• 19-04-2019, 11:07:54
    #19
    Sahis firmasi kurulus ucreti oda kaydi vs yapilmayacaksa 50 tl gibi bir masrafi var (Muhasebeci ucreti haric). Vergi dairesine gitmeye bile gerek yok. Internet uzerinden firma acilis basvurusu yapiyorsunuz, bulundugunuz bolgedeki yogunluga gore ayni gun vergi levhasi cikiyor. Genc girisimci icin 3 sene 75000 tl kara kadar vergi odemiyorsunuz, bunun disinda kdv stopaj vs muaf degilsiniz. 1 sene bagkur odemiyorsunuz bu cok iyi Bir seyi gider gosterebilmeniz icin elinizde faturasi olmasi gerekiyor. Sahis firmasi icin muhasebeci ucretleri 150 tl den baslar yukariya dogru gider. Aylik giderler: Muhasebe ucreti, damga vergisi her ay sabit (48.80 tl), isyeri kira ise 3 ayda bir kira stopaji. Kagit fatura bastirmaniza bile gerek yok, e imza alip efatura kesiyorsunuz mis gibi
  • 19-04-2019, 11:11:51
    #20
    Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi giderler düşülmüş net tutar üzerinden alınır. Maliye için kazanç önemli değil ticaretin yapıldığınının tespiti önemli. Siz ticaret yapıyorsanız defterinizi tutacaksınız gelir elde edip etmemeniz mühim değil. Devlet bir tarafın gider yazdığı kalemi karşı tarafta gelir olarak görmek ister, mahsup edilsin.



    Sn. Range zaten dediğim gibi kar elde etmek amacıyla ticari organizasyon kurduysanız vergi sistemine kayıt olmanız gerekir aksini söylersek kanunsuzluk önermiş oluruz. Ben bu işi gerçekten yapıp yapmayacağınıza karar verdiniz mi onu sorgulayın diye yazdım. 12 aylık BAĞ-KUR istisnası önemlidir. Zarar halinde 75.000 TL lik istisnanın bir faydası olmaz ancak kar/zarar farketmeksizin 12 aylık emeklilik priminiin devlet tarafından karşılanması önemlidir düzenli ödemede bile aylık 750 TL maliyeti var. 9000 TL lik bir fayda sağlamış oluyorsunuz.
    Keşke yakın bir şehirde olsaydınız. Şirket kurmak vergiler hakkında o kadar çok sorum var ki yanıt bekleyen
  • 19-04-2019, 11:19:00
    #21
    Hocam selamlar yaşim 21 internet işlerim için vergi çıkarmam gerekiyordu tek başıma iş yapiyorum
    1.Her ay 200 TL içerde başlıyorsun
    2.su bile versen birisine fatura kesmek zorunda kalıyorsun.
    3.3 ayda bir stopaj veriyorsun.
    4.her yıl 400 tl gibi arşiv/döküman parası veriyorsun.
    5.muhasebeni çok iyi kontrol etmen gerekiyor yoksa bazen niye bu kadar çok vergi verdim diye afalliyabiliyorsun.
    6. şuan bağkur çıkmadı bana genç bir arkadaş isen bağkur vermiyorsun bi müddet.

    Yararları.

    Her zaman istediğiniz posu alabiliyorsunuz vergi mükellefi olduğunuz için.
    düzenli olarak vergileriniz ödediğinizde bankalar size daha iyi destek oluyor nakit konuda.
    vergi levhan olduğu için insanlara vergi numaranı gösterip ticaret yaparken sorunsuz birşekilde güven veriyorsun.

    Bazı arkadaşlar 5000 tl kazancın yoksa alma boşa demiş 5000 tl kazancınız olmasına gerek yok fatura vs vs işleriniz varsa çıkartabilirsiniz bakınız ben aylık 2000-3000TL arası bir miktar kazanıyorum en azından kendi işim ve bankalarda kredi çekeceğim zaman kobi olarak çekebilirim verginin gerçekten çok yararı oluyor ama vergilerde bazen bi okadar ceb yakıyor bilginiz olsun
    Tecrübelerimi bildiklerimi anlattım umarım en sağlıklısını siz yaparsiniz.

