• 17-09-2023, 20:49:08
    #28
    Sinnerman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de diyorum ki madem lüks madem bakacak güçleri yok çocuk yapmasınlar. Dünyaya çocuk getirdiğinizde o yılı planlayarak mı getiriyorsunuz? Her şeyi düşünmeniz gerekiyor düşünmüyorsanız bu sizin hatanız
    güzel kardeşim insanlar müneccimmi? ülkenin böyle bir hal alacağını nerden bilsin? geçen sene böle bi durum yoktu size bunları anlatmam için sizin anasınıfına tekarr gitmeniz lazım. lütfen yazma bana ya valla bak biraz daha yazarsan ben ban yicem kendime mukayet olamayabilirim.
  • 17-09-2023, 20:49:10
    #29
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şimdi ben bu cocugu bu sene yapmış olsaydım yapmazdım. ama geçen sene yaptık hiç zorluk çekmedik. Hatta araba bile aldım geçen sene. Misal geçen sene 75 bin tlye aldığım araba saçma bi şekilde bu sene 350 bin tl oldu. peki ben bu sene 350 bin tl kazandımmı? tabikide hayır. Gelir gideri karşılamıyorsa napalım ölelimmi? çözüm cocuk yapmamakmı? şükür gerekirse kendi gıdamızdan kesip cocugumuza gereken neyse yapıyoruz. bunda problem yok ama bazı gerçekleri anlatmaya çalışıyorum siz bunu anlamak istemiyorsunuz. 6 7 kişilik aileler için ekmekte domateste biberde yumurtada lüx bunu anlamıyorsanız dicek hiç bir lafım yok. napsın 6 7 tane cocugu olanlar aldırsınmı cocuklarını? böyle bi zihniyet ne gördüm nede duydum.
    bu kafa yapısıyla size hayatınızda başarılar diliyorum zira bu kafa yapısı sandığa gidene kadar hükümeti eleştirip sandığa gidince masayı kırarcasına bas ampule bas kafası gibi gözükmekte. Bu saatten sonra ne yazarsanız yazın zerre umurumda olmayacak. Sizler bu tür şeyler lüks olmamalı demiyor bu durumun değişmesi gerek demiyor hala bunlar lüks diyorsunuz aynen hocam lüks.. Zira bu şekilde ilerler isek bir kaç sene sonra nefes almak bile lüks olacak
  • 17-09-2023, 20:50:34
    #30
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    güzel kardeşim insanlar müneccimmi? ülkenin böyle bir hal alacağını nerden bilsin? geçen sene böle bi durum yoktu size bunları anlatmam için sizin anasınıfına tekarr gitmeniz lazım. lütfen yazma bana ya valla bak biraz daha yazarsan ben ban yicem kendime mukayet olamayabilirim.
    Hocam müneccimlik bir mevzu mu var? Gayet basit, çocuk yapacak kadar kendinize güveniyorsanız sorumluluğunu da alacaksınız, lüks diyip şikayet etme hakkınız yok
  • 17-09-2023, 20:52:42
    #31
    Sinnerman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam müneccimlik bir mevzu mu var? Gayet basit, çocuk yapacak kadar kendinize güveniyorsanız sorumluluğunu da alacaksınız, lüks diyip şikayet etme hakkınız yok
    bak sonkez yazıyorum. benim durumum ne iyi ne kötü allaha sükür corbamız kaynıyor. ama bu ülkenin iyi olduğu anlamına gelmiyor. ben kendi cocugumu doyuruyorum evimi geçindiriyorum diye dünya güzel bir yerde olmuyor. gözümün önüne cocuklarını doyuramayan. İntaar eden anne ve babalar geçim sorunu yaşayan insanlar geliyor ve bu yorumu onların yerine kendimi koyarak yapıyorum. Yani empati yapıyorum. Hadi okulu falan salla empati yapmayı ören sonra gel bana ne yazarsan yaz hatta gel ana bacı söv laf edersem adam değilim.
  • 17-09-2023, 20:57:29
    #32
    Yılmaz Dursun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnstagrama giriyorsun herkes lük hayatlar yaşıyor en azından en lük yaşamayanı hergün lüks cafelerde, dışarı çıkıyorsun güzel eğlenmek yaşamak çok pahalı ama mekanlara cafelere barlara kahvelere baktığında full çekiyor herkesin son model arabası var ama sen bazen sigara alacak parayı bulamıyorsun borçlarım olmasın karnım tok olsun yeter diyorsun garip cidden bu ekonomide nasıl bu zenginlik
    Yani cidden söylediklerinizin elle tutulur hiç bir yanı yok.

