• 05-12-2022, 00:44:08
    #28
    CagdasER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 yıl önce kiraya verdiysen 4 yıl daha seni sömürme imkanı var hocam maalesef o kiracının. Yapman gereken direk evi satışa çıkarman.

    4x12 yıllık kira gelir çarpanında ne kadar zarar edeceğini tahmin et. Onun yerine o bölgede bulunan evlerin emsal satış fiyatının %5-6 altından ilan gir ev satılır kurtulursun.
    Diğer türlü 4 yıl boyunca kira gelirinden zarar edeceksin.

    Tekrar ev alıp güncel kira değeri ile kiracı sokarsın, satışta edeceğin %5 lik olayda 1 yıl içinde kendini amorti eder. 3 yıl boyunca kafan rahat olur.
    Çok iyi bir bölgedeyse altında satmaya gerek yok zaten satılacaktır. Satmaktan başka çaren yok anlayacağın.
    Güzel fikir.
    En mantıklısı bence evi bir yakininiza devretmek. Bu sayede kiracı hiç bir halt yiyemez.
  • 05-12-2022, 00:45:15
    #29
    İhtarname çekip çıkartın evden boş kalsın daha iyi, kimseye de bu hayatta iyilik etmeyin herkes çıkarının peşinde insanlık falan sizde kalmasın.
  • 05-12-2022, 00:48:52
    #30
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel fikir.
    En mantıklısı bence evi bir yakininiza devretmek. Bu sayede kiracı hiç bir halt yiyemez.
    Bu devirde insan kardeşine güvenmiyor hocam. Hadi onu geçtim tapu harçları vs.
  • 05-12-2022, 01:19:49
    #31
    Üyeliği durduruldu
    adme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle bir dünya yok. Herkesi aynı kefeye koyamazsınız, 1-2 bine de kimse evini vermez saçmalıktan ötesi değil. 2 yıl öncesine kadar apartmanda bir gider olduğunda ev sahibi olarak biz ödüyorduk, kapı asansör boya ne halt yapılacaksa bizi arıyordu ki haklı da lafım yok. O zamanlar binaya yıllık verdiğimiz para en fazla 3 aylık kiraya denk gelirdi. Şimdi bu fiyatlarla aramaya yüzü yok hadi aradı diyelim yaptırmam çık derim. Daha yeni boya yapıldı 6 bin gibi bir şey istediler, 6 aylık kirayı mı vercem kiracıya? Tapuyu vereyim rahatlasın ne kasıyoruz ki.
    Aç gözlü ev sahipleri kadar aç gözlü kiracı da dolu. Sıfır ev veriyorsun, adam 5 yıl otursa çıktığında sadece mutfak dolaplarını yenilemeye kalksan 10 yıllık kira yetmiyor.
    Evin değeri arttı vs vs bunlara girmeye de kimsenin hakkı yok benim yatırımım benim param bu kiracıyı da başkasını da hiç alakadar etmez. Düştüğünde nasıl acıyıp kimse para vermiyorsa arttığında da kimsenin çenesini oynatmaz.
    ee her zaman işler yolunda gitmiyor... yatırım gözüyle bakılmıyor mu ev alıp kiraya vermek? yatırımda bi risk sonuçta.

    bu arada; apartman giderleri, asansör vs. nasıl ev sahibi öder? aidat sistemi ya da ortak gider olarak belirlenir oradan halledilmiyor mu?. ev sahibiyle alakalı bi durum yok.

    şahsi 2, aileden kalacaklarla birlikte 43 dairemiz var masrafların hiç biriyle alakalı değiliz. işleten ya da kullanan öder!

