• 25-07-2021, 21:20:37
    #46
    Aşı olmayanlara para cezası getirilmeli yeter bu iş baya uzadı onların keyfi yüzünden yine kapanmalar gelicek
  • 25-07-2021, 22:06:36
    #47
    Trevor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @globaltr; hocam aşı sizi koruyor başkasını değil. Ben aşı olmak istemiyorum, korunmakta istemiyorum, sonuç benim sonucum bu suç mu? Ben de şöyle diyeyim; "Bilime güveniyorsanız o zaman sizi ilaç firmaları kobay olarak kullansın" Böyle bir mantık var mı Allah aşkına? İnsanların zorla bir şeylere zorlanmasını ne hukuki, ne vicdani bir biçimde doğru bulmuyorum.
    Aşılama sadece kişiyi değil toplumu korur.
    Aşılama sadece kişiyi koruyor olsaydı Türkiye'deki çocukluk aşıları ve corona aşıları bedava olmazdı.
    Coronanın bulaş hızınn sabit durması için nüfusun %70 inin aşılanması, bulaş hızının gerilemesi için %80-90 aşılanmalıdır.
    Çünkü aşılama %100 koruma sağlamıyor %90 koruma sağlıyor. %10 aşılandığı halde hastalanabiliyor.
    Aşılama kişilerin konak olmasının yani hastalığı başka insanlara bulaştıracak tehdit olmasını engeller.
    Aşılanmayanlar hem aşılanan insanların %10'u için, hem de hiç aşılanmayanlar için bulaş riski taşıyan konaklar haline gelirler ve toplum sağlığına tehdittirler.

    Sen ben aşı olmak istemiyorum dediğinde toplum için tehdit oluşturmaya başlarsın ve hiç bir delili olmayan bizi denek olarak kullanıyorlar masallarını öne sürerek toplum sağlığına tehdit olmayı tercih edenlere yapılacak her türlü kısıtlama haklıdır vicdanidir ve hukukidir.
  • 25-07-2021, 22:25:38
    #48
    Yakında gelecek olan kısıtlamalar aşı olan veya aşı olmayan diye ikiye ayrılmayacak...
    Kısıtlama geldiği an yine herkes evinde oturacak.
    Aşı olan arkadaşlar ayrıcaklık bekliyorsa kafalarından silsinler onu
  • 25-07-2021, 22:36:14
    #49
    UMSGBTM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yakında gelecek olan kısıtlamalar aşı olan veya aşı olmayan diye ikiye ayrılmayacak...
    Kısıtlama geldiği an yine herkes evinde oturacak.
    Aşı olan arkadaşlar ayrıcaklık bekliyorsa kafalarından silsinler onu
    Kapanma olacağını hiç sanmıyorum. Olası bir kapanma maddi manevi tüm dengeleri bozar.
    Bence aşılı - Aşısız kısıtlaması olabilir sosyal hayatta
  • 25-07-2021, 22:40:46
    #50
    CGLR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçekten aşının faydalı olduğunu düşünüyor musunuz? Ben biraz ikilemde kaldım. ( iki doz aşı oldum )
    Faydasını öğrenmek için ikinci doz aşı vurma tarihinden 21 gün sonra herhangi bir hastaneye giderek antikor testi yapıp koruyuculuk oranını iki saat içerisinde öğrenebilirsiniz. Benim ilk dozun üzerinde 21 gün sonrası yaptığım antikor testinde 10.43 çıktı

    21.günde antikor üretimi baslıyor ve 2.doz vurumu dan sonraki 40 güne kadar artarak devam ediyor. Dipnot bilgi vermek gerekirse aşı olmadan bile bu antikor testi yapınca 1 ve üstü değerler bağışıklık kazandığınızı gösteriyor. Her şeyin bir kolayı var hocam
  • 25-07-2021, 22:42:42
    #51
    Bu işin sonunu merak ediyorum aşıların etkisi yılbaşına kadar ya bitmiş yada cok düsük seviyeye gelmis olacak deniyor 1 kisiden dünyaya yayıldığına göre yılbasından sonra tekrar pikmi yapacak yada 6 7 ayda bir aşımı olunacak merak ediyorum bu gelişmeleri. Ayrıca bu aşıların sadecd acil kullanım onayı var bilmeyenler internetten acil kullanım onayını araştırabilir, Yani ileri vadede sonuçları icin bir garanti verilmiyor belki hiç bir sorun yaşatmaz belki ağır sorunlar yaşatır orasıda artık şans işi umarım tedavi edici ilaçlarda bir an önce bulunur aksi durumda kolay kolay bitecek gibi görünmüyor
  • 25-07-2021, 22:42:44
    #52
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faydasını öğrenmek için ikinci doz aşı vurma tarihinden 21 gün sonra herhangi bir hastaneye giderek antikor testi yapıp koruyuculuk oranını iki saat içerisinde öğrenebilirsiniz. Benim ilk dozun üzerinde 21 gün sonrası yaptığım antikor testinde 10.43 çıktı

    21.günde antikor üretimi baslıyor ve 2.doz vurumu dan sonraki 40 güne kadar artarak devam ediyor. Dipnot bilgi vermek gerekirse aşı olmadan bile bu antikor testi yapınca 1 ve üstü değerler bağışıklık kazandığınızı gösteriyor. Her şeyin bir kolayı var hocam
    Çok faydalı bilgi, teşekkürler.
  • 25-07-2021, 22:46:27
    #53
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faydasını öğrenmek için ikinci doz aşı vurma tarihinden 21 gün sonra herhangi bir hastaneye giderek antikor testi yapıp koruyuculuk oranını iki saat içerisinde öğrenebilirsiniz. Benim ilk dozun üzerinde 21 gün sonrası yaptığım antikor testinde 10.43 çıktı

    21.günde antikor üretimi baslıyor ve 2.doz vurumu dan sonraki 40 güne kadar artarak devam ediyor. Dipnot bilgi vermek gerekirse aşı olmadan bile bu antikor testi yapınca 1 ve üstü değerler bağışıklık kazandığınızı gösteriyor. Her şeyin bir kolayı var hocam
    Peki bunun en üst düzeyi kaç? Bilginiz var mı bu konuda

    10.43 çok iyi bir oran dediniz mesela. Yani tam veya iyi bir koruma için oran kaç olmalı
  • 25-07-2021, 22:49:11
    #54
    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki bunun en üst düzeyi kaç? Bilginiz var mı bu konuda

    10.43 çok iyi bir oran dediniz mesela. Yani tam veya iyi bir koruma için oran kaç olmalı
    10.43 çok iyi bir oran diye söylemim yoktur.

    Antikor testlerinde 1 ve üstü değerler vücudun covide karşı antikor ürettiğini söylemektedir.

    Benimki ilk antikor verisi gününde 10.43 çıktı. Doktorun söylediği 2.dozuna kadar sürekli olarak bu antikor değeri artacak. 2.doz aşıyı olduktan 2 hafta sonrasında ise maksimumum seviyeye gitmek için değerini yükseltecek. En maksimum değer nedir konusunda ise tam bir bilgim yok hocam