• 15-07-2024, 23:06:51
    #10
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başlamamakla çözdük biz ama, düşünüyorum. Yahu bu ufacık şey benden daha mı güçlü?
    Anan ölür, baban ölür, sevgilin terk eder, gün gelir çocuğun ölür. Onlarsız yaparsın da şu küçük izmaritle başa mı çıkamazsın?
    Eğer içiyor olsaydım, onu hayatımdan kolaylıkla siler atardım.
    Benden, benim irademden daha mı güçlü?
    Benim hayatımdakilerden daha mı önemli?
    Vallahi üzülüyorum, bu kadar mı güçsüz insanlar....
    o kadar egoist bir yorum ki senin adına utandım.

    herkes aynı yoldan geçmiyor. Herkes aynı sudan da içmiyor.
    sen katil olmadın diye katil olabilecek sınavdan geçmemiş olabilirsin diyordu bir hikaye de. o gibi.
    Sizin gibi diyen çok insan gördüm. Hala bırakmayan. bir nefeste yoldan çıkan.
    Çocuk demişsin. 2 çocuğum var. dilime getirmek istemem ama dünyayı yakarım canları için. Onlar yoksa varlığımın da bir hükmü olduğunu düşünmüyorum. Ana baba yar değil bu evlat.
    ben içerim bırakırım da bu hususta yukarıya arkadaşa da yazdım irade de herkeste aynı değil. herkes sizin gibi "mükemmel" olamıyor işte naparsın....
    Yorumunuzu kaldırmanız dileğiyle.
  • 15-07-2024, 23:08:07
    #11
    @bidaabak;
  • 15-07-2024, 23:09:58
    #12
    Günde 2 paket sigara içiyordum. 8-9 yıl önce bıraktım. Sigaraya vereceğim paraya kredi çeker taksitini sigaraya ödettirip daha iyi bir arabaya binerim diye şart koştum kendime. Arabayı aldığım gün sigarayı komple bıraktım. Arkadaşların da önerdiği gibi tavsiyem, bitti dediğin an 1 tane içeyim 2 tane içeyim dersen tekrar başlarsın. İlk bir kaç gün ara sıra ataklar gelebilir ( 5-10 gün sonra azalıyor ) o ataklar esnasında ufak bir yürüyüş yapıyordum.
  • 15-07-2024, 23:17:56
    #13
    Değerli üstadım, neyse ki ben bu konuları aşalı çok zaman oldu.
    Benim adıma utanılması ya da benim yapacağım bir yorumdan dolayı utanmam.
    Herkesin bir hikayesi vardır. Herkesin bir düşüncesi, bir yöntemi vardır.
    Sigarasız durabilmek ya da farklı konularda bir şeylerle başa çıkabilmek mükemmellik değil.
    Egoistlik ya da mükemmellik, inanın ki pek umrumda değil. Bana bir şey kazandırdığı ya da kaybettirdiği bir durum da yok.
    Benim başa çıkma yöntemim, bir üst mesajda yazdığım gibidir. Etrafımdaki insanlar da bırakmak istiyorsa bu yorumları yaparım.
    İsteyen egoist diyebilir, isteyen eline son sigarasını alıp inatlaşır, hesaplaşır, yüzleşir. Herkesin kendi kararıdır bu, ben buna saygı duyarım.
    Herkes için hayırlısı ne ise öyle olsun.


    SmhCLK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    o kadar egoist bir yorum ki senin adına utandım.

    herkes aynı yoldan geçmiyor. Herkes aynı sudan da içmiyor.
    sen katil olmadın diye katil olabilecek sınavdan geçmemiş olabilirsin diyordu bir hikaye de. o gibi.
    Sizin gibi diyen çok insan gördüm. Hala bırakmayan. bir nefeste yoldan çıkan.
    Çocuk demişsin. 2 çocuğum var. dilime getirmek istemem ama dünyayı yakarım canları için. Onlar yoksa varlığımın da bir hükmü olduğunu düşünmüyorum. Ana baba yar değil bu evlat.
    ben içerim bırakırım da bu hususta yukarıya arkadaşa da yazdım irade de herkeste aynı değil. herkes sizin gibi "mükemmel" olamıyor işte naparsın....
    Yorumunuzu kaldırmanız dileğiyle.
  • 15-07-2024, 23:20:20
    #14
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli üstadım, neyse ki ben bu konuları aşalı çok zaman oldu.
    Benim adıma utanılması ya da benim yapacağım bir yorumdan dolayı utanmam.
    Herkesin bir hikayesi vardır. Herkesin bir düşüncesi, bir yöntemi vardır.
    Sigarasız durabilmek ya da farklı konularda bir şeylerle başa çıkabilmek mükemmellik değil.
    Egoistlik ya da mükemmellik, inanın ki pek umrumda değil. Bana bir şey kazandırdığı ya da kaybettirdiği bir durum da yok.
    Benim başa çıkma yöntemim, bir üst mesajda yazdığım gibidir. Etrafımdaki insanlar da bırakmak istiyorsa bu yorumları yaparım.
    İsteyen egoist diyebilir, isteyen eline son sigarasını alıp inatlaşır, hesaplaşır, yüzleşir. Herkesin kendi kararıdır bu, ben buna saygı duyarım.
    Herkes için hayırlısı ne ise öyle olsun.

