• 04-12-2022, 20:14:08
    #1
    bundan 1 yıl önce 2.500 tl olan kirayı 1.100 tl den verdim. Yeterki kafa ağrıtmayan bir kiracım olsun istedim. Aradan 1 yıl geçti, ve evin olduğu bölgede 5.000 tl altı bir daire kalmadı... Kiracımı yine zor durumda bırakmamak adına, kirayı 2.000 tl yapalım dedim fakat kiracı %25 den fazla artıramazsın diyor
    yani iyi niyetimi kötüye kullandı... Önerileriniz varmı?
  • 04-12-2022, 20:16:21
    #2
    Merhabalar yasal olarak kiracı haklı durumda siz nasıl başım ağrımasın uğraşmayayım diye verdiyseniz kiraya eğer kiranızı düzenli olarak alıyorsanız birşey yapabilmeniz zor
  • 04-12-2022, 20:17:34
    #3
    Kiracı haklı
  • 04-12-2022, 20:17:39
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kiracı haklı. Sorun bizde hocam hiç kendini kasma. Ben de benzer şekilde düşük vermiştim, semtte ahırlar 6 bin oldu benim kiracı 1250'ye oturuyor.
    Pandemide 2 kere zam yapmayıp atladık iyilik olsun, işler durdu herkesin sorunu var dedik ama dümdüz enayiymişim.
    Edit: Alınanlar varsa kendi adıma söyledim, yanlış anlaşılma olmasın.
    Olayın özeti: İyilikten maraz doğar. Başkalarının dertlerini sahiplenmek gereksizmiş.
  • 04-12-2022, 20:18:11
    #5
    5 yılı doldurunca kira artırım davası açabilirsiniz. Kirasını geç ödüyorsa gününde ödemiyorsa tahliye talepli dava açabilirsiniz. Öncesinde noterden ihtar çekmeniz gerekiyor. 5 yıl dolmadan kira artırım davası açamazsınız. %25 den fazla ödemezse yapabileceğiniz bir şey bulunmuyor. Eğer 2.000TL öderse sizinle papaz olmamak için evden çıktığı zaman fazla ödediklerini geri almak için dava açarsa kazanma ihtimali çok yüksek. Birde üstüne o yılın avukatlık asgari ücret tarifesi gereği vekalet ücreti ödersiniz. Yinede bunlara gerek konuşarak çözmeye çalışın.
  • 04-12-2022, 20:18:53
    #6
    Platin üye
    satışa cıkarıyorum desen belkı yumusar peynır oldu 150tl
  • 04-12-2022, 20:20:43
    #7
    yasal olarak kiracı haklı. eğer imkanları da buna göre ise yapabileceğiniz hiç bir şey yok.
    benim kiramı 2.200 TL den 3.500 TL ye sırf ev sahibinin seviyesizliklerine katlanmamak için çıkardım ama doyuramadım. baktım türlü yalanlar ile yine karşıma geliyor yeterki uzak dursun diye 5.000 TL isteğini kabul ettim.
    gel gör ki yine mutlu değil. çıkmamı istiyor. 6. yılım buradan. tek bir kira geciktirmedim.
    insanlar ahlaksız
  • 04-12-2022, 20:21:22
    #8
    Sözleşmenin süresi doluyorsa noterden ihtar gönderin. Ya çıkar, ya anlaşır ya da dava sonuçlanınca çıkar. Dava uzun sürebilir ama en azından davanız olmuş olur.
  • 04-12-2022, 20:21:38
    #9
    kiracı bence de haklı.