• 07-03-2022, 13:05:59
    #1
    Herkese merhabalar;

    Uzun süredir kafama kurcalayan bir sorun var ve fikrinize ihtiyacım var. 2014'ten beri UI/X yani arayüz tasarımı ile ilgileniyorum. Bu yüzden üniversitede Grafik Tasarım bölümünü tercih ettim. Okulun bana kattığı bazı şeyler olsa da derslerde işlenen konulara çoğunlukla hakimim. Yani açıkçası sadece diplomayı almak için okuyorum diyebilirim.

    Aynı zamanda okurken de bazı şirketlerden iş teklifi aldım. Yani ben başvuru bile yapmadan Linkedin üzerinden bazı teklifler aldım. Fakat okuduğum için görüşmeler olumsuz oluyor. Siz böyle bir durumda ne yapardınız acaba? Kurumsallar diplomayı bu kadar önemsiyor mu?

    Benim iş tercihim daha ağır basıyor fakat aileyi de ikna edebilme sürecim de var.
  • Kabul Edilen Cevap
    • İkisi de olmalı. Biri eksikken diğeri hiçbir işe yaramaz. Ama iş ve tecrübe daha önemlidir. Zira iş tecrübeniz ve yeteneğiniz varsa iş bulursunuz. Ama iş tecrübeniz ve yeteneğiniz yoksa diplomanız olsa da iş bulamazsınız.
      Buradan işe başlayım anlamı çıkartmayın. Bence devamlılık zorunu olmayan (özel olabilir) bir üniversite bitirin. Aynı zamanda çalışın.
  • 07-03-2022, 13:06:47
    #2
    Okulda tecrübe kazanamazsınız.Bence deneyimlerinize göre iş
  • 07-03-2022, 13:07:11
    #3
    ikisi de değil bence yat uyu en güzeli sonuç değişmeyecek asgari ücret.
  • 07-03-2022, 13:07:28
    #4
    Ülkemizde halen diploma para kazandırıyor.
  • 07-03-2022, 13:07:29
    #5
    okul derslerinde zorlanmıyorsanız okulu bitirin diplomanız olsun, şimdiden iş teklifleri geliyorsa o zaman da gelecektir.
  • 07-03-2022, 13:07:40
    #6
    Mesleğini yapacağın bir bölümü okuyorsan diploma şart.
  • 07-03-2022, 13:08:45
    #7
    Kendi işinizi kuracaksanız okumanıza gerek yoktur. Kurumsal şirketlerde çalışacaksanız da çalıştığınız yere veya maaşınıza bile etki edebilecek bir şey diploma.
  • 07-03-2022, 13:09:00
    #8
    SuskuN42 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okulda tecrübe kazanamazsınız.Bence deneyimlerinize göre iş
    Ben de öyle düşünüyorum hocam. Çünkü pratik ve teorik olarak çok farklı. Ekiple çalışmak, projeyi bitirmek vs. vs. bu tarz birçok konuları sadece çalışarak tecrübe edebiliyoruz
  • 07-03-2022, 13:09:36
    #9
    batuhanyuksel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    okul derslerinde zorlanmıyorsanız okulu bitirin diplomanız olsun, şimdiden iş teklifleri geliyorsa o zaman da gelecektir.
    Evet mantıklı fakat sanki kaçırıyormuşum gibi hissediyorum

    zdearban adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesleğini yapacağın bir bölümü okuyorsan diploma şart.
    @zdearban; ben de öyle düşünerek bu bölüme başladım hocam ama inanır kaç tane kurumsal iş teklifini kaçırdım okul yüzünden