    NOT: Her ay 200-TL muhasebeciniz ile yapacağiniz pazarlığa göre değişebilir benimle ayni işi yapan bazı arkadaşlarım 250 TL veriyor aylık 200 muhasebe 50 TL damga şeklinde.
  • 19-04-2019, 11:42:25
    #22
    fratsenturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam selamlar yaşim 21 internet işlerim için vergi çıkarmam gerekiyordu tek başıma iş yapiyorum
    1.Her ay 200 TL içerde başlıyorsun
    2.su bile versen birisine fatura kesmek zorunda kalıyorsun.
    3.3 ayda bir stopaj veriyorsun.
    4.her yıl 400 tl gibi arşiv/döküman parası veriyorsun.
    5.muhasebeni çok iyi kontrol etmen gerekiyor yoksa bazen niye bu kadar çok vergi verdim diye afalliyabiliyorsun.
    6. şuan bağkur çıkmadı bana genç bir arkadaş isen bağkur vermiyorsun bi müddet.

    Yararları.

    Her zaman istediğiniz posu alabiliyorsunuz vergi mükellefi olduğunuz için.
    düzenli olarak vergileriniz ödediğinizde bankalar size daha iyi destek oluyor nakit konuda.
    vergi levhan olduğu için insanlara vergi numaranı gösterip ticaret yaparken sorunsuz birşekilde güven veriyorsun.

    Bazı arkadaşlar 5000 tl kazancın yoksa alma boşa demiş 5000 tl kazancınız olmasına gerek yok fatura vs vs işleriniz varsa çıkartabilirsiniz bakınız ben aylık 2000-3000TL arası bir miktar kazanıyorum en azından kendi işim ve bankalarda kredi çekeceğim zaman kobi olarak çekebilirim verginin gerçekten çok yararı oluyor ama vergilerde bazen bi okadar ceb yakıyor bilginiz olsun
    Tecrübelerimi bildiklerimi anlattım umarım en sağlıklısını siz yaparsiniz.

    NOT: Her ay 200-TL muhasebeciniz ile yapacağiniz pazarlığa göre değişebilir benimle ayni işi yapan bazı arkadaşlarım 250 TL veriyor aylık 200 muhasebe 50 TL damga şeklinde.
    200tl icerde basliyorsam problem degil hocam cunku onu her turlu sey yapiyorum. Benim amacim zarara gecmeden devam ettirmek.

    Tesekkurler hocam arastiracagim.
  • 19-04-2019, 12:56:35
    #23
    range adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    200tl icerde basliyorsam problem degil hocam cunku onu her turlu sey yapiyorum. Benim amacim zarara gecmeden devam ettirmek.

    Tesekkurler hocam arastiracagim.
    Zarara Girmezsin olduğun yerde dönersin sadece artışa geçmen için çaba göstermen gerekir ben normalde 9:00 - 18:00 çalişiyordum şimdi kendi işim olduğu için 09:00 21-23 arası çalişiyorum bunlardan en önemlisi severek yapmalısın Yardıma ihtiyacın olursa öm atarsan yardımcı olabilirim.
  • 19-04-2019, 13:05:28
    #24
    fratsenturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zarara Girmezsin olduğun yerde dönersin sadece artışa geçmen için çaba göstermen gerekir ben normalde 9:00 - 18:00 çalişiyordum şimdi kendi işim olduğu için 09:00 21-23 arası çalişiyorum bunlardan en önemlisi severek yapmalısın Yardıma ihtiyacın olursa öm atarsan yardımcı olabilirim.
    Ekledim hocam aklima takilan bir sey olursa yazarim cok sagoluj
  • 19-04-2019, 14:05:12
    #25
    Dün itibariyle bende şahıs şirketi için başvurumu yaptım.

    207TL - Vekaletname ve İmza Beyannamesi
    400TL - Muhasebeciye verdim Şirket açılışı için

    Şuanlık başka bir giderim olmadı. E-Fatura kullanacağım bu sebeple parasut mu yoksa başka birşey mi kullanırım o konuda kararsızım. E-Fatura E-Arşiv kullanan varsa tecrübelerinden yararlanmak isterim bende.

