bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bende evliyim cocugum var ve kirada yaşıyorum. cocugumun ve evin masrafları var misal haftalık sadece mutfak masrafı 5k gidiyor şimdi ben gidip kahvemi içim biramı? elektrik su faturasımı ödim ev kirasımı ödeyeyim? bi empati yapmayı deneseniz cok basit herşey. siz bekarsınız ve muhtemelen ev kiranız makul illaki kazandığınız yetiyodur ve böle şeyler size normal geliyodur saygı duyarım ama siz daha bazı şeylerin ne kadar zor oldunu anlamıyorsunuz çünkü sorumluluk sahibi değilsiniz.
Hocam ben sizi anlıyorum zaten benim anlatmak istediğim şey "BU BAHSEDİLEN ŞEYLER HER İNSANIN ULAŞABİLMESİ GEREKEN SIRADAN ŞEYLER" sizlerin bunu lüks olarak görme nedeniniz ekonominin rezalet olması zira şöyle düşünün tüm giderlerinizi gidince cebinize ayda 30,40bin tl para kalıyor? bu sefer bu tür şeylere sıradan gözüyle bakarsınız... mesele para değil mesele bu tür sıradan şeylerin halkın zengin fakir ayırmaksızın her kesimden insanın rahat bir şekilde ulaşabilmesi gereken şeyler. Lüks denilen şey ekonomik refahı yüksek ülkelerde birden fazla araba sahibi olmak kafasına esince ülke değişip etkinliklere katılmak vs. denilebilir siz kafeye gidemiyorsunuz diye bu lüks bir şey olmuyor sizin kafeye gidememe nedeniniz ülkenin ekonomik olarak çok kötü olması. Ben sizi anlıyorum maddiyat olarak yetersiz olduğunuzdan lüks gözüyle bakıyorsunuz ama anlatılmak istenen şeye odaklanın empati diyorsunuz aynı şeyi sizede öneriyorum.