• 19-04-2019, 18:47:48
    #28
    Selçuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende yaklaşık olarak 3 tane şirket sahibiyim. Ve bunların hepsini 2 yıl süre içerisinde kurdum. Açıkcası vergi vermekten korkmayın, ha ödediğiniz verginin karşılığını tam olarak alıyor musunuz? Tabi ki de hayır fakat kredi, kosgeb vs gibi durumlarda şirketinizin faydasını göreceksiniz. Ayrıca olayımız KDV ve Gelir Vergisi ile bundan müstesna olacağınız durumlar mevcut fakat gerçekten start-up projeniz var ise,

    + Ben ilk olarak genç girişimci şahıs şirketi ile başladım ve halen aktif olarak devam etmek, dışarı da yediğim içtiğim, arabamın mazotuna kadar her şeyi gider olarak gösteriyorum. 1 yılı aşkın süre zarfında bir kez kestiğim faturalardan bir defa KDV ödemem oldu. Ortalama her ay 1-3k TL KDV ödemem çıkıyor. Home ofis olarak çalıştığım ve ev benim olduğu için stopaj ödemiyorum.

    + TÜBİTAK Gebze Martekte başvurduğum yeni nesil e-ticaret projem ile teknokent/kuluçka merkezine kabul edildim ve o projem ile alakalı KDV ve Gelir Vergisinden muafım ayrıca kuluçka merkezinde olduğum yeme içme, ulaşım vs gibi harcamalarım ilk 6 ay boyunca TÜBİTAK Martek tarafından karşılanıyor. Burada Anonim Şirketi kurdum. Tek sıkıcı tarafı(onların haklı olarak) her ay projen ile alakalı teknokente rapor göndermektir.

    + Son olarak başka bir start-up projemi, çok inandığım için ve dünya pazarına çıkartmayı düşündüğüm için ESTONYA'da Limited Company(OÜ) olarak kurdum ve start-up proje dosyamı hazırlayıp ESTONYA'ya iletmek üzereyim. Kabul edildiği taktirde 5 yıl boyunca AB statüsünde vatandaşlık ve alabilirsem teşvik, yatırım gibi olanaklara sahip olacağım. Start-up olduğu için digital hizmetlerde ödeyeceğim KDV 0, gelir vergisi ise %20 olacaktır. Ayrıca daha şimdiden Virtual POS, Banka hesapları, PayPal gibi hesaplarımı aktifleştirdim.

    Yani kısacası şirket kurmak iyidir ama eğer büyük düşünüyor, her zaman ileriyi düşünüyor iseniz.
    Tebrik ederim.
    İnşallah projelerinizde başarılı olursunuz.
  • 19-04-2019, 19:23:38
    #29
    sakın işletme filan açma. kosgebden yeni girişimci desteği al öyle açarsın. ben şahıs işletmesi açtım ve şuan yeni girişimci desteğinden faydalanamıyorum. çok pişman oldum açıkçası.
  • 19-04-2019, 22:44:48
    #30
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sakın işletme filan açma. kosgebden yeni girişimci desteği al öyle açarsın. ben şahıs işletmesi açtım ve şuan yeni girişimci desteğinden faydalanamıyorum. çok pişman oldum açıkçası.
    Bende 1 hafta önce açtım, şuan genç girişimci desteğinden faydalanıyorum. Kosgeb gibi 5 yıl kapatma gibi bir durum da yok.
  • 19-04-2019, 22:58:00
    #31
    Aç kardeşim fazla korkacak bişey yok. Zaten 1 yıl bağkurun olmayacak 3 yıl içinde 75000 tl kar için vergi ödemeyeceksin.

    Ayrıca sen fatura kesersen karsılıgında faturada toplarsın gıda, yemek ve şirketin için alacağın şeyleri gider gösterirsin böylece fazla kdv ödemende cıkmaz.

    Bir yerden başlamak gerek fazla korkacak bir durum yok baktın işllerin iyi gitmiyor kapatırsın 1 günde
  • 20-04-2019, 00:25:16
    #32
    BaÅŸlangıçta açılış için 400₺ muhasebeciye verdim.

    Yıllık 500₺ muhasebeciye defter tasdik ücreti veriyorum.
    Aylık 130₺ muhasebe ücreti (sabit.)
    Aylık 48₺ damga vergisi (sabit.)
    Aylık Kestiğin faturanın %18i kdv. (Giderlerden düşürmezaen eğer.) ama denk getirmen çok zor. Çünkü bizimkisi hizmet sektörü olduğu için %18 kdv ödüyoruz. Fakat piyasadan aldığımız hemen hemen her şey %8 kdv li. O yüzden ben genelde denk getiremiyorum.

    Min 5bin kazancın olması lazım diyenleri dikkate alma bence. Benim 1000₺ kazanamadığım aylar bile oldu.

