trk2019 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tamam hocam dedik zaten iş garantisi olsun sadece diye, niye açıklama yaptınız anlamadım.
Yaşınızı bilmiyorum ama ben 80'leri 90'ları hatırlıyorum.
Memura asgari ücret ya da bir tık üzeri verirseniz rüşvet çarkı dönmeye başlar.
En düz memurun bile kurum içinde bağlantıları ve ilişkileri vardır.
Devlet ülke kaynaklarının yönetiminden ve düzeninden sorumludur.
Memurların maaşlarını asgari ücretli haline çevirirseniz 80 lerdeki 90 lardaki gibi rüşvet feci şekilde yaygınlaşır.

80'lerde 90'larda memurların grev hakkı sendika hakkı yoktu, ki memurun grevi sendikası da bir işe yaramaz.
Aynı devlet dairesinde memur statüsünde çalışan işçi statüsünde çalışandan yarı yarıyaya yakın az maaş alıyordu.
O düz memurlar kendi aralarında bir gayri resmi döner sermaye kuruyorlardı.
Hatta Özal'ın benim memurum işini bilir diye bir sözü vardı.

Bugün de rüşvet elbette vardır ama 80 ler 90 lardaki kadar yaygın değil.
Ülkede en basit işlemi imzayı bile rüşvetini almazsa atmamaya ya da işlemi aşırı yavaşlatmaya başlarlar.
Bunun önüne de adli adımlar ile geçilemiyor.
Çünkü rüşvet vermek de suç olduğu için verenler ihbar etmiyorlar, vermeyenler de işlemlerini ya yaptıramıyor ya çok uzun sürede yaptırıp yıldırılıyor.