• 01-05-2020, 05:54:15
    #19
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Namazı Cennete gitmek için kılmak olarak düşünmeyin de namaz kılarsak Cennet ile ödüllendiriliriz olarak düşünün. Namaz hem bir görevdir, hem bir teşekkürdür.

    Kur'an okumanın en güzel ve doğru hali anlamını bilerek okumaktır. Hatta mealden öte Arapçaya hakim olarak okumak en güzeli. Namaz esnasında okunan surenin anlamı konusuna gelince; öncelikle belirtmeliyim ki hiçbir amel karşılıksız kalmaz, okunan her harf için 10 sevap yazılır. Anlamını bilerek okusa herkes ne güzel... Anlamını bilmiyor diye okumaktan ve namaz kılmaktan vazgeçmemeli çünkü o şekilde bile bize faydası var. Mesela tat alma duyunuzu kaybettiğinizi düşünün hocam. Kaybettiniz diye ağzınıza koyduğunuz şeyin tadının nasıl olduğunu bilmiyorsunuz diye yemek yemekten vazgeçmezsiniz öyle değil mi? Allah kabul edecektir inşallah, Arapçaya hakim olarakta okumayı herkede nasip etsin Allah...

    Namaz teşekkürdür. Konuda da yazmıştım. Asansöre binerken yol veren komşuya bile teşekkür ederken çeşitli nimetler veren Allah'a teşekkürü borç bilmemiz lazım. Bu yüzden namaz diğer şeylerden ötürü bir nevi teşekkürdür.
    Cevabiniz icin tesekkür ediyorum.. Ancak söylediklerinizin bir kismina katilmiyorum.. Sebebine gelince; Ben "kendine müslüman deyip namaz kilanlarin bir cogunun Allah'in istedigi namazi kildiklarini düsünmüyorum". Sizin baktiginiz cihetle baktigimizda Allah'in namazlari bir cok durumda kabul edecegi anlasiliyor. Oysa bu bakis acisi Kur'an ile celisiyor. Cünkü kur'an a göre, namaz husu ile kilinmali.. Tilavetin dogrulugundan bahsetmiyorum ama adam sadece seslendiriyor yarim yamalak ve bunu sizin de yazdiginiz gibi bir "görev" görüyor ama muhteviyatina, icerigine önem vermiyor.. Siz buna namaz diyorsunuz ve Allah kabul eder diyorsunuz..

    Oysa Allah ayette "Namaz sizi kötü ve cirkinliklerden alikoyar" (ankebut 45) buyuruyor. Ancak islam toplumlarina baktigimizda, namazin müslümanlari kötülüklerden alikoydugunu görmüyoruz.. Buradan benim cikardigim sonuc da demek ki kilanan sey namaz degil.. Yani sizin "Allah kabul eder" demeniz bir seyi ifade etmiyor cünkü Allah zaten kaideyi koymus. Kilinan namaz insani kötülükten korumuyorsa, alikoymuyorsa, demek ki o kisi namaz kilmamistir, sadece bazi jimnastik hareketler yapip olayi bitirmistir ve bunun ismine de namaz demistir.. borc demistir, görev demistir vs

    Bunu söylememin sebebi, sizi kastetmiyorum ancak bir cok müslüman namazi, Allah'in istedigi sekilde kilmiyor ve "Allah kabul eder" mantigiyla hareket ediyor. Elbette ben bilemem hangi namaz kabul olur hangisi olmaz.. Ancak bana bildirilen sey "namazin kötülüklerden alikoymasi". Alikoymuyorsa demek ki o kilinan sey namaz degil ve namaz kilan kisinin bunun bilincinde olmasi ve kendine ceki düzen vermesi gerek.

