• 17-09-2023, 20:35:17
    #19
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bunlar sıradan şeylerdi artık değil bunu anlamak istemediğiniz ve yazdıklarınıza bakınca sorumluluk sahibi olmadığınızı yüzde yüz anlıyorum. ben ve benim gibi hem baba hemde ev geçindirenlerin böyle şeyler yapcak ne vakti nede parası vardır iyi günler daha fazla size yorum yapmıcam cunku farklı şeyler yaşıyoruz.
    Yalnız ve kirada yaşıyorum? bu bir sorumluluk değil mi? hala anlatmak istediğimi anlamıyorsunuz bol bol kitap öneriyorum
  • 17-09-2023, 20:35:38
    #20
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anlatmak istediğim şey ile anladığınız şey çok farklı. Bu tür şeyler lüks olmamalı... bir insanın bir kafede kahve içmesi, iş çıkışı kafa dağıtmak için bir barda bir iki bira içmesi lüks olmamalı. Ve bunlar bir insanı lüks bir yaşam içinde yapmaz sadece ekonomisi kötü olan bir ülkede bunları yapanlara ooo yaşıyorsun bu hayatı gözüyle bakılıyor zira bunlar çok sıradan şeyler
    Tamda böyle mi ?
  • 17-09-2023, 20:36:03
    #21
    instagrama filan girebildiğinize göre sizde lüks içinde yaşıyorsunuz demektir. akıllı telefonda bir lüks !!
  • 17-09-2023, 20:37:24
    #22
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yalnız ve kirada yaşıyorum? bu bir sorumluluk değil mi? hala anlatmak istediğimi anlamıyorsunuz bol bol kitap öneriyorum
    bende evliyim cocugum var ve kirada yaşıyorum. cocugumun ve evin masrafları var misal haftalık sadece mutfak masrafı 5k gidiyor şimdi ben gidip kahvemi içim biramı? elektrik su faturasımı ödim ev kirasımı ödeyeyim? bi empati yapmayı deneseniz cok basit herşey. siz bekarsınız ve muhtemelen ev kiranız makul illaki kazandığınız yetiyodur ve böle şeyler size normal geliyodur saygı duyarım ama siz daha bazı şeylerin ne kadar zor oldunu anlamıyorsunuz çünkü sorumluluk sahibi değilsiniz.
  • 17-09-2023, 20:41:19
    #23
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende evliyim cocugum var ve kirada yaşıyorum. cocugumun ve evin masrafları var misal haftalık sadece mutfak masrafı 5k gidiyor şimdi ben gidip kahvemi içim biramı? elektrik su faturasımı ödim ev kirasımı ödeyeyim? bi empati yapmayı deneseniz cok basit herşey. siz bekarsınız ve muhtemelen ev kiranız makul illaki kazandığınız yetiyodur ve böle şeyler size normal geliyodur saygı duyarım ama siz daha bazı şeylerin ne kadar zor oldunu anlamıyorsunuz çünkü sorumluluk sahibi değilsiniz.
    Hocam ben sizi anlıyorum zaten benim anlatmak istediğim şey "BU BAHSEDİLEN ŞEYLER HER İNSANIN ULAŞABİLMESİ GEREKEN SIRADAN ŞEYLER" sizlerin bunu lüks olarak görme nedeniniz ekonominin rezalet olması zira şöyle düşünün tüm giderlerinizi gidince cebinize ayda 30,40bin tl para kalıyor? bu sefer bu tür şeylere sıradan gözüyle bakarsınız... mesele para değil mesele bu tür sıradan şeylerin halkın zengin fakir ayırmaksızın her kesimden insanın rahat bir şekilde ulaşabilmesi gereken şeyler. Lüks denilen şey ekonomik refahı yüksek ülkelerde birden fazla araba sahibi olmak kafasına esince ülke değişip etkinliklere katılmak vs. denilebilir siz kafeye gidemiyorsunuz diye bu lüks bir şey olmuyor sizin kafeye gidememe nedeniniz ülkenin ekonomik olarak çok kötü olması. Ben sizi anlıyorum maddiyat olarak yetersiz olduğunuzdan lüks gözüyle bakıyorsunuz ama anlatılmak istenen şeye odaklanın empati diyorsunuz aynı şeyi sizede öneriyorum.
  • 17-09-2023, 20:41:34
    #24
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende evliyim cocugum var ve kirada yaşıyorum. cocugumun ve evin masrafları var misal haftalık sadece mutfak masrafı 5k gidiyor şimdi ben gidip kahvemi içim biramı? elektrik su faturasımı ödim ev kirasımı ödeyeyim? bi empati yapmayı deneseniz cok basit herşey. siz bekarsınız ve muhtemelen ev kiranız makul illaki kazandığınız yetiyodur ve böle şeyler size normal geliyodur saygı duyarım ama siz daha bazı şeylerin ne kadar zor oldunu anlamıyorsunuz çünkü sorumluluk sahibi değilsiniz.
    işte hocam öle olmaması gerekiyor diyor yani. normal olan kahve içebilmeniz. içemiyorsanız sıkıntı. yani kahve içmek lüks olamaz demek istiyor.