    Kabaca bir hesap yapalım.

    Ülkede en ağır ekonomik kriz olsa bile iki sınıf ortaya çıkar. Yoksul sınıf, zengin sınıf...

    Normal bir ekonomide ise üç sınıf ortaya çıkar. Yoksul, orta, zengin sınıf. Normal ekonomi de orta sınıf nüfusu ağırlıklı nüfus olur.

    Ekonomik kriz olan bir yerde ise dediğim gibi iki sınıf var.

    Zaten en çok beğenilen cevaplarda 70'e 30 gibi bir yüzdelik verilmiş.

    80 milyonu aşkın nüfusta %30 gibi imkânı olan sınıf yani zengin sınıf 19 milyona tekabül eder ki siz bu yoklukta iseniz zengin sınıfı görme şansınız pek yok gibidir. Ki 81 il için 15 milyonu aşkın alım gücü olan nüfus sizin o kalabalıkları görmeniz için yeter de artar bile.

    Ki şubeniz Kocaeli yazıyor. Bu ilde ekonomik krize rağmen yoğunluğu görmeniz çok normaldir. Türkiye'nin sanayi dinamosu olan sayılı 3 5 şehirden birinde yaşarken gezilip eğlenilecek yerlere giderseniz alım gücü olan sınıfın oralarda gezmesine bakarak aa hani ekonomik kriz demek tam anlamıyla sıfır (0) finansal okur yazarlık demektir.

    Gelelim bir başka hususa;

    İnsanlar artık çalışırken aldıkları maaş ile ev alması araba alması hayal olmuş. Bugün sıfır bir araç 1 milyon liraya denk geliyor.

    Asgari ücret veya bir tık daha üstüne çalışan insanlar o arabaları alamayacak. O evleri alamayacaklar. Bir düğün olmuş 600 bin 700 bin lira masraf.

    Yani alacağın aylık 20 bin lira maaş bile kurtarmıyor.

    E bu adam hiç bir şey alamıyor veya yapamıyorsa ne yapacak?

    Parasını cafelerde, avmlerde harcayacak.

    Sen şimdi bu orana bu alışkanlıklara bu düşünceye bakarak hani ekonomik kriz diyorsan;

    Finansal okur yazarlık için kitap önerileri 1- Mahfi Eğilmez kitapları 2- Peter Lynch kitapları 3- Akıllı Yatırımcı 4- Robert T. Kıyosaki kitapları 5- Warren Buffett kitapları 6- Attila Köksal kitapları 7- Aysel Gündoğdu kitapları

    Bu ekonomistlerin en temel seviyedeki kitaplarını alıp okumanı öneririm.

    Gerçekten şu internet dünyasında bu kadar aktif olup bu kadar bilgi akışına rağmen böyle bir soruyu sorabilmeniz bu durumu tespitlendirmeniz gelecek açısından hiç umut verici değil.
  • 17-09-2023, 21:00:49
    #33
    yilmazsocial.com
    Anlatmak istediğim bir kısım gecesini gündüzüne katıp çalışırken bir kısım hiçbirşey yapmadan nasıl bukadar zengin olabiliyor ben herşey mükemmel demiyorum sitem yapıyorum farkındaysanız istatistiksel olarak değilde mantık olarak anlasanız herşey çok umut verici olur

    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani cidden söylediklerinizin elle tutulur hiç bir yanı yok.

    Kabaca bir hesap yapalım.

    Ülkede en ağır ekonomik kriz olsa bile iki sınıf ortaya çıkar. Yoksul sınıf, zengin sınıf...

