Aşının mantığı sadece bireysel değildir. Misal ben aşımı olmama rağmen ofiste yanımda oturan arkadaşım aşısını olmadı ise virüs bulaşma ihtimali daha yüksektir.
Evet zorlama pek mümkün değil ancak zamanla büyük oranda kısıtlamalar olacak.
İngiltere'de şuan mekanlar özgür bu konuda. Yani sizden tam aşı sertifikası isteyebiliyorlar ve devlet buna teşvik ediyor.
Yine ülkeye geri dönüşte avantajları oluyor aşı olmayan mecburi olarak 10 gün karantina yapmak zorunda iken aşı sertifikası olanlar karantina yapmıyor.
Buna benzer birçok kolaylık ve avantaj sağlanıyor.
Diğerlerini zorunlu bırakmak değil ama teşvik etmek gerekiyor diye düşünüyorum.