5 yılı doldurunca kira artırım davası açabilirsiniz. Kirasını geç ödüyorsa gününde ödemiyorsa tahliye talepli dava açabilirsiniz. Öncesinde noterden ihtar çekmeniz gerekiyor. 5 yıl dolmadan kira artırım davası açamazsınız. %25 den fazla ödemezse yapabileceğiniz bir şey bulunmuyor. Eğer 2.000TL öderse sizinle papaz olmamak için evden çıktığı zaman fazla ödediklerini geri almak için dava açarsa kazanma ihtimali çok yüksek. Birde üstüne o yılın avukatlık asgari ücret tarifesi gereği vekalet ücreti ödersiniz. Yinede bunlara gerek konuşarak çözmeye çalışın.