    Normal bir ekonomide ise üç sınıf ortaya çıkar. Yoksul, orta, zengin sınıf. Normal ekonomi de orta sınıf nüfusu ağırlıklı nüfus olur.

    Ekonomik kriz olan bir yerde ise dediğim gibi iki sınıf var.

    Zaten en çok beğenilen cevaplarda 70'e 30 gibi bir yüzdelik verilmiş.

    80 milyonu aşkın nüfusta %30 gibi imkânı olan sınıf yani zengin sınıf 19 milyona tekabül eder ki siz bu yoklukta iseniz zengin sınıfı görme şansınız pek yok gibidir. Ki 81 il için 15 milyonu aşkın alım gücü olan nüfus sizin o kalabalıkları görmeniz için yeter de artar bile.

    Ki şubeniz Kocaeli yazıyor. Bu ilde ekonomik krize rağmen yoğunluğu görmeniz çok normaldir. Türkiye'nin sanayi dinamosu olan sayılı 3 5 şehirden birinde yaşarken gezilip eğlenilecek yerlere giderseniz alım gücü olan sınıfın oralarda gezmesine bakarak aa hani ekonomik kriz demek tam anlamıyla sıfır (0) finansal okur yazarlık demektir.

    Gelelim bir başka hususa;

    İnsanlar artık çalışırken aldıkları maaş ile ev alması araba alması hayal olmuş. Bugün sıfır bir araç 1 milyon liraya denk geliyor.

    Asgari ücret veya bir tık daha üstüne çalışan insanlar o arabaları alamayacak. O evleri alamayacaklar. Bir düğün olmuş 600 bin 700 bin lira masraf.

    Yani alacağın aylık 20 bin lira maaş bile kurtarmıyor.

    E bu adam hiç bir şey alamıyor veya yapamıyorsa ne yapacak?

    Parasını cafelerde, avmlerde harcayacak.

    Sen şimdi bu orana bu alışkanlıklara bu düşünceye bakarak hani ekonomik kriz diyorsan;

    Finansal okur yazarlık için kitap önerileri 1- Mahfi Eğilmez kitapları 2- Peter Lynch kitapları 3- Akıllı Yatırımcı 4- Robert T. Kıyosaki kitapları 5- Warren Buffett kitapları 6- Attila Köksal kitapları 7- Aysel Gündoğdu kitapları

    Bu ekonomistlerin en temel seviyedeki kitaplarını alıp okumanı öneririm.

    Gerçekten şu internet dünyasında bu kadar aktif olup bu kadar bilgi akışına rağmen böyle bir soruyu sorabilmeniz bu durumu tespitlendirmeniz gelecek açısından hiç umut verici değil.
  • 17-09-2023, 21:08:03
    #34
    Yılmaz Dursun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlatmak istediğim bir kısım gecesini gündüzüne katıp çalışırken bir kısım hiçbirşey yapmadan nasıl bukadar zengin olabiliyor ben herşey mükemmel demiyorum sitem yapıyorum farkındaysanız istatistiksel olarak değilde mantık olarak anlasanız herşey çok umut verici olur
    Zengin olmanın birçok yolu yöntemi var hocam.

    Öncelikle yapılan işin kârlı olması, doğru zamanda doğru yerde yapılan yatırımlar. Ticari hamleler... Az emekle çok kazandıracak bir şeyler yapmak. Keşfedilmemiş bir yol bulmak. Böyle bayağı artar. Tabii bunlar legal kısımları... Her yapılan iş yapan kişiyi zengin eder ama o zenginliği getirecek yöntemleri iyi bilmek iyi tanıtımını yapmak gerekir.

    Adam berberdir düzenli müşterisi vardır. Aylık cebine 20 30 bin kalıyordur. Lakin bir başka berber vardır. İşini kurumsallaştırmıştır. Teknikleri öğrenmiştir. İyi reklam yapmıştır. Müşterisi de ballı kesim müşterisidir. O adam aylık cebine 75 100 bin lira katar.

