• 20-11-2023, 09:34:19
    #28
    2500 den 12.000 ettiler çok şeee yapma bence
  • 20-11-2023, 09:47:33
    #29
    yaşadığınız yerdeki kira fiyatları ortalaması bu şekildeyse ideal
  • 20-11-2023, 09:49:07
    #30
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Hemen kabul et asgari ücret zammından sonra 7500 yapar yoksa ort 15 bini geçecek asgari ücret
  • 20-11-2023, 09:52:27
    #31
    iyisite.NET
    Evet normalde çok fazla, lakin emsallerine göre uygun gibi geliyor.
    Şu zamanda o fiyata ev bulmak cidden zorlaştı. Neredeyse imkansız.
  • 20-11-2023, 10:16:55
    #32
    hocam bende kiracıyım da. gereksiz bir konu olmuş. sende bu ülkede yaşıyorsun. en basit hesap, asgari ücretin %40-45 i kadar kira vereceksin. ona da söyleniyor musun ?
    sahibindene bi gir kiralik ev ilanlarına bak istersen.
  • 20-11-2023, 10:31:44
    #33
    Red
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bir ülke ; üretim yapmadan, kendi ürettiği ürününü rafa koyup fiyatta standart oluşturmadan, insanları üretmeye teşvik etmeden, hiç bir şey yapmadan , her şeyin fiyatının %85 artıp daha da durmadığı bir yerde kira %25 olur demek saçmalıktan başka bir şey değil. Eskiden 5 yılda bir düzenleme yapılıyordu. Şimdi her yıl. Her yıl bile az kalıyor. Yakında 6 aya düşer.
  • 20-11-2023, 10:37:39
    #34
    Üstad fiyat makul
    Örnek vereceğim size 500 TL'den 8.500 TL çıkaran ev sahibi 10.000 TL'den 22.000 TL'e çıkaran ev sahibi tanıdım.
    Bence ses soluk çıkarmayın ve o fiyattan devam edin
  • 20-11-2023, 10:59:20
    #35
    cezasahasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    o kadar arttıramaz ki? %25 sınır yok mu
    Bu kurala uyan mı var sanki? Devlet kendi ürünlerine, kendi cezalarına bile %100den fazla zam yapsın, asıl enflasyon %130 olsun ama kiraya gelince %25.
  • 20-11-2023, 11:05:40
    #36
    Gold üye
    Annemin kendine ait olan tek geliri üst katını kiraya vermesi geçtiğimiz yıl 3+1 doğalgazlı 155 metrekare Kırklareli şehir merkezinde ama tam merkezdeki ev için kiracıdan 900 TL alırken rica ettim 1.800 TL ye çıkardılar bu sene Aralık ayında 5 yılları doluyor tekrar rica edeceğiz en az 5.000 TL yapmalarını talep edeceğiz vermezler ise kira artışı için dava açmayı planlıyoruz. Evet geçen sene %100 arttırdık bu sene neredeyse %300 istiyoruz vizdansız gibi duruyoruz lakin yan binada 2+0 dairenin kiracısı 7.500 TL veriyor aynı binada 2+1 dairenin kirası 8.000 TL veriyor . Annem kira geliri ile günlere katılırdı tek sosyal aktivetsi buydu bu sene günlere devam edebilmesi için ben heray kadına 700 TL takviye yapıyorum.

    Kabul ediyorum kiracılık zor ama ev sahibi olmakta çok zor .

    Not: ev ilk tutulduğunda asgari ücretin %40 'na kiraya verilmişti.