    bu cevabın böyle olumlu bir mesaj olacağını hiç düşünmemiştim. Bende ön yargı yapmışım. Özür diliyorum. Haklısınız. Haklılık payınız var. Arkadaşta dikkate alacaktır diye düşünüyorum. Teşekkür ediyorum, iyi geceler diliyorum
  • 15-07-2024, 23:30:07
    #15
    Merhaba, kendi bırakma hikayemi size anlatayım belki işinizi yarayacak bir noktası olur. 12 yıl boyunca sigara içtim, son 2-3 yıl günde 2 paketi geçer olmuştu. 5 sene önce kadar elektronik sigara sayesinde 6 ay kadar sigara içmedim, sadece elektronik sigara ile idare ettim. Hani şu eski tip, pamuğu teli sarılan, likiti demlenen. Tabii zor olmuştu ik 1 ay kriz geçirdim neredeyse ama ağzıma sürmedim, 6 ay sonunda arkadaşımdan 1 tane sigara otlandım ve geri başladım. Ta ki 1.5 sene öncesine kadar, bir gün tekelde satışı illegal olan V*z*l cihazlarını gördüm ve denemek istedim. Bir süre hem sigara hem onu içtim, bir gün sigaram bitti ve gidip almaya üşendim sadece bu cihazı içtim ve yettiğini gördüm. Günler geçti sigara almamaya karar verdim sadece cihaz kullandım, tabii kessin diye biraz abartılı içtim. 5-6 ay kadar böyle devam ettim, oturduğum yerden taşındım. Aynı cihazdan bulamadım farklı bir modelini aldım o da çakma çıktı (alıp doldurmuşlar içine) tadı çok iğrençti ve tiksindirdi beni, ondan sonra aylar boyunca içmedim ve bırakmış oldum. Son 1 senedir ara sıra "bazı" içeceklerin yanında zevkine alıp içiyorum, olmayınca aramıyorum.

    Not: Tavsiye ettiğim bir yöntem değil, bahsettiğim cihazın içinde ne olduğu tam olarak bilinmiyor, ülkemizde legal değil vs.
  • 15-07-2024, 23:35:05
    #16
    Kategori Moderatörü
    10 yıl aktif içen biriyken ofiste bir duruma sinirlendim. O an sigara yakayım derken çakmak yanmadı, senin de sigaranın da çakmağının da deyip ikisini de fırlatıp attım. Bıraktıktan sonra 10 yıl boyunca toplasak uzun aralıklarla, keyfe keder 5 tek falan içmişimdir.

    Hepimizin zor zamanları oluyor, Şubat depreminden sonra yeniden başlayıp 1 yıl kadar yine aktif olarak içtim, neredeyse günde 2 pakete çıkacaktı. Zam üstüne zam gelmeye başladı, karaborsa gibi market market arar oldum. Bu böyle gitmeyecek deyip yeniden bıraktım. Ve o günden bu yana 1.5 yıldan fazladır aklıma dahi gelmiyor.
  • 15-07-2024, 23:45:15
    #17
    rhnkrl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu video yu baştan sona izle , izlerken başka şey ile ilgilenme full odak izlemen gerekiyor



    https://youtu.be/AvQ6xJ22nI4?si=ozrthcFL3DarWq-h
    Bende 3 sene önce bıraktım sanırım (bırakınca böyle oluyor unutuyorsun günleri saymayı ) Bırakmaya karar verdiğimde bu videoyu bende izledim başarısız oldum mu oldum ama bu başarılı olma yolundaki ilk adım oluyor yani başarısız olmazsan başarıya ulaşamıyorsun denemelere devam et kendini tut ama içtiğindede başaramadım deme bırakacağın günün provalarını yapmış sayılıyorsun günü gelince artık içmeyeceksin (+15 yıl içip bıraktım)
  • 16-07-2024, 00:16:48
    #18
    rhnkrl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu video yu baştan sona izle , izlerken başka şey ile ilgilenme full odak izlemen gerekiyor



    https://youtu.be/AvQ6xJ22nI4?si=ozrthcFL3DarWq-h
    İzliyorum şuan inşallah işe yarar Konu açıcam orayı güncellerim bırakınca.