• 07-03-2019, 01:10:31
    #19
    okan_025 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şüpesiz bunlara bizde çok şahit oluyoruz görüyoruz. Buna benzer bir iki şey benimde başıma geldi ama insan oğlu ben bunun gibi 100 lercesini yaşasam yine veririm sen vermezsin konuyu farklı yerlere de çekmek istemiyorum benim yapım bu duygusalım ya gerçekten ihtiyaç sahibiyse diye düşünürüm verdiğim 3-5 lira bana birşey kaybettirmez ona belki benim gibi onlarcasından aldığı için kazandırır ama bu dünyada. Vermesem benim aklıma takılır keşke verseydim diye düşünürüm sıkıntı ederim.
    Okan hocam olayı kişiselleştirmedim yanlış anlama beni nolur. Benimde vermişliğim vardır vermemişliğimde vardır elbet.
    Ama gerçekten o kadar çok ihtiyaç sahibi insan var ki. Ve bu ihtiyaç sahipleri varken bu duygu sömürücülerinin senin gibi duygusal insanları kandırması çok kötü. Gerçek ihtiyaç sahiplerinin rıskını çalıyorlar.
    Her insanın bellir bir yardım yapma limiti var. Sen bu limiti gerçek ihtiyaç sahiplerine değil yalancılara vermiş oluyorsun. Olaya birde bu yönüyle bakmanı rica ediyorum.
    İlk olarak en yakın çevremizden başlayarak ihtiyaç sahiplerini gözetmeliyiz; Ailemiz, akrabalarımız, komşularımız gibi.
  • 07-03-2019, 01:21:11
    #20
    Üyeliği durduruldu
    LANCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okan hocam olayı kişiselleştirmedim yanlış anlama beni nolur. Benimde vermişliğim vardır vermemişliğimde vardır elbet.
    Ama gerçekten o kadar çok ihtiyaç sahibi insan var ki. Ve bu ihtiyaç sahipleri varken bu duygu sömürücülerinin senin gibi duygusal insanları kandırması çok kötü. Gerçek ihtiyaç sahiplerinin rıskını çalıyorlar.
    Her insanın bellir bir yardım yapma limiti var. Sen bu limiti gerçek ihtiyaç sahiplerine değil yalancılara vermiş oluyorsun. Olaya birde bu yönüyle bakmanı rica ediyorum.
    İlk olarak en yakın çevremizden başlayarak ihtiyaç sahiplerini gözetmeliyiz; Ailemiz, akrabalarımız, komşularımız gibi.
    Hocam Kişiselleştirmiyorum kusura bakmayın yanlış anlaşıldım ben örnek olarak temsili ben veririm siz vermezsiniz dedim sizin de verdiğinize eminim yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum olması gereken dediğiniz gibi bir çoğu %90 ihtiyaç sahibi değil sömürücüdür bunu biliyorum elimden geldiği kadar asıl ihtiyaç sahiplerine yardımcı olmaya çalışıyorum. dediğinizi de yapmaya çalışıoyorum. Ama bunun dışında dediğiniz gibi gelip yakamıza yapışıp peşimizi bırakmayanlarda oluyor ben yapım gereği durumunun gerçekten iyi olduğunu bile bilsem büyük ihtimal yine verirdim 2. sebebten ötürü 1. Allah rızası dediği için 2. Gerçekten sonradan sıkıntı ediyorum kendime. Kusura bakmayın tekrar hocam yine belirtiyorum yardımlaşma için değil dilenciler için olan kendi davranışımı fikrmi belirttim yanlış yapıyorumdur doğrudur ama yapım bu.



    LANCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okan hocam olayı kişiselleştirmedim yanlış anlama beni nolur. Benimde vermişliğim vardır vermemişliğimde vardır elbet.
    Ama gerçekten o kadar çok ihtiyaç sahibi insan var ki. Ve bu ihtiyaç sahipleri varken bu duygu sömürücülerinin senin gibi duygusal insanları kandırması çok kötü. Gerçek ihtiyaç sahiplerinin rıskını çalıyorlar.
    Her insanın bellir bir yardım yapma limiti var. Sen bu limiti gerçek ihtiyaç sahiplerine değil yalancılara vermiş oluyorsun. Olaya birde bu yönüyle bakmanı rica ediyorum.
    İlk olarak en yakın çevremizden başlayarak ihtiyaç sahiplerini gözetmeliyiz; Ailemiz, akrabalarımız, komşularımız gibi.
    Hocam ben dilenciler değil bir çok konuda böyleyim bir kaç sene önce bahis oynardım bir kaç siteye takılırdım bu sitelerde abi 5 TL 10 TL gönderirmisin lütfen vs. hatta Allah rızası için diyen bile olurdu. onlara kızardım ama gerçekten bir çoğuna göndermişlğim vardır biri benden birşey istedimi elimden geliyorsa yok diyemiyorum tüm mesele bu konu çok dağıldı farklı yerlere gidecek. Bencede böylelerine vermemek en doğrusu ben hatalıyımdır kabul ediyorum ama yarın yine olsa yine veririm kodum bozuk
  • 07-03-2019, 01:45:05
    #21
    SEO & PR 5421044962
    LANCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hüseyin hocam bu sözünüz yanlış bence; "bizim bir suçumuz yok sadece inandığımız ve Allah rızası için yardım ediyoruz"

    Gerçek ihtiyaç sahibini bulup yardım etmekle mükellefiz. Sokakta verdim kurtuldumla olmuyor. Tabi bazen insan boşta bulunabiliyor. Yinede yaptığın yardımın gerçekten ihtiyaç sahibi olan birine gitmesi gerekiyor.

    Biri geldi açım dedi Allah rızası için dedi 1 tl verdim demek ben buna inanmışım açtır diye vermişim doğruluğunu ya da yanlışlığını Allah bilir iyilikler Allah için yapılır sonuçta yanlış birşey yok.

    Peki gerçek ihtiyaç sahibi nereden bulunacak herkes kandırabilir

    Ben sokakta veredim kurtuldum demiyorum

    Her sokakta gelenede vermiyorum sadece inanabildiğime veriyorum buda o kadar kolay değil

    Gerçekten olup olmadığını bilmemiz çok zor yani araştırma vs etmeden

    Ayrıca buradaki bi yoruma göre değerlendirme yapmak zor.....
  • 07-03-2019, 02:57:57
    #22
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    Vergisini verirsen günahı yoktur Sonuçta verdiğin vergi devletin ve milletin yararına gidiyor. Sana para verenler devletine ve milletine hizmet etmiş gibi oluyor
    İşin şakası, gerçekten ihtiyacı olan insan para isterken sıkılır, bozarır, kızarır utanır, yanakları al al olur. Çünkü gerçekten isteyende ar vardır, edep vardır... Bizim dilencilerimiz malesef utanmaz, arlanmaz sıkılmaz... En azından ben dilenci seçiyorum..
  • 07-03-2019, 03:06:20
    #23
    Hocam bildiğim kadarıyla bir günlük yiyeceği bulunan kimsenin dilenmesi haramdır. Yani şöyle düşünün çok açsınız. Paranız yok 0 dasınız hatta - lerdesiniz ancak o zaman ve sadece yiyeceğin kadar dilenemen lazım o da hayatta kalabilmen için. Açlıktan bayılmamak için yani. Ki bu çağda bu ihitmal zor Türkiye'de. Şuanda dilencilik bildiğin meslek halinde. Ben eskiden veriyordum ancak artık vermiyorum. Çünkü nerdeyse her hafta farklı bir dilenci haberi var yok evi var yok günlük 500 tl geliri var. Benim kazancım bile 500 tl değil günlük. Ki cidden öyleler maalesef. Haliyle harama girer bu konu. He sen bilmediğin için cidden yardıma ihtiyacı var sanıp verdiysen o niyetle davrandıysan Allah kabul etsin.
  • 07-03-2019, 03:42:44
    #24
    okan_025 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında biz Allah rızası için veriyoruz. Ameller niyetlere göredir. Dilencilik günah mı bilmiyorum ama eli ayağı tutmayan hiç bir gelir kaynağı yapacak birşeyi olmayan biri için bence değildir diye düşünüyorum ama bunun'da bir limiti var ihtiyacı olduğu kadar dilenmeli. Benim düşüncem tabi bu.
    Dilencinin "Allah rızası için" demesi bir saldırıdır. Yani Ajitasyondur. Tam bir Duygu Sömürüsüdür. Diyemez o kelimeyi ve Allahı yaptığı pis işe alet edemez.
    İkinci olarak da pek çok dilencinin araştırmalarda; bankada veye evinde yüklü miktarda paraları olduğu televizyonlarda defalarca kere çıktı..