    Yanlis mi düsünüyorum?
  • 01-05-2020, 06:07:50
    #20
    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekürler.
    Aklımda başka bir soru var cevaplarsanız sevinirim
    Allahü teâlâ her şeye gücü yeten değil midir?
    Neden işlerini melekler yapar?
    Ol demesi ile günah ve sevaplarımiz yazılamaz mi mesela melekler olmadan
    Neden buna gerek duymuş?
    Hep aklımdadır tatmin edici bir cevap bulamadım dini bütün bir insana benziyorsunuz sormak istedim.
    Çok kıymetli cevaplar gelmiş ama bu konularda sıkıntı yaşamış biri olarak bende biraz gevezelik yapmasam olmaz şimdi Diğer arkadaşlarımız çok değerli cevaplar vermiş onların ve konu sahibi arkadaşlarımızında izniyle bende bir şeyler yazmak isterim bildiğim kadarıyla. Bunca cevaptan sonra bir alıntı daha yaparak sizi de rahatsız etmiş olacağım inşallah kusura bakmazsınız.

    Öncellikle kısa bir not; sıradan bir Müslümanım...

    Öncelikle Allah'ın bir alternatifi olmadığı gibi yardımcısı da yoktur. Yaratış yalnız Ona aittir.... Peki o zaman neden Melekler? Elbette diğer arkadaşlar meleklerin hamd, tesbih gibi görevlerinden bahsetmişler. Aslında benim araştırmalarımda çok fazla neden/hikmet var ama sevdiğim birini daha somut ifade ederek ekleme yapayım konuya.... Her meleğin yaratılmasında burada söylenen hikmetler gibi birçok genel hikmet vardır ancak;

    Örneğin Azrail a.s... Herkes ölüm meleği der... Oysa Hay (hayat veren) isminin mutlak sahibi olan Allah aynı zamanda El- Mümit yani ölümü yaratan da yalnız O'dur. Fakat Azrail (a.s.) bir perdedir... Bu perdeler insan için bir rahmet olarak yaratılmıştır. İnsan trafik kazasında bir yakınını kaybetse çarpana kızar, idarecilere kızar daha da ileriye gitse ve görünen nesnelerin ötesine gitse ve inançlarıyla ilişkinlenmeye başlasa bu kızgınlığı Hz. Azrail'i sorumlu tutar. Allah perdesiz yaratsa ve herkese fark ettirerek aşikar bir şekilde o sevdiğimizin canını alsa öfkemiz ve adeta şikayetimiz Ona karşı yönelir. Bu da inkara doğru götürür. Netice şu ki; Azrail can alan değil, can alınırken sebep olan bir memurdur. Tıpkı elmayı yaratan Allah'ın havayı, suyu, toprağı ve dahi elma ağacını memur yapması / perde yapması gibi... Oysa zaten kendi yarattığı cansız, akılsız bu nesneleri perde yapmadan direk olarak da yaratıp verebilirdi. Öyleki;

    İzzet ve azamet isterler ki, esbab, perdedar-ı dest-i kudret ola aklın nazarında...
    Tevhid ve ehadiyet isterler ki, esbab ellerini çeksinler, tesir-i hakikiden...

    Yani şöyle bir denge var;

    Allah'ın büyüklük ve azameti ister ki; insanların algısında sebepler Allah'ın gücüne perdeler olsun...
    Fakat Allah'ın birliği de ister ki; sebepler hakikati gizleyen şeyler de olmasın ve akıl sahipleri onların bir perde, asıl işi yapanın Allah olduğunu bilsin...

    Bu meleklerle ilgili çok hoşuma giden bir araştırmamın sonucunda öğrendiğim şeydi. Böyle yüzlerce güzel meleklerin yaratılış hikmeti var elbette kaynaklarda...

    Anlatımda kusurlar varsa bana aittir ki bir hoca veya alim değilim... Güzellikler varsa da Allah'ın dini İslam'a aittir...
  • 01-05-2020, 06:07:56
    #21
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevabiniz icin tesekkür ediyorum.. Ancak söylediklerinizin bir kismina katilmiyorum.. Sebebine gelince; Ben "kendine müslüman deyip namaz kilanlarin bir cogunun Allah'in istedigi namazi kildiklarini düsünmüyorum". Sizin baktiginiz cihetle baktigimizda Allah'in namazlari bir cok durumda kabul edecegi anlasiliyor. Oysa bu bakis acisi Kur'an ile celisiyor. Cünkü kur'an a göre, namaz husu ile kilinmali.. Tilavetin dogrulugundan bahsetmiyorum ama adam sadece seslendiriyor yarim yamalak ve bunu sizin de yazdiginiz gibi bir "görev" görüyor ama muhteviyatina, icerigine önem vermiyor.. Siz buna namaz diyorsunuz ve Allah kabul eder diyorsunuz..

