2-3 kat üzerinde verince de ülke olarak herkes kpss sırasına giriyor, esas sorun bu; rüşveti çözmek kolay cezasını arttırırsın olur biter, rüşvet çözülmesin diye ülke olarak kpss kasmamız normal değil.
Sen memur maaşlarını düşürerek insanların KPSS 'ye hazırlanmasını engellemeye çalışıyorsun
Bunu neden yapıyorsun?
Özel sektörde büyük istihdam var, herkes harika maaşlara çalışıyor da insanlar memurluğu mu seçiyor?
Bak sana bir kaç istatistik söyleyeyim.
Amerikada total işsizlik %3,4
Ve Amerika'da çalışanların içinde asgari ücret alanların oranu sadece %1,5
Bizde işsizlik %10.
Ve ülkede asgari ücretle çalışanlar tüm çalışanların yarısı.
Üstelik bizde uydurma bir işsizlik hesabı var.
Bizim işsizlik hesabımız son 6 aydır İŞKUR üzerinden iş arayanları kapsıyor.
Amerikada işsizlik çalışma çağındaki toplam nüfusun çalışanlara oranı ile bulunuyor.
Almanya'da işsizlik yıllık geliri 7300 euronun altında olanlar üzerinden hesaplanıyor.
Yani bizim ülkemizde dünya standartlarında işsizlik hesaplansa ev kadınları falan tümünü hesapa katsan %40-50 çıkar.
İstihdamın bu kadar kötü olduğu, 10 senede bir ekonomik krizler ile işsizliğin tavan yaptığı bir ülkede bırak insanlar KPSS ye çalışsın.
En azından azıcık aşım ağrısız başım derler.
Neden insanların memur olmaya çalışmalarını engellemeye çalışıyorsun?
Bizim ekonomimiz insanlara emeğinin karşılığını veren, yüksek istihdama sahip kolay iş bulunan bir ekonomi değil.
Sen memuriyetin şartlarını düşürüp memur olanları da özel sektör gibi süründürelim de kimse memur olmasın istiyorsun.