    İslamda infak denen bir mesele var.
    İnfak ne demek: Bir insanın ihtiyacından fazla malının olması dinen yasaktır. Bu malları behemahal dağıtmalıdır. Rasulullahın vefatıyla isyanlar çıkmıştır ve 2 aşiret harici bütün arap aşiretleri isyan etmiştir. Sebep de infak olayını kabul etmemekdir.
    bunlarla savaşılmış filan filan. Sonra malının 40da 1i diye değiştirilmiştir. Halbuki böyle bişey indirilen dinde yoktur. Şunuda söyleyim konu konuyu açıyor İndirilen Dinin değiştirilmeyen hiçbir tarafı da kalmamıştır.. Namaz dan oruca, kurbana, Hac ibadetine Hatta Kabeye-kıbleye kadar dine eklenmeyen hiçbirşey ve değiştirilmeyen hiçbir tarafı kalmamıştır...
  • 07-03-2019, 04:25:25
    #25
    Üyeliği durduruldu
    IRACE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dilencinin "Allah rızası için" demesi bir saldırıdır. Yani Ajitasyondur. Tam bir Duygu Sömürüsüdür. Diyemez o kelimeyi ve Allahı yaptığı pis işe alet edemez.
    İkinci olarak da pek çok dilencinin araştırmalarda; bankada veye evinde yüklü miktarda paraları olduğu televizyonlarda defalarca kere çıktı..

    İslamda infak denen bir mesele var.
    İnfak ne demek: Bir insanın ihtiyacından fazla malının olması dinen yasaktır. Bu malları behemahal dağıtmalıdır. Rasulullahın vefatıyla isyanlar çıkmıştır ve 2 aşiret harici bütün arap aşiretleri isyan etmiştir. Sebep de infak olayını kabul etmemekdir.
    bunlarla savaşılmış filan filan. Sonra malının 40da 1i diye değiştirilmiştir. Halbuki böyle bişey indirilen dinde yoktur. Şunuda söyleyim konu konuyu açıyor İndirilen Dinin değiştirilmeyen hiçbir tarafı da kalmamıştır.. Namaz dan oruca, kurbana, Hac ibadetine Hatta Kabeye-kıbleye kadar dine eklenmeyen hiçbirşey ve değiştirilmeyen hiçbir tarafı kalmamıştır...
    Bunun farkındayım hocam, Merhamet insanın fıtratında, o anki merhamet duygusu diyelim. Bir çok şey söylenebilir ama konu değişmesin.
  • 07-03-2019, 04:55:45
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Aytmatov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıdaki yorumları okusaydınız keşke insanlara hakaret etmeden önce. Açık açık forum üyelerine hakaret ediyorsun, yakışıyor mu senin gibi delikanlıya
    Kimseye hakaret ettiğim yok, niye bu kadar alınganlık gösterdin anlamış değilim. Senden benden zengin adama para vermek mallıktır. Bunun neresi yanlış anlamadım da.
  • 07-03-2019, 04:59:31
    #27
    ystr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimseye hakaret ettiğim yok, niye bu kadar alınganlık gösterdin anlamış değilim. Senden benden zengin adama para vermek mallıktır. Bunun neresi yanlış anlamadım da.
    Alınganlık göstermedim yanlış anlama, hayatımda dilenciye hiç para vermedim şimdiye kadar, vermem de. Ama yukarıdaki yorumlara bakarsan diğer kişiler verdiklerini söylemiş. Bi nevi onlara mal demişsin gibi oluyor 😀 belki de sadece ben öyle anlamışımdır, kusuruma bakma