• 07-03-2022, 13:19:01
    #19
    BerkAkcaoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle katılıyorum hocam eğitimi ve diplomayı ben de çok önemsiyorum ama yaptığım işlerle de bir şeyler öğrendiğimi kanıtlayamaz mıyım? Naçizane kanıtladığımı düşünüyorum ki onlar sizinle çalışmak istiyoruz gibisinden ulaşıyorlar
    Diploma sadece kağıt olarak düşünmüyorum ben hocam orada'da bir eğitim var ve buda birşey katıyorsa olay budur.
    Çalışarak zaten tecrübe kazanacaksınız okuyarak tecrübe değil bilgi ve eğitim kazanacaksınız.
    İkisi çok farklı yani. Okumayıp yine eğitim alacağım diyorsanız eyvallah.
    Yinede okul gibi olmaz diyelim.
  • 07-03-2022, 13:19:58
    #20
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    BerkAkcaoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız hocam. 3.56/4 ortalamam var, o da kötü değil. Ama dediğim gibi hiç iş başvurusu yapmadım ve birçok iş teklifi aldım. Hepsi büyüklü/küçüklü kurumsal firmalardı. Yani tercih etmek ve edilmek arasında fark olduğu için acaba diploma mı önemli ortaya çıkardığım iş mi diye düşünmeden edemiyorum
    Çoğunluk diploma gereksiz diye düşünüyor fakat şu an çalıştıkları işyerinden ayrıldıklarında diplomanın önemini anlayacaklardır. Bende 3.5 ortalama ile mezunum, diplomanın önemi çok büyük. Mezuniyeti 2 civarında olan kişiler bence hiç üniversite mezunuyum demesin çünkü o ortalama bir başarı değil.
    Şu an bir kurumsal firmaya gidin elbet bir tane alaylı bulursunuz fakat ne kadar uğraşırsa uğraşsın onun üstü olarak diploması sağlam birisi gelecektir. Kendisini ortaya koyup işiyle ön plana çıkan adama her zaman iş var.
  • 07-03-2022, 13:21:08
    #21
    Engin.ilicali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diploma sadece kağıt olarak düşünmüyorum ben hocam orada'da bir eğitim var ve buda birşey katıyorsa olay budur.
    Çalışarak zaten tecrübe kazanacaksınız okuyarak tecrübe değil bilgi ve eğitim kazanacaksınız.
    İkisi çok farklı yani. Okumayıp yine eğitim alacağım diyorsanız eyvallah.
    Yinede okul gibi olmaz diyelim.
    Haklısınız hocam sanırım bitirmek için dayanabilirim Diğer arkadaşın dediği gibi şimdi geliyorsa o zaman da gelecektir mantığıyla diplomaya öncelik vermen ya da her ikisini aynı anda götürmek mantıklı olabilir. Çok teşekkürler yorumlarınız aydınlattı



    Stein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğunluk diploma gereksiz diye düşünüyor fakat şu an çalıştıkları işyerinden ayrıldıklarında diplomanın önemini anlayacaklardır. Bende 3.5 ortalama ile mezunum, diplomanın önemi çok büyük. Mezuniyeti 2 civarında olan kişiler bence hiç üniversite mezunuyum demesin çünkü o ortalama bir başarı değil.
    Şu an bir kurumsal firmaya gidin elbet bir tane alaylı bulursunuz fakat ne kadar uğraşırsa uğraşsın onun üstü olarak diploması sağlam birisi gelecektir. Kendisini ortaya koyup işiyle ön plana çıkan adama her zaman iş var.
    Haklısınız hocam. Ben de çoğu zaman böyle düşünüyorum dediğim gibi, bana da bu mantıklı geliyor ama işte yine de içimde "acaba mı" şüphesi oluşuyor bazen
  • 07-03-2022, 13:28:13
    #22
    BerkAkcaoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız hocam sanırım bitirmek için dayanabilirim Diğer arkadaşın dediği gibi şimdi geliyorsa o zaman da gelecektir mantığıyla diplomaya öncelik vermen ya da her ikisini aynı anda götürmek mantıklı olabilir. Çok teşekkürler yorumlarınız aydınlattı