    "...adam 5 yıl otursa çıktığında sadece mutfak dolaplarını yenilemeye kalksan..." hangi ev sahibi yapıyor bunu allah aşkına en ufak çizik vs. oldumu kiracının üstüne çöküyorlar.

    empati yapmaktan yoksun olmayın!

    bu sadece ev sahibi olmakla değil, insan hayatın (ticaret vs.) her şey karşılıklı.
  • 05-12-2022, 01:24:45
    #32
    %25 yasası, piyasaya şartlarına uygun bir yasa olmadığı için geçerliliği yok hükmündedir halk nezdinde. Yapılacak şeyler belli; eve kendim oturacağım diyip çıkarmanın yolunu arayacaksın, çok fazla kafa patlatmaya gerek yok bu işlerde. Bir sonraki kiracı mı? Kiraya vermeyeceksiniz evi bi daha bu yapılanları görünce Diğer insanlarda aynısı yapıyor. Kiralık ev bulamayın kiralar daha çok x2 olacak. Al sana %25 Şimdi çoğu kişi tekrar anlamıştır yasanın neden geçersiz olduğunu.
  • 05-12-2022, 01:31:05
    #33
    vido adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ee her zaman işler yolunda gitmiyor... yatırım gözüyle bakılmıyor mu ev alıp kiraya vermek? yatırımda bi risk sonuçta.

    bu arada; apartman giderleri, asansör vs. nasıl ev sahibi öder? aidat sistemi ya da ortak gider olarak belirlenir oradan halledilmiyor mu?. ev sahibiyle alakalı bi durum yok.

    şahsi 2, aileden kalacaklarla birlikte 43 dairemiz var masrafların hiç biriyle alakalı değiliz. işleten ya da kullanan öder!

    "...adam 5 yıl otursa çıktığında sadece mutfak dolaplarını yenilemeye kalksan..." hangi ev sahibi yapıyor bunu allah aşkına en ufak çizik vs. oldumu kiracının üstüne çöküyorlar.

    empati yapmaktan yoksun olmayın!

    bu sadece ev sahibi olmakla değil, insan hayatın (ticaret vs.) her şey karşılıklı.
    Mesele yatırımsa , karşılığını alırsın. Borsa mı bu. Kiracı bir risk faktörü olamaz. Ufak hasarlar aidat karşılar fakat asansörde ciddi bir masraf varsa veya değişecek büyük bir parça varsa mülk sahiplerine ödetiyorlar.

    Kombi bozulursa 300-500 Liraya halledilecekse kiracı öder , eğer kombi bitmişse değişecekse 15-20 bine ev sahibi yenisini alır.

    Sen değişecek asansörün 20 bin liralık masrafını 2000 lira kira ödeyen kiracına kitleyebiliyorsan gelip empatiden bahsetme.

    Evlerde riskli yatırım aracı oldu ya pes doğrusu , Birde yatırım risk diyorsunuz , adam hisse senedi mi aldı dolar mı aldı neyden bahsediyorsunuz
  • 05-12-2022, 01:35:26
    #34
    CagdasER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 yıl önce kiraya verdiysen 4 yıl daha seni sömürme imkanı var hocam maalesef o kiracının. Yapman gereken direk evi satışa çıkarman.

    4x12 yıllık kira gelir çarpanında ne kadar zarar edeceğini tahmin et. Onun yerine o bölgede bulunan evlerin emsal satış fiyatının %5-6 altından ilan gir ev satılır kurtulursun.
    Diğer türlü 4 yıl boyunca kira gelirinden zarar edeceksin.

    Tekrar ev alıp güncel kira değeri ile kiracı sokarsın, satışta edeceğin %5 lik olayda 1 yıl içinde kendini amorti eder. 3 yıl boyunca kafan rahat olur.
    Çok iyi bir bölgedeyse altında satmaya gerek yok zaten satılacaktır. Satmaktan başka çaren yok anlayacağın.
    Öyle bir dava yok maalesef satıştan sonra kiracı 6 ay daha oturma hakkı bulunuyor sonra tahliye davası açılıyor en az 1 senede o sürüyor hadi evden kiracıyı çıkardınız eğer ki satın alan kişi oturmazsa ve 3 yıl içinde eski kiracı evde kiracı olduğunu tespit ederse tazminat davası açabiliyor üç kuruş kazanacam diye karşı tarafa yüklü miktar ödemek zorunda kalabilirsiniz çünkü taşınma giderlerini felan sizden söke söke alır
  • 05-12-2022, 01:40:31
    #35
    yasal olarak kiracı haklı...