    Oysa Allah ayette "Namaz sizi kötü ve cirkinliklerden alikoyar" (ankebut 45) buyuruyor. Ancak islam toplumlarina baktigimizda, namazin müslümanlari kötülüklerden alikoydugunu görmüyoruz.. Buradan benim cikardigim sonuc da demek ki kilanan sey namaz degil.. Yani sizin "Allah kabul eder" demeniz bir seyi ifade etmiyor cünkü Allah zaten kaideyi koymus. Kilinan namaz insani kötülükten korumuyorsa, alikoymuyorsa, demek ki o kisi namaz kilmamistir, sadece bazi jimnastik hareketler yapip olayi bitirmistir ve bunun ismine de namaz demistir.. borc demistir, görev demistir vs

    Bunu söylememin sebebi, sizi kastetmiyorum ancak bir cok müslüman namazi, Allah'in istedigi sekilde kilmiyor ve "Allah kabul eder" mantigiyla hareket ediyor. Elbette ben bilemem hangi namaz kabul olur hangisi olmaz.. Ancak bana bildirilen sey "namazin kötülüklerden alikoymasi". Alikoymuyorsa demek ki o kilinan sey namaz degil ve namaz kilan kisinin bunun bilincinde olmasi ve kendine ceki düzen vermesi gerek.

    Yanlis mi düsünüyorum?
    Olması gereken konusunda benim de belirttiğim gibi haklısınız tabii. Ne yazıkki biz insanoğlu bir şeyleri öğrenmeye çalışmıyor, çaba sarf etmiyoruz. Bir şekilde öğrendiğimizle kalmaya, onunla yaşamaya devam ediyoruz. Kabul olup olmayacağını bir Allah bilir.

    Bilmiyor diye tamamen terk ederek daha büyük bir hataya girmek yanlış, bildiğiyle kalıyor diye de araştırıp öğrenmemek yanlış. Terk ederek daha büyük yanlışa gidilmemeli. Öğrenmemek insanoğlunun hatası. İslamiyet çok iyi biz insanlar hatalıyız. Namaz kötülükten alıkoyar ifadesini biraz daha açınca günah işlemekten uzaklaştıracağı anlamını da elde edebiliriz. Örneğin abdestli olan bir kişi günahlardan uzak durmaya çalışır. Yaptığı hatalar iradesinin bir sonucu ve elbette tam anlamıyla huşû ile kılmamasının bir sonucu olabilir. Yüce Allah hepimizi islah etsin ve yolundan ayırmasın...
  • 01-05-2020, 06:19:57
    #22
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim de nacizane bir kac sorum olacak,

    1- Yazdiklarindan anladigim kadariyla, cennete girmek icin namaz kilinmasi gerek, o halde namaz cennete gitmek icin mi kilinir yoksa cehenneme girmemek icin mi yoksa baska bir sey icin mi?
    2- Camilerde görüyoruz, bir cogu ezberden arapca bir seyler söyleyip iki dakikada namazi bitirip giden insanlar namaz kilmis oluyor mu? Yani anlamini bilmeden sadece bazi hareketler yapip anlamani bilmedigi bir seyleri ezberden okumak namaz mi?
    3- Namaz borc mudur? Bazen duyuyoruz, ben borcumu ödeyip geleyim...

    Bu sorularin cevaplarina göre belki bir iki sorum daha olabilir. Saygilar
    1- İkisi içinde kılınsa da zararı yok ancak asıl olan her ibadet yalnız Allah'ın rızasını kazanmak için yapılır.
    2-Doktorun verdiği ilacı içip ilacın içindeki bilmeden iyileşen insan tedavi olmuş mu oluyor? Evet. Yani anlamını bilmediği şeyler olabilir fakat bir anlam biliyor en kötü ihtimalle; Yaratıcı emretmiş ve ona bu görevi vermiş, verilen görevi yapması gerektiğinin bilincinde hareket ediyor. Ama sizin de dediğiniz gibi anlamını da bundan daha fazla bilse ve hikmetlerini daha iyi kavrasa güzel olmaz mı... İşte o zaman tadından yenmez
    3- Kulluk görevdir bu da görevin bir parçası... İster borç öder gibi... İster görev bilincinin bir sonucu... İsterse yapmak gerekiyor, gerekçesi... Adının ne olduğu önemli değil eğer ibadet olmaktan çıkarmıyorsa...

