• 13-12-2021, 02:54:56
    #1
    Demin bir yerden bir ürün sipariş ettim
    fiyatı 5.98 Dolar.
    Tamı tamına 84.33 TL tuttu. Utanmasa 5 doları 100 lira yapacaklar.
    Yurtdışına ürün satmak ihracat yapmak için iyi, Ama geliri olmayan biri, yurtdışından ürün aldığında, çok çok yüksek rakamlar
    Bu halde ne yapıcaz bilmiyorum.
    Asgari ücretle çalışan bir yakınım bugün beni aradı. Markete gidip sadece yumurta ve un almış 60 70 TL tutmuş. Telefonda dert yanıyordu.
    Benden internetten kazanç sağlayabileceği yöntemler istedi.

    Diğer söylemek istediğim konuda bence Türkiyenin işi bitti. Artık muhalefet de iktidara gelse düzeltemeyecektir. Ok yaydan çıktıktan sonra geri dönüşü mümkün değil

  • 13-12-2021, 02:59:59
    #2
    Durum gerçekten çok kötü. Allah yardımcımız olsun. Fakat birileri daha gelmeden gelse de düzeltemeyecektir şeklinde bir umutsuzluğa kapılmamak lazım. Enerjisi yüksek bir ülkeyiz, işini iyi yapan insanlarla düzeleceğimize inanıyorum.
  • 13-12-2021, 03:00:35
    #3
    Koltuğa su şişesi geçse bile dolar düşer öyle düşünmeyin.
  • 13-12-2021, 03:01:35
    #4
    Turgenyev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Durum gerçekten çok kötü. Allah yardımcımız olsun. Fakat birileri daha gelmeden gelse de düzeltemeyecektir şeklinde bir umutsuzluğa kapılmamak lazım. Enerjisi yüksek bir ülkeyiz, işini iyi yapan insanlarla düzeleceğimize inanıyorum.
    solmodern adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Koltuğa su şişesi geçse bile dolar düşer öyle düşünmeyin.
    Umarım dediğiniz gibi olur
  • 13-12-2021, 03:08:52
    #5
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    solmodern adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Koltuğa su şişesi geçse bile dolar düşer öyle düşünmeyin.
    O koltukta önceden su şişesi yoktu ama o zamanlar da da dolar yüksek oldugu bir sürü hükümet zamanı vardı.
    Yeri geldiğin de ben de hükümet eleştiri konuları açıyorum. Çünkü degnek hepimize dokunuyor lakin bu iş sadece hükümet veya başa filanca geçmesi ile ilgili değil. Bir çok sebebi var.
    Bu arada sizin orda Kıbrısta durumlar daha iyidir.
  • 13-12-2021, 03:13:50
    #6
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O koltukta önceden su şişesi yoktu ama o zamanlar da da dolar yüksek oldugu bir sürü hükümet zamanı vardı.
    Yeri geldiğin de ben de hükümet eleştiri konuları açıyorum. Çünkü degnek hepimize dokunuyor lakin bu iş sadece hükümet veya başa filanca geçmesi ile ilgili değil. Bir çok sebebi var.
    Bu arada sizin orda Kıbrısta durumlar daha iyidir.
    Katılıyorum. En büyük sebebi bence yüzde 90 oranında yurtdışına bağımlı olmamız. Birçok şeyi ithal eder durumda olduğumuz için
    Yeni gelecek hükümet hangi birini halledecek
    Ve diğer bir konu da 5 6 parti ittfak edip öyle iktidar olacaklar. Zamanla fikir ayrılıkları olacak. Bu durumda buda dışarıya yansırsa dolar 30 40'a kadar gider
    Ecevit hükümetindeki krizler gibi
  • 13-12-2021, 03:15:32
    #7
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O koltukta önceden su şişesi yoktu ama o zamanlar da da dolar yüksek oldugu bir sürü hükümet zamanı vardı.
    Yeri geldiğin de ben de hükümet eleştiri konuları açıyorum. Çünkü degnek hepimize dokunuyor lakin bu iş sadece hükümet veya başa filanca geçmesi ile ilgili değil. Bir çok sebebi var.
    Bu arada sizin orda Kıbrısta durumlar daha iyidir.
    Türkiye ne kadar etkileniyorsa, 2 kat fazla etkileniyor hocam. Dürüm 40₺ minimum öğrenci yemeği fiyatı bu. Günde sadece 2 öğün yemek yesen 2,400₺ içeceksin dürüme gider. Asgari ücret 5 bine yakın ama mazot, benzin Türkiye ile aynı. Burada evler sterlin üzerinden hesaplanıyor ve sterlin bazında kiralanıyor.. Keza iş yerleri de aynı. Araçlar 15 binden 70 bine çıktı. Araba da kolay alınmıyor Her gün isyan var.. Haklı olarak işletmeciler de zam yapmak zorunda kalıyor.. O kadar çok okulu donduran öğrenci var ki anlatamam. Gerçekten burası daha iyi değil.. Misafirim olun.. Öğrenci halimle olduğu kadar bir hafta yaşamaya çalışalım .. anlarsınız beni..
  • 13-12-2021, 03:18:18
    #8
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Katılıyorum. En büyük sebebi bence yüzde 90 oranında yurtdışına bağımlı olmamız. Birçok şeyi ithal eder durumda olduğumuz için
    Yeni gelecek hükümet hangi birini halledecek
    Ve diğer bir konu da 5 6 parti ittfak edip öyle iktidar olacaklar. Zamanla fikir ayrılıkları olacak. Bu durumda buda dışarıya yansırsa dolar 30 40'a kadar gider
    Ecevit hükümetindeki krizler gibi
    Düşünsene herkes global bişeyler üretiyor ve dolar döviz getiriyor.
    Böyle bir ülke de dolar sadece tuvalet kağıdı olur. Çünkü ülke dolara doyar.
    Yani en büyük sıkıntımız global markalar olmaması
    Yüz ton pamuk satıp 1 ton hammade almamız
    Siyasi ve insani İsraf ekonomisi
    Eğitim sistemi
    Düzgün muhalefet olmaması
    İnsanımızın karakter seviyesi 😢
    Düzenbaz ticaret anlayışı
    Kalitelisiz ürünler
    Günübirlik ekonomi
    Uzun vadeli ekonomik veya eğitim anlayışı olmaması örnek japonya...
    Vs vs
  • 13-12-2021, 03:23:12
    #9
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düşünsene herkes global bişeyler üretiyor ve dolar döviz getiriyor.
    Böyle bir ülke de dolar sadece tuvalet kağıdı olur. Çünkü ülke dolara doyar.
    Yani en büyük sıkıntımız global markalar olmaması
    Yüz ton pamuk satıp 1 ton hammade almamız
    Siyasi ve insani İsraf ekonomisi
    Eğitim sistemi
    Düzgün muhalefet olmaması
    İnsanımızın karakter seviyesi 😢
    Düzenbaz ticaret anlayışı
    Kalitelisiz ürünler
    Günübirlik ekonomi
    Uzun vadeli ekonomik veya eğitim anlayışı olmaması örnek japonya...
    Vs vs
    Hocam takdir edersiniz ki x şahsının global alandaki davranışları ekonomiye etkisi gözardı edilemez. Her açıklama sonrası dolar artışının borsalarla da ilişkisi olduğunu, yatırımcıların güvenini zedelediğini görüyoruz. Bu sebeple tek neden bir kişiye yıkılamasa da 20 yıllık bir kötü yönetimin, cep doldurmanın, güvensizliğin, hukuksuzluğun etkisi ekonomiyi iyi etkiliyor..