LANCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam öncelikle yaşın çok genç. Aynı durumları yaşayan biri olarak anlatayım.
Tansiyon 2 sebepten çıkar. Birincisi böbrek gibi bir organa bağlı olarak. İkinci olarak esansiyel denilen sebebi belli olmayan veya yaşam tarzına bağlı tansiyon.
Doktor öncelikle kan tahlilleri, kalp ve böbrek ultrason gibi durumlarına bakacak.
Eğer bunlarda problem çıkarsa bunlara yönelik bir tedavi verecek. Eğer esansiyel dediğimiz durum varsa tansiyon ilacına başlayacak.
Tansiyon değerin çok yüksek. 18 den daha fazla yüksek ölçersen muhakkak acile git. Şakaya gelmez.
Eğer esansiyel tansiyon tanısı alırsan ilaçla birlikte yaşam tarzını değiştireceksin. Bunlar : geç saatlerde yatmama, çok fazla yorumlmama, sıcak saatlerde dışarda gezmeme, aşırı yağlı kızartmalı ve tuzlu şeyler yememe, sigara alkol bırakma ve kilo verme ile değeri düşüreceksin.

Şuan 18 olduğu halde seni rahatsız etmemesinin sebebi : sürekli yüksek tansiyonlarda gezenlerde kalp kasında kalınlaşma oluyor ama korkma bu durum tansiyon düşürüldüğünde zamanla azalacak.
Çok geçmiş olsun. Durumu ciddiye al muhakak şakası yok.
Değerli bilgilendirme için teşekkürler 🙏🏻

meturkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Geçmiş olsun. Hocam asıl tehlike küçük tansiyonunuzun yüksek olması.

18 yaşımda kan vermeye gittiğimde tansiyonumun yüksek olduğunu öğrendim 18-9 gibi bir şeydi, genetik teşhisi konuldu.
Kardiyolojide damarlara baktırdım sorun yoktu ve tansiyon ilacı kullanmaya başladım.
İlaç da kullanısam adeta bir çölyak hastası gibi dikkat ediyorum hayatta.

Sadece bilgi olarak paylaşmak istiyorum, bir arkadaşım yıllar önce benim gibi tansiyon problemi yaşamış, panikatağa bağlı olduğu anlaşılmış psikolog ile çözmüş durumu ve tansiyon normale dönmüş. Tekrar geçmiş olsun.
Ve naçizane, en az birkaç doktordan görüş alın.
Sebebi ortaya çıkarsa ne mutlu çaresi bulunur elbet. Dediklerinizi dikkate alacağım.