• 21-11-2023, 09:22:11
    #55
    Hiç sesini çıkarma. Ev sahibinin verdiği fiyattan devam et. Bende kiraciyim İstanbul'da. Ev sahibimden Allah razı olsun emsal evlere göre 3/1 fiyata oturuyorum. Binada toplamda 3 kiracı ve 1 kendi dairesi var herkesten aynı kirayı alıyor. Bu ay zam ayı. Ne derse kabul edeceğim. %100 bile yapsa yine piyasaya göre uygun oturuyor olacağım. Ayrıca yılbaşı maaş artışı ile dengelenmiş olacağım.
  • 21-11-2023, 10:32:08
    #56
    2.500 TL'den 7.000 TL'ye çıkacak benimki de. Ama el mahkum. Çıksam başka yerde 10.000 TL'den aşağı ev yok. Taşınmak en az 30-40.000 TL masraf.
    %25 üzeri yapamazsın deyip zıtlaşsam huzur kaçacak. Yapacak bir şey yok.
  • 21-11-2023, 10:42:04
    #57
    Bir gecede konut ve araba fiyatları katlandı tek merkez Sarı site kimse ne oluyor demedi herkes Ohoo arabam değerlendi dedi O zaman uyuduk şimdi ağlama zamanı

    Not:
    İspanya merkezli bir firmanın zamlardan önce binlerce 2. el araç stokladığı filan yalan yok öyle bir şey Külliyen yalan asla olmaz Zaten olsa Firma elindeki araçları satınca şirketi satıp neden Türkiye pazarından çıksın, Hem de sattığı binlerce araca deli garantiler vermişken

    Ama iyi haber : Yakında dağ başında yaşamıyorsanız sıra ile mallarınıza (Mallarımız ) el konacak
  • 21-11-2023, 11:23:41
    #58
    Etik değil, %25 sınır var. Diretirseniz %25 ödeyebilirsiniz.
    Fakat; Bir de gerçek var. Artık geçim herkes için çok zor ve Adam emeğinin karşılığı kira geliri için almış evi. Civardaki ev fiyatlarına bakın, Yeni girebileceğiniz evlerin fiyatı Aynı ise istenen rakam itiraz edin! Eski kiracı olduğunuzu söyleyin. Aynı değil de, Daha altında kalıyor ise (taşınsanız cebinizden daha fazla kira çıkacak ise) Bu sene sizin dediğiniz olsun gelecek sene de benim diyerek konuyu kapatın.
  • 22-11-2023, 11:59:09
    #59
    Çok ise ucuz olana geçin hocam.
  • 22-11-2023, 12:04:02
    #60
    Üyeliği durduruldu
    BaaRaaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Etik değil, %25 sınır var. Diretirseniz %25 ödeyebilirsiniz.
    Fakat; Bir de gerçek var. Artık geçim herkes için çok zor ve Adam emeğinin karşılığı kira geliri için almış evi. Civardaki ev fiyatlarına bakın, Yeni girebileceğiniz evlerin fiyatı Aynı ise istenen rakam itiraz edin! Eski kiracı olduğunuzu söyleyin. Aynı değil de, Daha altında kalıyor ise (taşınsanız cebinizden daha fazla kira çıkacak ise) Bu sene sizin dediğiniz olsun gelecek sene de benim diyerek konuyu kapatın.
    hocam 5.500ü kabul ettim ama sözleşmemiz bitti yapmayalım diyor 6 ay sonra tekrar zam olabilir diyor
  • 22-11-2023, 12:05:30
    #61
    Üyeliği durduruldu
    selcukist adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benim oturduğum yerde kiralar 12-15 bin ben 3 bin ödüyordum ev sahibi 6.5 istedi kabul ettim yüzde 25 çok az olurdu.
    hocam 5.500ü kabul ettim ama sözleşmemiz bitti yapmayalım diyor 6 ay sonra tekrar zam olabilir diyor
  • 22-11-2023, 12:07:13
    #62
    eyalnizog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam 5.500ü kabul ettim ama sözleşmemiz bitti yapmayalım diyor 6 ay sonra tekrar zam olabilir diyor
    Sözleşme yapmazsak %25 devletin yasal olarak belirlediği sınırdan devam edelim,
    Sözleşme yaparsak 5.500 okey Seneye günü geldiğinde zam konuşuruz.

    De ve bu şekilde kararlı ol. 6 ayda bir zam yapma hakkı YOK. Sözleşmeyi yeniden yapmak yararına olur, Son sözleşme üzeri + kaç yıl oturduğuna bakılır ( 5 yıl dolunca emsal kira artışı isteme hakkı var )
  • 22-11-2023, 12:17:53
    #63
    Üyeliği durduruldu
    BaaRaaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sözleşme yapmazsak %25 devletin yasal olarak belirlediği sınırdan devam edelim,
    Sözleşme yaparsak 5.500 okey Seneye günü geldiğinde zam konuşuruz.

    De ve bu şekilde kararlı ol. 6 ayda bir zam yapma hakkı YOK. Sözleşmeyi yeniden yapmak yararına olur, Son sözleşme üzeri + kaç yıl oturduğuna bakılır ( 5 yıl dolunca emsal kira artışı isteme hakkı var )
    hocam valla ev sahibinin kafa yapısı bana biraz sıkıntılı geldi biz burda durursak ilerde daha süpriz bişeyle karşılaşabiliriz belkide ya 5500 ü kabul edip kafamızı ağrıtmadan para biriktirip 1 sene içinde yeni eve çıkıcaz yada papaz olup %25 le devam edip çıkıcaz diycez..