  • 17-09-2023, 20:41:54
    #25
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende evliyim cocugum var ve kirada yaşıyorum. cocugumun ve evin masrafları var misal haftalık sadece mutfak masrafı 5k gidiyor şimdi ben gidip kahvemi içim biramı? elektrik su faturasımı ödim ev kirasımı ödeyeyim? bi empati yapmayı deneseniz cok basit herşey. siz bekarsınız ve muhtemelen ev kiranız makul illaki kazandığınız yetiyodur ve böle şeyler size normal geliyodur saygı duyarım ama siz daha bazı şeylerin ne kadar zor oldunu anlamıyorsunuz çünkü sorumluluk sahibi değilsiniz.
    Altından kalkamıyorsanız çocuk yapmayacaksınız hocam o zaman. Siz temel ihtiyaçlarını nispeten karşıladığını belirttiniz sizi es geçiyorum ama üstteki abiye göre yumurta domates lüks. Temel gıdalar bunlar. Sen çocuğundan bunları esirgeyeceksen ya da bu tür besinlere lüks diye bakacak durumdaysan senin çocuk yapmaya hakkın yoktur çünkü o çocuk sürünecek. Et yemesin mi temel hakkı? Arkadaşlarıyla gezmesin mi sosyal bir ihtiyaç? Kimse kusura bakmasın, isteyen de istediği kadar linçlesin ama güzel bir hayat sunamayacaksanız çocuk yapmayacaksınız, yapacaksanız da gidip ağlamayacaksınız her şey lüks diye
  • 17-09-2023, 20:45:28
    #26
    Sinnerman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Altından kalkamıyorsanız çocuk yapmayacaksınız hocam o zaman. Siz temel ihtiyaçlarını nispeten karşıladığını belirttiniz sizi es geçiyorum ama üstteki abiye göre yumurta domates lüks. Temel gıdalar bunlar. Sen çocuğundan bunları esirgeyeceksen ya da bu tür besinlere lüks diye bakacak durumdaysan senin çocuk yapmaya hakkın yoktur çünkü o çocuk sürünecek. Et yemesin mi temel hakkı? Arkadaşlarıyla gezmesin mi sosyal bir ihtiyaç? Kimse kusura bakmasın, isteyen de istediği kadar linçlesin ama güzel bir hayat sunamayacaksanız çocuk yapmayacaksınız, yapacaksanız da gidip ağlamayacaksınız her şey lüks diye
    şimdi ben bu cocugu bu sene yapmış olsaydım yapmazdım. ama geçen sene yaptık hiç zorluk çekmedik. Hatta araba bile aldım geçen sene. Misal geçen sene 75 bin tlye aldığım araba saçma bi şekilde bu sene 350 bin tl oldu. peki ben bu sene 350 bin tl kazandımmı? tabikide hayır. Gelir gideri karşılamıyorsa napalım ölelimmi? çözüm cocuk yapmamakmı? şükür gerekirse kendi gıdamızdan kesip cocugumuza gereken neyse yapıyoruz. bunda problem yok ama bazı gerçekleri anlatmaya çalışıyorum siz bunu anlamak istemiyorsunuz. 6 7 kişilik aileler için ekmekte domateste biberde yumurtada lüx bunu anlamıyorsanız dicek hiç bir lafım yok. napsın 6 7 tane cocugu olanlar aldırsınmı cocuklarını? böyle bi zihniyet ne gördüm nede duydum.
  • 17-09-2023, 20:46:46
    #27
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şimdi ben bu cocugu bu sene yapmış olsaydım yapmazdım. ama geçen sene yaptık hiç zorluk çekmedik. Hatta araba bile aldım geçen sene. Misal geçen sene 75 bin tlye aldığım araba saçma bi şekilde bu sene 350 bin tl oldu. peki ben bu sene 350 bin tl kazandımmı? tabikide hayır. Gelir gideri karşılamıyorsa napalım ölelimmi? çözüm cocuk yapmamakmı? şükür gerekirse kendi gıdamızdan kesip cocugumuza gereken neyse yapıyoruz. bunda problem yok ama bazı gerçekleri anlatmaya çalışıyorum siz bunu anlamak istemiyorsunuz. 6 7 kişilik aileler için ekmekte domateste biberde yumurtada lüx bunu anlamıyorsanız dicek hiç bir lafım yok. napsın 6 7 tane cocugu olanlar aldırsınmı cocuklarını? böyle bi zihniyet ne gördüm nede duydum.
    Ben de diyorum ki madem lüks madem bakacak güçleri yok çocuk yapmasınlar. Dünyaya çocuk getirdiğinizde o yılı planlayarak mı getiriyorsunuz? Her şeyi düşünmeniz gerekiyor düşünmüyorsanız bu sizin hatanız