    Zenginleşmekte en can alıcı yollardan biri işini iyi yapmak, iyi yaparken kurumsallaşmak ve marka yönetimi, emeğinin karşılığını almak...
  • 17-09-2023, 21:11:25
    #35
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zengin olmanın birçok yolu yöntemi var hocam.

    Öncelikle yapılan işin kârlı olması, doğru zamanda doğru yerde yapılan yatırımlar. Ticari hamleler... Az emekle çok kazandıracak bir şeyler yapmak. Keşfedilmemiş bir yol bulmak. Böyle bayağı artar. Tabii bunlar legal kısımları... Her yapılan iş yapan kişiyi zengin eder ama o zenginliği getirecek yöntemleri iyi bilmek iyi tanıtımını yapmak gerekir.

    Adam berberdir düzenli müşterisi vardır. Aylık cebine 20 30 bin kalıyordur. Lakin bir başka berber vardır. İşini kurumsallaştırmıştır. Teknikleri öğrenmiştir. İyi reklam yapmıştır. Müşterisi de ballı kesim müşterisidir. O adam aylık cebine 75 100 bin lira katar.

    Zenginleşmekte en can alıcı yollardan biri işini iyi yapmak, iyi yaparken kurumsallaşmak ve marka yönetimi, emeğinin karşılığını almak...
    bir insanda sermaye yoksa ancak altına yapar. Sermaye dediğimiz şeyde ya zenginde vardır. Yada kredi çekmesi icap eder. Ee bankalar krediyi sadece zenginlere vereiyor Bu durumda gene zengin olmak gerekiyor. Bence o kadar felsefik cümleler kurup ortalık bulandırmaya gerek yok. Para lazım zengin olmak. arkanda dayın yada amcan ve aileden biraz miras lazım bunlar yoksa kişi ancak altına yapar.
    bende bu yukarda saygıklarımın hiç biri yok 14 yaşımdan beri calısıyorum şükür evim geciniyor bu yaşıma akdar calısıp sadece 92 model araba alabildim. O yüzden çokta şey yapmamak lazım.
  • 17-09-2023, 21:22:52
    #36
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir insanda sermaye yoksa ancak altına yapar. Sermaye dediğimiz şeyde ya zenginde vardır. Yada kredi çekmesi icap eder. Ee bankalar krediyi sadece zenginlere vereiyor Bu durumda gene zengin olmak gerekiyor. Bence o kadar felsefik cümleler kurup ortalık bulandırmaya gerek yok. Para lazım zengin olmak. arkanda dayın yada amcan ve aileden biraz miras lazım bunlar yoksa kişi ancak altına yapar.
    bende bu yukarda saygıklarımın hiç biri yok 14 yaşımdan beri calısıyorum şükür evim geciniyor bu yaşıma akdar calısıp sadece 92 model araba alabildim. O yüzden çokta şey yapmamak lazım.
    Kişiden kişiye değişiyor hocam.

    Evet saydığınız faktörler etkili ve işi kolaylaştıran bir yol lakin çevremde çok fazla örnek var sıfıra yakın bir sermaye ile sadece iş güç yapmasını bilerek farklı düşünerek kısa sürede yüksek servetler sahibi (tamamen legal) olanlar var. Sadece iş yapmanın mantığını bilmek insanlara neyi nasıl satacağınızı bilmek sizi çok ileri götürür. Sizinle bir tanışıklığım yok ama şöyle farazi bir senaryo çizmek gerekirse mesela ads kazançlarını farklı alanlarda örneğin mobil uygulama alanında yatırıma dönüştürüp orada bir iş kolu yaratıp başarılı olmuş olsaydınız 2 senede 2022 model lüks bir araca binmeniz çokta uzak olmazdı. Bu kadar karamsarlık iyi değil. İnsanların sayısı her geçen gün çoğalıyor ve istekleri de çoğalıyor. Yeter ki isteklere uygun isteği karşılayacak bir ürün ya da hizmet bulun. İşte o zaman 92 model değil 2022 model araca binersiniz. Allah hepimizin kazancını gani eylesin.