digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yaşınızı bilmiyorum ama ben 80'leri 90'ları hatırlıyorum.
Memura asgari ücret ya da bir tık üzeri verirseniz rüşvet çarkı dönmeye başlar.
En düz memurun bile kurum içinde bağlantıları ve ilişkileri vardır.
Devlet ülke kaynaklarının yönetiminden ve düzeninden sorumludur.
Memurların maaşlarını asgari ücretli haline çevirirseniz 80 lerdeki 90 lardaki gibi rüşvet feci şekilde yaygınlaşır.
O düz memurlar kendi aralarında bir gayri resmi döner sermaye kurarlar.
Bugün de rüşvet elbette vardır ama 80 ler 90 lardaki kadar yaygın değil.
Ülkede en basit işlemi imzayı bile rüşvetini almazsa atmamaya ya da işlemi aşırı yavaşlatmaya başlarlar.
Bunun önüne de adli adımlar ile geçilemiyor.
Çünkü rüşvet vermek de suç olduğu için verenler ihbar etmiyorlar, vermeyenler de işlemlerini ya yaptıramıyor ya çok uzun sürede yaptırıp yıldırılıyor.
2-3 kat üzerinde verince de ülke olarak herkes kpss sırasına giriyor, esas sorun bu; rüşveti çözmek kolay cezasını arttırırsın olur biter, rüşvet çözülmesin diye ülke olarak kpss kasmamız normal değil.