    En önemlisi fatura. Kağıt fatura kesinlikle önermem. E faturaya geç. Ayrıca paraşüt gibi kazık sistemleri de kesinlikle önermiyorum. Yıllık 650₺ bana göre çok. E fatura için Enpara müşterisi isen e-finans portalı var ordan 60₺ ye e fatura müşterisi olabilirsin. 100 adet kontör veriyor.

    E fatura için mali mühür alman yeterli (170₺) Gerisini teknik destek bilgisayarına baÄŸlanıp hallediyor. Çok ilgililer.

    Aklıma gelenler bunlar. Korkacak bir şeyi yok. Gözün kapalı git aç. İşlerin daha da artacaktır inşallah. Soruların varsa sorabilirsin burdan.
  • 20-04-2019, 02:32:50
    #33
    Selçuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende yaklaşık olarak 3 tane şirket sahibiyim. Ve bunların hepsini 2 yıl süre içerisinde kurdum. Açıkcası vergi vermekten korkmayın, ha ödediğiniz verginin karşılığını tam olarak alıyor musunuz? Tabi ki de hayır fakat kredi, kosgeb vs gibi durumlarda şirketinizin faydasını göreceksiniz. Ayrıca olayımız KDV ve Gelir Vergisi ile bundan müstesna olacağınız durumlar mevcut fakat gerçekten start-up projeniz var ise,

    + Ben ilk olarak genç girişimci şahıs şirketi ile başladım ve halen aktif olarak devam etmek, dışarı da yediğim içtiğim, arabamın mazotuna kadar her şeyi gider olarak gösteriyorum. 1 yılı aşkın süre zarfında bir kez kestiğim faturalardan bir defa KDV ödemem oldu. Ortalama her ay 1-3k TL KDV ödemem çıkıyor. Home ofis olarak çalıştığım ve ev benim olduğu için stopaj ödemiyorum.

    + TÜBİTAK Gebze Martekte başvurduğum yeni nesil e-ticaret projem ile teknokent/kuluçka merkezine kabul edildim ve o projem ile alakalı KDV ve Gelir Vergisinden muafım ayrıca kuluçka merkezinde olduğum yeme içme, ulaşım vs gibi harcamalarım ilk 6 ay boyunca TÜBİTAK Martek tarafından karşılanıyor. Burada Anonim Şirketi kurdum. Tek sıkıcı tarafı(onların haklı olarak) her ay projen ile alakalı teknokente rapor göndermektir.

    + Son olarak başka bir start-up projemi, çok inandığım için ve dünya pazarına çıkartmayı düşündüğüm için ESTONYA'da Limited Company(OÜ) olarak kurdum ve start-up proje dosyamı hazırlayıp ESTONYA'ya iletmek üzereyim. Kabul edildiği taktirde 5 yıl boyunca AB statüsünde vatandaşlık ve alabilirsem teşvik, yatırım gibi olanaklara sahip olacağım. Start-up olduğu için digital hizmetlerde ödeyeceğim KDV 0, gelir vergisi ise %20 olacaktır. Ayrıca daha şimdiden Virtual POS, Banka hesapları, PayPal gibi hesaplarımı aktifleştirdim.

    Yani kısacası şirket kurmak iyidir ama eğer büyük düşünüyor, her zaman ileriyi düşünüyor iseniz.
    Özelden de sormuştum ama sizden geri dönüş alamamıştım.. Mesajınız için bende teşekkür ederim.

    Estonya'da şirket kurmak istiyorsak nereye başvuru yapmamız gerekiyor? Bir danışmanlık şirketiyle mi konuştunuz? Kısaca cevaplayabilirseniz çok sevinirim..
  • 20-04-2019, 02:46:24
    #34
    MOmerAlpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özelden de sormuştum ama sizden geri dönüş alamamıştım.. Mesajınız için bende teşekkür ederim.

