• 15-08-2025, 12:38:21
    #10
    profweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye hırsızlık ve yalan dolan üzerine kurulu bir sistem haline gelmiştir. Benim bu ülkeyle ilgili umudum çoktan bitti sizin hala bitmedi mi?
    Banker bilo filmini çok severim.
    40 50 yıl önce çekilen film hala aynı türkiyeyi anlatıyor.
    Namuslunun ezildiği namussuzun kazandığı sistemi çok iyi anlatıyor.
  • 15-08-2025, 12:38:26
    #11
    İnşallah 1 sene içinde yurt dışına gidiyorum, turist olarak gezmeye gelicem, bu ülkenin düzeltilecek durumu kalmadı, siyaseti falan da kalmadı gelen aç olduğu için daha çok çalacak olan yine bize olacak
  • 15-08-2025, 12:39:22
    #12
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 senedir çalışıyorum.
    Ailemi geçindirdim, 700 bin tl lik araç sahibiyim. Evimiz kira değil. Kira olsaydı 350 bin tl lik arabam olurdu.
    Biraz birikim yapıp arabayı verip üzerine 200-300 koyup 800-900 bin liralık bir ev alacağım.
    Siz çalışın çabalayın birikim yapın. 5 sene içerisinde ev sahibi olursunuz Allah'ın izni ile. Her şey zamanla, çalışarak ve isteyerek oluyor hocam. Bir anda hiçbir şey olmaz, hiçbir şeyin sahibi olamazsınız.
    Araba mı almak istiyorsun? paran mı yok?
    Gidip bir bisiklet alacaksın kullanacaksın işini göreceksin sonra onu satıp elektrikli bisiklet alacaksın, scooter alacaksın onu satıp motor alacaksın onu satıp araba alacaksın. Yavaş yavaş büyüyeceksin.

    Her şeyin zamanla olduğunu anlayacaksın.
    Hocam hangi şehirdesiniz ? Nüfus yoğunluğunun bulunduğu yerlerde Ev satın almak , ev kiraları , şehirin pahalılığını da düşünürseniz motor almak için bile uzun bir zamana ihtiyacı olacaktır insanların
  • 15-08-2025, 12:43:24
    #13
    bu ülke, bu ülkede yaşıyıp, çalışıp bir şeyler kazanabileceğini düşünen insanlarla dolu.
  • 15-08-2025, 12:48:16
    #14
    Ben asgari ücretle günü kurtarıyorum, hayatta kalıyorum. Size başarılar
  • 15-08-2025, 12:50:35
    #15
    Platin üye
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 senedir çalışıyorum.
    Ailemi geçindirdim, 700 bin tl lik araç sahibiyim. Evimiz kira değil. Kira olsaydı 350 bin tl lik arabam olurdu.
    Biraz birikim yapıp arabayı verip üzerine 200-300 koyup 800-900 bin liralık bir ev alacağım.
    Siz çalışın çabalayın birikim yapın. 5 sene içerisinde ev sahibi olursunuz Allah'ın izni ile. Her şey zamanla, çalışarak ve isteyerek oluyor hocam. Bir anda hiçbir şey olmaz, hiçbir şeyin sahibi olamazsınız.
    Araba mı almak istiyorsun? paran mı yok?
    Gidip bir bisiklet alacaksın kullanacaksın işini göreceksin sonra onu satıp elektrikli bisiklet alacaksın, scooter alacaksın onu satıp motor alacaksın onu satıp araba alacaksın. Yavaş yavaş büyüyeceksin.

    Her şeyin zamanla olduğunu anlayacaksın.
    Sanırım söylediklerinizi yapabilmek için önce çok çalışmak gerekiyor. Zaten arkadaş diyorki ben yattığım yerden yada bir asgari ücret ile nasıl sahip olabilirim. Yani dünyanın her yerinde asgari ücret ile alınabilen bu şeyler neyse hocam bence karanlığa sesleniyorsunuz. Onların tek derdi ülkeyi kötü göstermeye çalışmak. Bosverin.
  • 15-08-2025, 12:55:40
    #16
    Üyeliği durduruldu
    eHNeRa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım söylediklerinizi yapabilmek için önce çok çalışmak gerekiyor. Zaten arkadaş diyorki ben yattığım yerden yada bir asgari ücret ile nasıl sahip olabilirim. Yani dünyanın her yerinde asgari ücret ile alınabilen bu şeyler neyse hocam bence karanlığa sesleniyorsunuz. Onların tek derdi ülkeyi kötü göstermeye çalışmak. Bosverin.
    Yattığım yerden derken?
    "Belirli yaşın üstündekiler çalışarak evini arabasını aldı, az da olsa birikimini yaptı. Bakıldığı zaman bizim neslimiz Türkiye sınırları içerisinde bunu çalışarak yapamayacak. İlyas Salmanın dediği gibi çalışan insan ve çalan insan vardır. Biz çalmadan çırpmadan bunları nasıl yapacağız? " Bu cümleden bunu mu çıkardınız? Öncelikle bize laf etmek yerine lütfen ana diliniz üzerinde çalışmalar yapın. Ayrıca arkadaşın yazdığı yoruma verdiğim yanıtı görürsen ülkede geçimin ne kadar zor olduğunu anlattım. Kendimden örnek vereyim mi size? 17 yaşında bir yandan sınava hazırlanıp bir yandan çalışıyorum. Bunu söyleyeceğiniz son insanlardan birisi benim yani. Gecemi gündüzüme kattığım vakitler oluyor.

    Çıkardığım sonuç şu ki bu arkadaşlar için çalmamak çırpmamak yatmak ile eşdeğer, çalışsanız bile.
  • 15-08-2025, 12:59:58
    #17
    Web Tasarım ve Yazılım
    Ölüp gideceğiz muhtemelen gömülecek yer bile bulamayacağız.
    Evden önce galiba mezar yeri almak gerek...
    Öleceğimiz için çok da şey yapmamak lazım
  • 15-08-2025, 13:05:02
    #18
    Şu “3 yıl çalıştım aileme bakıp araba aldım” kafasında olanlar cidden hiç utanmıyor mu? Ülkenin bu halde olmasında zaten en büyük katkınız var ve hâlâ milleti kandırmaya devam ediyorsunuz.
    Matematik yalan söylemez;pek matematik bildiğiniz söylenemez fakat yine de deneyeyim:
    Küçük bir şehirde 35.000 Türk Lirası aldığını varsayalım.
    Herkesin babadan kalma evi yok fakat hadi ev kirası da verilmesin.
    Fatura:5.000 TL
    Mutfak:10.000
    Ek gider:5.000 TL

    Dışarı çıkma yok. Çocuğun masrafı yok. Telefon alma yok. Yaşama yok.
    Aylık toplam gider : 20.000 Türk Lirası
    Kalan : 15.000 Türk Lirası

    Yıllık toplam birikim : 15.000 x 12 : 180.000 Türk Lirası
    3 yıllık toplam birikim : 180.000 x 3 : 540.000 Türk Lirası

    Bugün 700.000 Türk Lirası olan arabayı 3 yıl sonra 540.000 Türk Lirası olarak alabilir misin?

    Tabii bu kısım müslüman olduğu için faize yatırılmadığı hesaplanmıştır. Faize yatırılsa da yine kurtarmıyor.

    Eşinin çalıştığını belirtecek olanlara da evde yemek yapmadığını belirtip mutfak gideri artacaktır ki bu mantıkta olan kişinin eşleri de pek çalışacağını düşünmüyorum.

    Siz yeterince kandırılıyorsunuz.
    Milleti de kendiniz gibi sanmayın.