Düşünsene herkes global bişeyler üretiyor ve dolar döviz getiriyor.
Böyle bir ülke de dolar sadece tuvalet kağıdı olur. Çünkü ülke dolara doyar.
Yani en büyük sıkıntımız global markalar olmaması
Yüz ton pamuk satıp 1 ton hammade almamız
Siyasi ve insani İsraf ekonomisi
Eğitim sistemi
Düzgün muhalefet olmaması
İnsanımızın karakter seviyesi 😢
Düzenbaz ticaret anlayışı
Kalitelisiz ürünler
Günübirlik ekonomi
Uzun vadeli ekonomik veya eğitim anlayışı olmaması örnek japonya...
Vs vs
Hocam takdir edersiniz ki x şahsının global alandaki davranışları ekonomiye etkisi gözardı edilemez. Her açıklama sonrası dolar artışının borsalarla da ilişkisi olduğunu, yatırımcıların güvenini zedelediğini görüyoruz. Bu sebeple tek neden bir kişiye yıkılamasa da 20 yıllık bir kötü yönetimin, cep doldurmanın, güvensizliğin, hukuksuzluğun etkisi ekonomiyi iyi etkiliyor..