    Estonya'da şirket kurmak istiyorsak nereye başvuru yapmamız gerekiyor? Bir danışmanlık şirketiyle mi konuştunuz? Kısaca cevaplayabilirseniz çok sevinirim..
    Üstat kusura bakma yoğun bir zamanımda okumuştum, dönerim diyordum fakat unuttum gitti sonra. Kısacası buradan sana açıklayayım, hemde almak isteyen arkadaşlar için biraz bilgi edinmiş olurlar. Öncelikle türk bir kişiyle muhatap olmak isterseniz http://dijitalestonya.com sizlere destek olucaktır tabiki fakat parasıyla. E-residency başvurusu için ücreti 100 EUR dur. Digitalestonya ile bu işlemi yapar iseniz sizden 135 EUR ücret alacaklardır, 35 EUR yu da sizin referans mektubunuzu yazdırmak için diyeceklerdir. Bence buna gerek yok. Az biraz ingilizceniz var ise yani kısacası derdinizi anlatabilecek kadar ingilizceniz mevcut ise kendiniz https://apply.gov.ee üzerinden başvurup, kredi kartı ile 100 EUR ücretini ödeyebilirsiniz. Derdinizi anlatacak bir ingilizceniz yok ise bu işe hiç bulaşmayın çünkü her şey maalesef online ortamdan yürümeyecek, en az ihtimalle bile Ankara'da Estonya Konsolosluğundaki görevli memur size neden bunu almak istediğinizi ve prosedürleri anlatıp onayınızı, imzanızı ve parmak izinizi alacak. Orada onun ile anlaşamazsanız çok güzel bir azar yersiniz. Tavsiye mektubuna gelince kendinizi anlattığınız bölüme benim yazdığım gibi, ben bir yazılımcıyım ve projelerim var. E-residency ile şirketimi kurup dünyaya açılmak istiyorum diyebilirsiniz. Sonraki süreçte e-posta ile size bilgilendirmeler yapılıp, kartınız Ankara'ya ulaştığında gidip almak kalıyor. Buraya kadar anlattığım şey en basit olanlarıdır. Sen buraya kadar geldikten sonra bana tekrar ulaşırsan üstat sana şirket kurulum vs. detaylarını anlatabilirim.
  • 20-04-2019, 02:49:40
    #35
    Selçuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstat kusura bakma yoğun bir zamanımda okumuştum, dönerim diyordum fakat unuttum gitti sonra. Kısacası buradan sana açıklayayım, hemde almak isteyen arkadaşlar için biraz bilgi edinmiş olurlar. Öncelikle türk bir kişiyle muhatap olmak isterseniz http://dijitalestonya.com sizlere destek olucaktır tabiki fakat parasıyla. E-residency başvurusu için ücreti 100 EUR dur. Digitalestonya ile bu işlemi yapar iseniz sizden 135 EUR ücret alacaklardır, 35 EUR yu da sizin referans mektubunuzu yazdırmak için diyeceklerdir. Bence buna gerek yok. Az biraz ingilizceniz var ise yani kısacası derdinizi anlatabilecek kadar ingilizceniz mevcut ise kendiniz https://apply.gov.ee üzerinden başvurup, kredi kartı ile 100 EUR ücretini ödeyebilirsiniz. Derdinizi anlatacak bir ingilizceniz yok ise bu işe hiç bulaşmayın çünkü her şey maalesef online ortamdan yürümeyecek, en az ihtimalle bile Ankara'da Estonya Konsolosluğundaki görevli memur size neden bunu almak istediğinizi ve prosedürleri anlatıp onayınızı, imzanızı ve parmak izinizi alacak. Orada onun ile anlaşamazsanız çok güzel bir azar yersiniz. Tavsiye mektubuna gelince kendinizi anlattığınız bölüme benim yazdığım gibi, ben bir yazılımcıyım ve projelerim var. E-residency ile şirketimi kurup dünyaya açılmak istiyorum diyebilirsiniz. Sonraki süreçte e-posta ile size bilgilendirmeler yapılıp, kartınız Ankara'ya ulaştığında gidip almak kalıyor. Buraya kadar anlattığım şey en basit olanlarıdır. Sen buraya kadar geldikten sonra bana tekrar ulaşırsan üstat sana şirket kurulum vs. detaylarını anlatabilirim.
    Tam olarak o siteyi atmıştım. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bu yazdıklarınızı hiçbir yerde bulamazdım.

    İyi geceler dilerim..
  • 20-04-2019, 02:58:17
    #36
    MOmerAlpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tam olarak o siteyi atmıştım. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bu yazdıklarınızı hiçbir yerde bulamazdım. Umutlu olduğumuz startup projelerimiz var. İngilizce konusunda ortağımla konuşacağım. Ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum..

    İyi geceler dilerim..
    E-residency ile kurulan şirketlere maalesef EU bölgesinde potansiyel risk olarak bakıyorlar. Yani Avrupa'da bile 1-0 geriden başlıyoruz. Projelerinizde ihtiyaç duyabileceğiniz sanal pos, sofort gb. aracı sistemleri sağlayan şirketler kurucu türk olunca daha doğrusu EU vatandaşı olmayınca zorluk çıkartıp sizin ile çalışmak istemiyorlar fakat ben 1 aylık araştırmam sonucu kendimi bir tane şirkete kabul ettirebildim. Bu tür konularda da yardımcı olurum keza dediğiniz gibi az önceki söylediklerim gibi bu söylediğimde hiç bir yerde yazmaz. Mesela şirketi kural 3 ay oldu ama halen PayPal business tamamen aktifleştiremedim, sürekli Türkiye'ye kapalıyız diye hesabı limitlendiriyorlar. Adamlara ben Türk olabilirim ama Estonya şirketim üstünden her şeyi yapıcam diyorum, ha tamam o zaman diyorlar ve hesabı tekrar aktif ediyorlar. 2 gün sonra Türkiye'den girince limitlendirme mesajı ulaşıyor. Bunlar gibi sorunlar için iyi bir Ingilizce ve peygamber sabrı gerekiyor keza telefonda PayPal desteğine motherf...ers dememek büyük sabır istiyor.