• 20-06-2023, 14:41:12
    #19
    eslao adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eğitimli insana hiç bu kadar düşman olunmamıştı.
    Bu kadar üniversitenin olduğu yerde eğitimsiz insan mı kalır hocam, kafede garson dediğiniz insanlar bile turizm otelcilik mezunu, lokantada çalışan 2 yıllık aşçılık mezunu, o kadarda küçümsememek lazım, memur dışında herkes eğitimsiz cahil diye.
  • 20-06-2023, 14:42:13
    #20
    trk2019 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam hocam dedik zaten iş garantisi olsun sadece diye, niye açıklama yaptınız anlamadım.
    Yaşınızı bilmiyorum ama ben 80'leri 90'ları hatırlıyorum.
    Memura asgari ücret ya da bir tık üzeri verirseniz rüşvet çarkı dönmeye başlar.
    En düz memurun bile kurum içinde bağlantıları ve ilişkileri vardır.
    Devlet ülke kaynaklarının yönetiminden ve düzeninden sorumludur.
    Memurların maaşlarını asgari ücretli haline çevirirseniz 80 lerdeki 90 lardaki gibi rüşvet feci şekilde yaygınlaşır.

    80'lerde 90'larda memurların grev hakkı sendika hakkı yoktu, ki memurun grevi sendikası da bir işe yaramaz.
    Aynı devlet dairesinde memur statüsünde çalışan işçi statüsünde çalışandan yarı yarıyaya yakın az maaş alıyordu.
    O düz memurlar kendi aralarında bir gayri resmi döner sermaye kuruyorlardı.
    Hatta Özal'ın benim memurum işini bilir diye bir sözü vardı.

    Bugün de rüşvet elbette vardır ama 80 ler 90 lardaki kadar yaygın değil.
    Ülkede en basit işlemi imzayı bile rüşvetini almazsa atmamaya ya da işlemi aşırı yavaşlatmaya başlarlar.
    Bunun önüne de adli adımlar ile geçilemiyor.
    Çünkü rüşvet vermek de suç olduğu için verenler ihbar etmiyorlar, vermeyenler de işlemlerini ya yaptıramıyor ya çok uzun sürede yaptırıp yıldırılıyor.
  • 20-06-2023, 14:42:58
    #21
    Katılıyorum
  • 20-06-2023, 14:46:44
    #22
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşınızı bilmiyorum ama ben 80'leri 90'ları hatırlıyorum.
    Memura asgari ücret ya da bir tık üzeri verirseniz rüşvet çarkı dönmeye başlar.
    En düz memurun bile kurum içinde bağlantıları ve ilişkileri vardır.
    Devlet ülke kaynaklarının yönetiminden ve düzeninden sorumludur.
    Memurların maaşlarını asgari ücretli haline çevirirseniz 80 lerdeki 90 lardaki gibi rüşvet feci şekilde yaygınlaşır.
    O düz memurlar kendi aralarında bir gayri resmi döner sermaye kurarlar.
    Bugün de rüşvet elbette vardır ama 80 ler 90 lardaki kadar yaygın değil.
    Ülkede en basit işlemi imzayı bile rüşvetini almazsa atmamaya ya da işlemi aşırı yavaşlatmaya başlarlar.
    Bunun önüne de adli adımlar ile geçilemiyor.
    Çünkü rüşvet vermek de suç olduğu için verenler ihbar etmiyorlar, vermeyenler de işlemlerini ya yaptıramıyor ya çok uzun sürede yaptırıp yıldırılıyor.
    2-3 kat üzerinde verince de ülke olarak herkes kpss sırasına giriyor, esas sorun bu; rüşveti çözmek kolay cezasını arttırırsın olur biter, rüşvet çözülmesin diye ülke olarak kpss kasmamız normal değil.
  • 20-06-2023, 14:49:58
    #23
    Şahsi düşüncem,
    stratejik alanlar ve bazı ciddi kamu kurumları haricindeki yerleri tamamiyle özelleştirmek en mantıklı sistem olacaktır.
    Tenzih ederek söylüyorum ama ülkemizde özellikle küçük il ve ilçelerde, nüfus, sgk, valilik vb. yerlerdeki memurlar akşama kadar 10 iş belki yapıyor.

    Ne yazık ki bu memuriyet aslında devletimiz için külfet haline geliyor. Asgari ücret değil ama özel sektör özendirilmeli, teşvik edilmeli diye düşünüyorum.
  • 20-06-2023, 14:52:15
    #24
    Şahsi görüşürüm devlet işlerini yapan gereksiz bir çok birim var bunların çoğu e-devlet üzerinden yapılabiliyor iken yapılamayan şeyleri de çok rahat bir şekilde e-devlet üzerinden yapılacak duruma getirilebilir. Bu kadar masa başı memur çalıştırmaya gerek var mı tartışılır bence.
  • 20-06-2023, 15:02:46
    #25
    eşitlenmeli oda insan oda insan
  • 20-06-2023, 15:03:05
    #26
    Her üniversite mezunu eğitimli değildir 😊
    Her ilkokul mezunu da eğitimsiz değildir 😊

    Ben liselerin zorunlu olmasının da kaldırılması gerektiğini düşünüyorum. Her ile bir üniversite saçmalığından vazgeçilmeli.
    Eski eleyici sisteme geri dönülmeli.
    Liselerin çoğu meslek edindirmeye yönelik olmalı.
  • 20-06-2023, 15:03:25
    #27
    Üyeliği durduruldu
    şunu anlamıyoruz
    asgari ücret demek devletin bunun altında parayla çalıştıramazsın dediği miktardır.
    eğer kalifiye bir işçiysen zaten asgari ü ret almazsın.
    memur olmak demek kalifiye olmak demektir zaten. memurlar yatıyor diyenler türer şimdi 😃
    zaten kalifiye demek işi varsa yapar yoksa çayını içer demek
    sürekli iş verilen oradan oraya koşturulanlar vasıfsız olanlardır.
    memur maaşı asgari ücretin en az 2-3 katı olmalıdır
    arkadaş herkes memur olmak istiyor diyor.peki olabiliyor m hayır
    torpilliler hariç çok küçük bir azınlık(özellikle son dönem atamaları)
    bu kalifiyedeki kişilerin asgari ücretle aynı parayı al ası saçmalıktan başka bir şey değil.
    herkese başarılar