• 26-07-2021, 12:07:51
    #73
    Aşının mantığı sadece bireysel değildir. Misal ben aşımı olmama rağmen ofiste yanımda oturan arkadaşım aşısını olmadı ise virüs bulaşma ihtimali daha yüksektir.
    Evet zorlama pek mümkün değil ancak zamanla büyük oranda kısıtlamalar olacak.
    İngiltere'de şuan mekanlar özgür bu konuda. Yani sizden tam aşı sertifikası isteyebiliyorlar ve devlet buna teşvik ediyor.
    Yine ülkeye geri dönüşte avantajları oluyor aşı olmayan mecburi olarak 10 gün karantina yapmak zorunda iken aşı sertifikası olanlar karantina yapmıyor.
    Buna benzer birçok kolaylık ve avantaj sağlanıyor.
    Diğerlerini zorunlu bırakmak değil ama teşvik etmek gerekiyor diye düşünüyorum.
  • 26-07-2021, 12:31:11
    #74
    Basit düşünelim dünyada bir virüs var aşı oluyorsunuz ve bu hastalığa yakalanma ihtimalinizi azaltıyorsunuz. Böylece virüslü vaka sayısı azalmaya gidiyor.
    Ancak bir kesim var aşı olmayacağını belirtiyor ve hastalanma riski daha yüksek olduğu için virüslü vaka sayısının artarak ilerlemesinde sebep oluyor.
    Aşı olanların hayatını tehlikeye atan aşı olmayanların aşı olmama insan hakları olabilir. Ancak aşı olanların aşı olmayanları bilerek tehlikeye atmaları hakları değil.

    Dünyada hükümetler umarım aşı olmayanlara bir çok şey kullanımını yasaklar. HES kodu her şeye hakim, hes kodundan aşı olmayanlara toplu taşıma kullanımı yasaklanmalı.
    Hes koduyla kontrol ile aşı olmayanlara günün belli saatlerinde market kullanımı sağlanmalı.
    Aşı olmayanlara AVM gibi toplu alanlara ulaşım hakkı haftanın belli günlerinde izin verilmeli sadece.
    Fabrikalar, büyük iş yerlerinde aşı olmayanlara karşı yaptırım uygulamalı, fabrikanın çalışma süresini riske atan aşı olmayanlara karşı sözleşmelerinde isteyebilecekleri şeyler olmalı.

    Böylece aşı olmayanların saça bileceği virüsten aşı olanları koruyabiliriz.
    Aşı virüsü %100 korumuyor, %90-80 arası koruma veriyor. Biz aşı olmayanlardan kapma ihtimalimizi artırmasına izin vermemeliyiz.
  • 26-07-2021, 12:41:45
    #75
    Aşı olmayıp hastalığı ağır geçirirsem ben geçiririm, ölürsem ben ölürüm. Aşının koruduğunu savunan ve aşı olan kişiler olmayana neden karışır ki? Asla anlamıyorum. Kardeşim koruyorsa, ol aşını korusun seni, milleti takma. Hafif atlatıyor diye aşı oluyorsan; aşını ol, hafif atlat yine laf etme. Kısacası KARIŞMA. Zaten mantık hatası var. Koruyor diye aşı olup da, olmayan neden laf edersin ki??
  • 26-07-2021, 12:44:17
    #76
    dev
    Kurumsal Üye
    Senin asi olmaman baskasinin hayatini tekhlikeye atiyorsa seve seve asi olacaksin. Ozgurluk var gibi komik bahaneler uretmeyin.
  • 26-07-2021, 12:45:58
    #77
    fixeL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aşı olun arkadaşlar bencil davranmayın insanlar normal düzene geçmek için aşı oluyorlar.

    yediğiniz her şeyde zaten kimyasal madde var eminim aşı gofret ve çikolatadan daha az zararlıdır.
    Aşı olanlar neden maske takıyor ? Neden mekanlara girerken barkod okutuyor ? nasılda aşı oldular artık onlara güvenmeli toplumumuz.Yanlış mı düşünüyorum ?

    Aşı olanlar maske takıyorsa o zaman aşının yetersiz olduğunu anlıyoruz değil mi ?
  • 26-07-2021, 12:51:08
    #78
    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşı olanlar neden maske takıyor ? Neden mekanlara girerken barkod okutuyor ? nasılda aşı oldular artık onlara güvenmeli toplumumuz.Yanlış mı düşünüyorum ?

