Ahirette dilencilik yapan insanların alnında " dilenci " damgası olacakmış. Bu sebeple Peygamber efendimiz ( s,a,s) Sahabesinden birinin kendisinden birşey istemesi üzerine evinde hiçbir şey yok mu ? var diyen o kişiye git onları bana getir.
eve gidip onları getirince acik artırma usulü ile satmıştı. ( bir su ibrigi birde yere serilen hasır ).
bunları alan yok mu diye ? 1 dirhem artıran yok mu 2 dirhem verene satmış. bununla eve biraz yiyecek ve bir balta almasını emretmiştir.

daha sonra balta ile gelen o sahabeye doğru dağa gidiyorsun ve odun getirip satıyorsun 15 gün gözüme gözükme diyor.

o kişi 15 günü odun satıyor ve bir sürü dirhem kazanıyor.
15. gün peygamber huzuruna gelince şöyle diyor.
işte bu kıyamet gününde alnında bu kişi dinlenmiş dünyada öyle yaşamış lekesi ile gitmeden daha iyidir. diyor.

Allah kimseyi mecbur etmesin. ( amin )