    Muhasebe ücretim aylık 170TL
    Vergi ücretleriyle beraber aylık 200-300TL ortalama bir giderim olucak.


    muhasebeciyle konuştuğumda eğer evden çalışıyorsan Emlak Beyan Dökümü ile başvurunu yapabiliriz. Kira stopaj'ı vesaire ödemezsin dedi.
    Ekstra olarak ilk defa vergi mükellefi olacağım için ve 29 yaşından küçük olduğum için Genç Girişimci Desteğinden yararlanacağım.
  • 19-04-2019, 16:14:48
    #26
    cihatkokcu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dün itibariyle bende şahıs şirketi için başvurumu yaptım.

    207TL - Vekaletname ve İmza Beyannamesi
    400TL - Muhasebeciye verdim Şirket açılışı için

    Şuanlık başka bir giderim olmadı. E-Fatura kullanacağım bu sebeple parasut mu yoksa başka birşey mi kullanırım o konuda kararsızım. E-Fatura E-Arşiv kullanan varsa tecrübelerinden yararlanmak isterim bende.

    Muhasebe ücretim aylık 170TL
    Vergi ücretleriyle beraber aylık 200-300TL ortalama bir giderim olucak.


    muhasebeciyle konuştuğumda eğer evden çalışıyorsan Emlak Beyan Dökümü ile başvurunu yapabiliriz. Kira stopaj'ı vesaire ödemezsin dedi.
    Ekstra olarak ilk defa vergi mükellefi olacağım için ve 29 yaşından küçük olduğum için Genç Girişimci Desteğinden yararlanacağım.
    Parasut benim de aklima yatiyor aslinda biraz arastirip dusunecegim.

    Kira stopaji nedir hicam? Ortalama ne kadarlik bir ucretten bahsediyoruz?
  • 19-04-2019, 16:23:53
    #27
    Bende yaklaşık olarak 3 tane şirket sahibiyim. Ve bunların hepsini 2 yıl süre içerisinde kurdum. Açıkcası vergi vermekten korkmayın, ha ödediğiniz verginin karşılığını tam olarak alıyor musunuz? Tabi ki de hayır fakat kredi, kosgeb vs gibi durumlarda şirketinizin faydasını göreceksiniz. Ayrıca olayımız KDV ve Gelir Vergisi ile bundan müstesna olacağınız durumlar mevcut fakat gerçekten start-up projeniz var ise,

    + Ben ilk olarak genç girişimci şahıs şirketi ile başladım ve halen aktif olarak devam etmek, dışarı da yediğim içtiğim, arabamın mazotuna kadar her şeyi gider olarak gösteriyorum. 1 yılı aşkın süre zarfında bir kez kestiğim faturalardan bir defa KDV ödemem oldu. Ortalama her ay 1-3k TL KDV ödemem çıkıyor. Home ofis olarak çalıştığım ve ev benim olduğu için stopaj ödemiyorum.

    + TÜBİTAK Gebze Martekte başvurduğum yeni nesil e-ticaret projem ile teknokent/kuluçka merkezine kabul edildim ve o projem ile alakalı KDV ve Gelir Vergisinden muafım ayrıca kuluçka merkezinde olduğum yeme içme, ulaşım vs gibi harcamalarım ilk 6 ay boyunca TÜBİTAK Martek tarafından karşılanıyor. Burada Anonim Şirketi kurdum. Tek sıkıcı tarafı(onların haklı olarak) her ay projen ile alakalı teknokente rapor göndermektir.

    + Son olarak başka bir start-up projemi, çok inandığım için ve dünya pazarına çıkartmayı düşündüğüm için ESTONYA'da Limited Company(OÜ) olarak kurdum ve start-up proje dosyamı hazırlayıp ESTONYA'ya iletmek üzereyim. Kabul edildiği taktirde 5 yıl boyunca AB statüsünde vatandaşlık ve alabilirsem teşvik, yatırım gibi olanaklara sahip olacağım. Start-up olduğu için digital hizmetlerde ödeyeceğim KDV 0, gelir vergisi ise %20 olacaktır. Ayrıca daha şimdiden Virtual POS, Banka hesapları, PayPal gibi hesaplarımı aktifleştirdim.

    Yani kısacası şirket kurmak iyidir ama eğer büyük düşünüyor, her zaman ileriyi düşünüyor iseniz.