    Aşı olanlar maske takıyorsa o zaman aşının yetersiz olduğunu anlıyoruz değil mi ?
    Hocam size kim gelip aşı %100 koruma veriyor dedi? Yada bunu nerden uydurma gereği duydunuz?
    Aşı hastalığa yakalanma ihtimalinizi azaltıyor. Araştırmalara göre Biontech %90-96 arası bir koruma sağlıyor. Yani 100 kişiden 10'u aşı olsada hastalığa yakalanabilir. Bu 100 kişi neden maske takmasın? %100 bir koruması olan aşı olmamışlarken.
    Kesinlikle yanlış düşünüyorsun. Ülkenin hepsi aşı olursa ozaman maske çıkarabilirsin,..



    Metalicali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşı olmayıp hastalığı ağır geçirirsem ben geçiririm, ölürsem ben ölürüm. Aşının koruduğunu savunan ve aşı olan kişiler olmayana neden karışır ki? Asla anlamıyorum. Kardeşim koruyorsa, ol aşını korusun seni, milleti takma. Hafif atlatıyor diye aşı oluyorsan; aşını ol, hafif atlat yine laf etme. Kısacası KARIŞMA. Zaten mantık hatası var. Koruyor diye aşı olup da, olmayan neden laf edersin ki??
    Senin ölmen bizi ilgilendirmiyor ölmek için aşı olmamayı seçtiğini savunabilirsin.
    Ancak bir toprak parçaşı üstünde yaşıyorsun, hastalığa yakalanma ihtimalin yüksek bir şekilde geziyorsun. Belkide hastalığın şuan azalmamasının sebeplerinden birisiniz sizin gibi düşünenler.
    Biz olmayan laf edeceğiz. Eğer sen toplu taşıma kullanmayacaksan, aşı olanların olduğu iş yerine gitmeyeceksen, evinden çıkmayacaksan aşı olmadan yaşa sorun yok. Ancak dışarıyla temasın olup aşı olmuyorsan, aşı olanların aşı olmasını anlamsız kılıyorsun.



    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam benım cümlemde ve fikrimde hatalar var kabul ediyorum dost.

    Peki ülkemizin tamamı aşı olsa. Ve aşıya %100 garanti verilmiyorsa e yine o zaman maske kalkmaz.
    Belki de maske hastalığın tamamen sonu geldiğinde kalkacak onu kesin olarak bilemeyiz. Ben ülkede ki yetkililerin eylül ekim gibi maskeleri çıkarabiliriz belki dediği için böyle yazdım ama aşı olmamayı savunan kitle aşı olmadığı sürece o durumda hayal...
  • 26-07-2021, 12:52:24
    #79
    bdemiraki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam size kim gelip aşı %100 koruma veriyor dedi? Yada bunu nerden uydurma gereği duydunuz?
    Aşı hastalığa yakalanma ihtimalinizi azaltıyor. Araştırmalara göre Biontech %90-96 arası bir koruma sağlıyor. Yani 100 kişiden 10'u aşı olsada hastalığa yakalanabilir. Bu 100 kişi neden maske takmasın? %100 bir koruması olan aşı olmamışlarken.
    Kesinlikle yanlış düşünüyorsun. Ülkenin hepsi aşı olursa ozaman maske çıkarabilirsin,..
    Tamam benım cümlemde ve fikrimde hatalar var kabul ediyorum dost.

    Peki ülkemizin tamamı aşı olsa. Ve aşıya %100 garanti verilmiyorsa e yine o zaman maske kalkmaz.
  • 26-07-2021, 13:24:30
    #80
    asarım , kserimler havada uçuşmuş maşallah. Yine herkes devlet olmuş , yine herkes bilim adamı.Burada aşı olmayanlara laf atan %75i eminim ki dışarıda maske takmıyordur(Aşı oldum). KOMİK
  • 26-07-2021, 13:28:59
    #81
    zeytin8899 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam korona olabilirsiniz ama hastaneye yatislari yuzde 90 azaltiyor ikinci dozu olanlar %100 azaltiyor aciklamalarina gore...bence burda yanlis yonlendirme yapiyorsunuz asi cozum degil diyerek sizin yazinizi okuyan bir kitle var ....
    aşı çözüm değil aşı ağır atlatmayı önlüyor bunu sadece ben demiyorum. Tedbir her şeyden önde geliyor 2 senedir korona olmadım çünkü tedbire uydum ama aşı olduktan sonra dedim ki tatil yapacağım. hop korona oldum. Aşı dünyalar harikası bir olay değil grip aşısı gibi düşünüp yine tedbiri bırrakmamak gerekiyor demek istedim ben