    Haklısınız hocam. Ben de çoğu zaman böyle düşünüyorum dediğim gibi, bana da bu mantıklı geliyor ama işte yine de içimde "acaba mı" şüphesi oluşuyor bazen
    Hocam gayet iyi bir ortalamanız var, biraz sabredip okulu bitirip iş dünyasına atılmak en garanti yol, benden size tavsiye.
  • 07-03-2022, 13:29:41
    #23
    BerkAkcaoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız hocam. 3.56/4 ortalamam var, o da kötü değil. Ama dediğim gibi hiç iş başvurusu yapmadım ve birçok iş teklifi aldım. Hepsi büyüklü/küçüklü kurumsal firmalardı. Yani tercih etmek ve edilmek arasında fark olduğu için acaba diploma mı önemli ortaya çıkardığım iş mi diye düşünmeden edemiyorum



    @gencbeyin; açıkçası isim olarak iyi bir okul değil. Yalova Üniversitesi. Memur olma niyetim de yok özel sektör düşünüyorum hep
    diploma 20 yıl önce değerli ve zor elde edilen bişeydi. şimdi sektörde ilerle, ilerde paran olunca paranla üni bititir, üstüne havalı bi master çakar devam edersin. diploma ile web/tasarım/it işlerinin alakası yok. tanıdığım iyi bilgisayar yazılımcılarının çoğu matematik, istatistik, jeoloji vb. bölümlerden mezun. bilgisayar/yazılım işinde diploma değil yetenek konuşur. tasarım işinde de aynı bence
  • 07-03-2022, 13:29:46
    #24
    Stein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam gayet iyi bir ortalamanız var, biraz sabredip okulu bitirip iş dünyasına atılmak en garanti yol, benden size tavsiye.
    Size mezun olunca diplomayla bir fotoğraf atıcam artık kaçarınız yok hocam ahahhaa Çok teşekkür ederim fikirleriniz yol gösterici oldu
  • 07-03-2022, 13:30:06
    #25
    Tercih yapacaksanız para, parayı tercih edin.

    Yaptığınız iş yeteneğiniz ise, diploma da anahtarınızdır.

    Birçok kapıdan diploma olmadığı için giremezsiniz.

    Önemli olarak birde çok iyi matematik öğrenin. Böylece diplomasız kazanç ile diplomalı kazanç arasındaki farkı hesaplayabilirsiniz.
  • 07-03-2022, 13:30:46
    #26
    gencbeyin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    diploma 20 yıl önce değerli ve zor elde edilen bişeydi. şimdi sektörde ilerle, ilerde paran olunca paranla üni bititir, üstüne havalı bi master çakar devam edersin. diploma ile web/tasarım/it işlerinin alakası yok. tanıdığım iyi bilgisayar yazılımcılarının çoğu matematik, istatistik, jeoloji vb. bölümlerden mezun. bilgisayar/yazılım işinde diploma değil yetenek konuşur. tasarım işinde de aynı bence
    Evet bu durum da kafamı karıştırmaya sebep oluyor. Kurumsalda olup da alakasız bölümden mezun olup UI/UX tasarımcı olarak çalışan çok kişi var hocam
  • 07-03-2022, 14:30:26
    #27
    Ünv okumayanlar hep ünv okumayı kötülerler, okuyanlar da hep savunurlar
    Önemli nokta gelişimdir, Ünv başarıya giden yolda sadece bir basamaktır sen bu basamağı atlayıp da yukarı çıkabilirsin
    ama sonuç olarak daha da büyük adımlar atman gerekir, hedefe ulaşmayı çok isteyen birisini 1-2 adımzaten çok zorlamayacaktır.