ben azaltım çok sigara içiyordum pc başında
    - Streste tansiyonun en büyük sorunu psikolojik destekte aldım o bana çok iyi geldi (herhangi bir ilaç almadım)
    - Kendimi çok kapatmıştım ilk zamanlar azda olsa yürüyüş yapmaya başladım
    - Tuz'dan paket gıdalardan hazır fast-food tarzlardan hayatımdan çıkardım

    Doktorun verdiği tüm testleri yaptır, eğer psikoloji olarak iyi hissetmezsen bir iki seans destek almanı önerim çünkü hepimiz insanız ve bazen bizi ne rahatsız ettiğini bilmiyoruz. Tansiyon korkulacak bir hastalık değil ama dikkat etmen gerekiyor zaten vücudun rahatladığını anladığın anda daha dikkat ediyorsun ilk zamanlar alışmak zor kafana takma yeter ilk zamanlar zor geçiyor ben tek yaşıyordum çok zorlanmıştım

    Not: ecopirin ilacı kullanırsan bir yeri kesme ve çok dikkat etmen gerekiyor kan sulandırıcı olduğu için dikkat etmek gerekiyor. Ama ilaçları olabildiğinde mg düşük tut her ilacın olduğu gibi yan etkileri oluyor
  • 21-06-2026, 22:05:39
    #31
    FRD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle geçmiş olsun tam söylediğin durumu 9 ay önce yaşadım ve sürekli gözüm kararıyordu başım dönüyordu önemsemiyordum alkolden falan diye düşünüyordum sonra bende birgün tansiyon aleti aldım her ölçtüğümde min. 18/14 falan çıkıyordu kardiyolojiden randevu aldım sonra holter taktılar 24 saat çok uzun geçti her 30 dakikada ölçüyor çok uzun bir 24 saatti sonuç olarak hipertansiyon oldum sürekli atacand içiyorum 1-2 ay zor geçti ama 3. aydan sonra artık alıştım her şey normale döndü her insanda farklı olabiliyor

    Normalde uzak durman gereken şeyleri söyleyeyim doktorda aynısı diyecektir
    - Sigara içiyorsan bırak diyecek ben azaltım çok sigara içiyordum pc başında
    - Streste tansiyonun en büyük sorunu psikolojik destekte aldım o bana çok iyi geldi (herhangi bir ilaç almadım)
    - Kendimi çok kapatmıştım ilk zamanlar azda olsa yürüyüş yapmaya başladım
    - Tuz'dan paket gıdalardan hazır fast-food tarzlardan hayatımdan çıkardım

    Doktorun verdiği tüm testleri yaptır, eğer psikoloji olarak iyi hissetmezsen bir iki seans destek almanı önerim çünkü hepimiz insanız ve bazen bizi ne rahatsız ettiğini bilmiyoruz. Tansiyon korkulacak bir hastalık değil ama dikkat etmen gerekiyor zaten vücudun rahatladığını anladığın anda daha dikkat ediyorsun ilk zamanlar alışmak zor kafana takma yeter ilk zamanlar zor geçiyor ben tek yaşıyordum çok zorlanmıştım

    Not: ecopirin ilacı kullanırsan bir yeri kesme ve çok dikkat etmen gerekiyor kan sulandırıcı olduğu için dikkat etmek gerekiyor. Ama ilaçları olabildiğinde mg düşük tut her ilacın olduğu gibi yan etkileri oluyor
    Değerli bilgin teşekkürler. Çok geçmiş olsun. En sağlıklı şekilde cümleten bu illetten kurtulmamız dileğiyle...
  • 21-06-2026, 22:08:04
    #32
    FRD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle geçmiş olsun tam söylediğin durumu 9 ay önce yaşadım ve sürekli gözüm kararıyordu başım dönüyordu önemsemiyordum alkolden falan diye düşünüyordum sonra bende birgün tansiyon aleti aldım her ölçtüğümde min. 18/14 falan çıkıyordu kardiyolojiden randevu aldım sonra holter taktılar 24 saat çok uzun geçti her 30 dakikada ölçüyor çok uzun bir 24 saatti sonuç olarak hipertansiyon oldum sürekli atacand içiyorum 1-2 ay zor geçti ama 3. aydan sonra artık alıştım her şey normale döndü her insanda farklı olabiliyor

    Normalde uzak durman gereken şeyleri söyleyeyim doktorda aynısı diyecektir
    - Sigara içiyorsan bırak diyecek ben azaltım çok sigara içiyordum pc başında
    - Streste tansiyonun en büyük sorunu psikolojik destekte aldım o bana çok iyi geldi (herhangi bir ilaç almadım)
    - Kendimi çok kapatmıştım ilk zamanlar azda olsa yürüyüş yapmaya başladım
    - Tuz'dan paket gıdalardan hazır fast-food tarzlardan hayatımdan çıkardım

    Doktorun verdiği tüm testleri yaptır, eğer psikoloji olarak iyi hissetmezsen bir iki seans destek almanı önerim çünkü hepimiz insanız ve bazen bizi ne rahatsız ettiğini bilmiyoruz. Tansiyon korkulacak bir hastalık değil ama dikkat etmen gerekiyor zaten vücudun rahatladığını anladığın anda daha dikkat ediyorsun ilk zamanlar alışmak zor kafana takma yeter ilk zamanlar zor geçiyor ben tek yaşıyordum çok zorlanmıştım

    Not: ecopirin ilacı kullanırsan bir yeri kesme ve çok dikkat etmen gerekiyor kan sulandırıcı olduğu için dikkat etmek gerekiyor. Ama ilaçları olabildiğinde mg düşük tut her ilacın olduğu gibi yan etkileri oluyor
    Alkolü ne sıklıkla tüketiyordunuz ? Ben neredeyse her akşam 6-7 bira ya da 50 lik rakı içiyordum iki senedir.
  • 21-06-2026, 22:11:08
    #33
    fratkuru adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alkolü ne sıklıkla tüketiyordunuz ? Ben neredeyse her akşam 6-7 bira ya da 50 lik rakı içiyordum iki senedir.
    Her gün içiyordum bende çok fazla içiyordum alkol yasak değil ama şekerli alkollerden uzak durman gerekiyor bira örneğin birde normal kişiler gibi içmek gerekiyor Çok zorda olsa artık sosyal içiciyim ayda 1-2 defa 4-5 kadeh içiyorum
  • 21-06-2026, 22:12:40
    #34
    FRD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her gün içiyordum bende çok fazla içiyordum alkol yasak değil ama şekerli alkollerden uzak durman gerekiyor bira örneğin birde normal kişiler gibi içmek gerekiyor Çok zorda olsa artık sosyal içiciyim ayda 1-2 defa 4-5 kadeh içiyorum
    Normalleşmek en iyisi anladım✨
  • 21-06-2026, 22:17:29
    #35
    Ben de de çıktı tansiyon, ilk kullandığım ilaç alerji de yaptı, belirli süre kullandıktan sonra tansiyonum stabil 12,7 lerde gidiyor
  • 21-06-2026, 22:19:02
    #36
    falone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de de çıktı tansiyon, ilk kullandığım ilaç alerji de yaptı, belirli süre kullandıktan sonra tansiyonum stabil 12,7 lerde gidiyor
    Daha önceden kaçtı hocam büyük mü küçük mü öyle ?