    Size kim iyilik yapın dedi ki?

    En baştan 2500 TL ise 2500 TL'ye verecektiniz hocam.

    Sonuç olarak kiracı haklı.

    Evet ortada rakamlar piyasalar uçmuş. Enflasyon almış başını gitmiş.

    Peki bunun reçetesi kiracın mı ödemek zorunda?

    Yani sana pahalılanıyorsa her şey ona da pahalılanıyor. Sen 2500 TL deseydin en başta adam gelip tutmayacaktı. Sen başta kendince iyilik yapıyorsun allah razı olsun ama sonra işin rengi değişince kiracıya ilk fiyatın üstünden zam hesabı yapalım çekiyormuşsun gibime geldi.

    Dediğim gibi bu enflasyonun reçetesini kiracın ödemek zorunda değil.
  • 05-12-2022, 02:29:21
    #36
    hallex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle bir dava yok maalesef satıştan sonra kiracı 6 ay daha oturma hakkı bulunuyor sonra tahliye davası açılıyor en az 1 senede o sürüyor hadi evden kiracıyı çıkardınız eğer ki satın alan kişi oturmazsa ve 3 yıl içinde eski kiracı evde kiracı olduğunu tespit ederse tazminat davası açabiliyor üç kuruş kazanacam diye karşı tarafa yüklü miktar ödemek zorunda kalabilirsiniz çünkü taşınma giderlerini felan sizden söke söke alır
    Hocam doğru şeyi yanlış aktarıyorsun, alan kişi 30 gün içinde ihtarname çektiği takdirde. 6 ay içinde içerisinde bulunan kiracı koşulsuz , şartsız boşaltmak zorunda. Evet dediğin gibi şeyler olabilir ama alan kişi aynı bölgede BÜYÜKŞEHİR sınırları içinde başka bir konutu varsa bu gerçekleşir. Ancak burada olay zaten %5 daha uyguna ver dememde ki. Oturmaya alacak adama anında satar arkadaşda kurtulur. 4 yıl boşa içerde kiracı beslememiş olur. Boşaltmadı mı alan kişi icra takibi ile dışarı attırabilir şu an arkadaşın böyle bi hakkıda yok.. Sizin dediğiniz corona dönemi askıya alındı o dönem bu tarz durumlar yaşandı evet. Ancak alan kişi satın alımdan itibaren 30 gün içinde noterden yazı yollamazsa dediğiniz şekilde olaylar gerçekleşir.

    Ayrıca alan kişi zaten içerde kiracı olduğunu biliyor. Aynı durumu yaşadım Zaten %5 ile ucuza alacak arkadaşta bunu göze alarak alıyor olacak. Arkadaş gerçek bi satış yaptığı takdirde hiç bir şekilde ne zarara uğrara ne sorun yaşar. Alacak kişide içerdekini tahliye eder ondan sonrası onun bileceği iş. İsterse evi kilitler bırakır isterse çoluğu çocuğuna verir kimsede karışamaz. Aynı büyükşehir sınırları içerisinden bir başka konutu daha varsa evet tahliye süreci uzar ve sorunlar yaşar onuda alacak arkadaşa iletir o düşünsün.

    Alan 30 günlük süreci geçirirse olaylar dediğiniz gibi gelişir. Ayrıca sırf senin iyi niyetine İYİ NİYET göstermediği için bile ilana çıkar bırak o huzursuz olsun. Ver emlakçıya o satmak için koşturur zaten. Sürekli eve gider ziyaretçi getirir vs.

    Eğer satış sürecinde evi göstermem vs. diyorsa Direk sulh mahkemesine git tedbir kararı ile haftada uygun görülen saatler ve zamanda en az 2 gün göstermek zorunda. Bu devirde bizim millete iyilikten maraz doğar. Beni bu şekilde mağdur eden birisi yüzünden ben başkasına KİRACI olarak kendim mağdur oluyorum. Oradan aldığım geliri kendi oturduğum eve kira veremeyecek duruma getirdi. Sattım kurtuldum, önerim bu. Sen de nasıl uygulamak istersen artık. Yapabileceğin tek yol bu maalesef.