• 07-03-2019, 05:00:32
    #28
    Üyeliği durduruldu
    Aytmatov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alınganlık göstermedim yanlış anlama, hayatımda dilenciye hiç para vermedim şimdiye kadar, vermem de. Ama yukarıdaki yorumlara bakarsan diğer kişiler verdiklerini söylemiş. Bi nevi onlara mal demişsin gibi oluyor 😀 belki de sadece ben öyle anlamışımdır, kusuruma bakma
    yok hocam kimsenin yorumunu okumadım ki r10 üyelerine neden hakaret edeyim durduk yere.
  • 07-03-2019, 08:24:41
    #29
    günah olup olmadığı hakkında bir şey diyemem ama sağlam adamlar bile dileniyor. neden? çünkü vergisiz ve iyi para
  • 07-03-2019, 09:48:59
    #30
    niyetine bağlı. herşey niyetine bağlı. yardım etmek için veriyorsun o parayı, verdiğin para seni zengin etmeyebilir ama onun için büyük bir şeydir. Allah kimseyi o duruma düşürmesin.
  • 07-03-2019, 09:52:31
    #31
    Dini hassasiyetleri kullanarak insanların duygularını sömürüyorlar bence para verilmemeli.Meslek haline getirdiler.
    Bizim burada 2 tane sabit dilenci var.Ara ara çay ocağına gidip sigarayı yakıp makara muhabbet yapıyorlar.Aslında pek de dilenecek durumda olmadıkları belli.
  • 07-03-2019, 11:22:48
    #32
    Günah insanların dini veya insani duygularını sömürerek yalan söyleyerek dilenmek günah. Bizlerde sokakta gezen bu insanlara fırsat vermemek için çevremizde bildiğimiz insanlara yardım yapmalıyız hiç kimseyi bulamaz iseniz okuyan bir öğrenciye harçlık verin.
  • 07-03-2019, 11:26:41
    #33
    Ahirette dilencilik yapan insanların alnında " dilenci " damgası olacakmış. Bu sebeple Peygamber efendimiz ( s,a,s) Sahabesinden birinin kendisinden birşey istemesi üzerine evinde hiçbir şey yok mu ? var diyen o kişiye git onları bana getir.
    eve gidip onları getirince acik artırma usulü ile satmıştı. ( bir su ibrigi birde yere serilen hasır ).
    bunları alan yok mu diye ? 1 dirhem artıran yok mu 2 dirhem verene satmış. bununla eve biraz yiyecek ve bir balta almasını emretmiştir.

    daha sonra balta ile gelen o sahabeye doğru dağa gidiyorsun ve odun getirip satıyorsun 15 gün gözüme gözükme diyor.

    o kişi 15 günü odun satıyor ve bir sürü dirhem kazanıyor.
    15. gün peygamber huzuruna gelince şöyle diyor.
    işte bu kıyamet gününde alnında bu kişi dinlenmiş dünyada öyle yaşamış lekesi ile gitmeden daha iyidir. diyor.

    Allah kimseyi mecbur etmesin. ( amin )
  • 07-03-2019, 13:26:34
    #34
    Üyeliği durduruldu
    Aytmatov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alınganlık göstermedim yanlış anlama, hayatımda dilenciye hiç para vermedim şimdiye kadar, vermem de. Ama yukarıdaki yorumlara bakarsan diğer kişiler verdiklerini söylemiş. Bi nevi onlara mal demişsin gibi oluyor 😀 belki de sadece ben öyle anlamışımdır, kusuruma bakma
    Günde onlarca konu açılıyor yüzlerce anlamlı anlamsız yorumlar atılıyor her yoruma mesaja cevap verilse neler olacağını siz tahmin edin. Dikkat ederseniz siz sadece dikkate alıp bu kişiye cevap vermişsiniz bence bir çok kişi o yorumu gördü de cevap verip karşılığında cevap alabilecek kimseyi göremedi.

    "Cahille sohbet etmek zordur bilene, çünkü cahil ne gelirse söyler diline..."
  • 07-03-2019, 13:54:05
    #35
    okan_025 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günde onlarca konu açılıyor yüzlerce anlamlı anlamsız yorumlar atılıyor her yoruma mesaja cevap verilse neler olacağını siz tahmin edin. Dikkat ederseniz siz sadece dikkate alıp bu kişiye cevap vermişsiniz bence bir çok kişi o yorumu gördü de cevap verip karşılığında cevap alabilecek kimseyi göremedi.

    "Cahille sohbet etmek zordur bilene, çünkü cahil ne gelirse söyler diline..."
    Ben uyarayım da, dikkate alıp almamak ona kalmış. Zaten o yorumu yapmadan önce mesajını şikayet etmiştim.
  • 07-03-2019, 22:26:50
    #36
    Dinimize gore, gercekten imkani olmayan ve aç olan biri sadece karnini doyurmak icin dilenebilir. karni doyduktan sonra da iş pesinde olmalidir. yani karni tokken dilenmek gunahtir.
    Diye biliyorum.