    4. soruyu alalım

    Bu arada hoca falan değilim hocam fazla zor yerden olmasın :P İkinci sorunuzu sevdim ama



    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevabiniz icin tesekkür ediyorum.. Ancak söylediklerinizin bir kismina katilmiyorum.. Sebebine gelince; Ben "kendine müslüman deyip namaz kilanlarin bir cogunun Allah'in istedigi namazi kildiklarini düsünmüyorum". Sizin baktiginiz cihetle baktigimizda Allah'in namazlari bir cok durumda kabul edecegi anlasiliyor. Oysa bu bakis acisi Kur'an ile celisiyor. Cünkü kur'an a göre, namaz husu ile kilinmali.. Tilavetin dogrulugundan bahsetmiyorum ama adam sadece seslendiriyor yarim yamalak ve bunu sizin de yazdiginiz gibi bir "görev" görüyor ama muhteviyatina, icerigine önem vermiyor.. Siz buna namaz diyorsunuz ve Allah kabul eder diyorsunuz..

    Oysa Allah ayette "Namaz sizi kötü ve cirkinliklerden alikoyar" (ankebut 45) buyuruyor. Ancak islam toplumlarina baktigimizda, namazin müslümanlari kötülüklerden alikoydugunu görmüyoruz.. Buradan benim cikardigim sonuc da demek ki kilanan sey namaz degil.. Yani sizin "Allah kabul eder" demeniz bir seyi ifade etmiyor cünkü Allah zaten kaideyi koymus. Kilinan namaz insani kötülükten korumuyorsa, alikoymuyorsa, demek ki o kisi namaz kilmamistir, sadece bazi jimnastik hareketler yapip olayi bitirmistir ve bunun ismine de namaz demistir.. borc demistir, görev demistir vs

    Bunu söylememin sebebi, sizi kastetmiyorum ancak bir cok müslüman namazi, Allah'in istedigi sekilde kilmiyor ve "Allah kabul eder" mantigiyla hareket ediyor. Elbette ben bilemem hangi namaz kabul olur hangisi olmaz.. Ancak bana bildirilen sey "namazin kötülüklerden alikoymasi". Alikoymuyorsa demek ki o kilinan sey namaz degil ve namaz kilan kisinin bunun bilincinde olmasi ve kendine ceki düzen vermesi gerek.

    Yanlis mi düsünüyorum?

    Hocam şu ifadenizi çok sevdim "Allah'in istedigi sekilde kilmiyor ve "Allah kabul eder" mantigiyla hareket ediyor. Elbette ben bilemem hangi namaz kabul olur hangisi olmaz." çok haklısınız bu konuda... Fakat kötülüklerden alıkoyması keskin bir ifade olarak anlaşılmamalı. Eğer öyle olsa günah kötüdür ve maalesef günahsız pergamber dışında kimse olmadığına göre peygamberler harici namazlar iptal...

    Elbette fakat şöyle düşünülmeli. Namaz kötülüklerden bizi uzaklaştırmalı, fakat bu alıkoyduğu şeyin mutlak olması gerektiğini düşünmemeliyiz. Mesela bir adam 7/24 gıybet mesaisi yapsa sadece namaz arası verse bu adamı namaz kendi kılındığı anda kötülükten alıkoysa bu da alıkoymak; bir adam ben namaz kılıyorum, Allah'ın huzurundan (mesela öğle namazından) geliyorum ve yine Allah'ın huzuna (ikindi namazına) çıkacağım. Ben o huzura günahlarla çıkmaya cüret edecek kadar pişkin olamam ben şuurlu bir müslüman gibi kendimi her an muhasebeye çekmeliyim der ve namazı böyle görürse bu da kötülüklerden alıkonmuş olur.... Özetle alıkonulmalının da bir çok derecesi var...

    Şimdi Youtube'dan Senai Demirci - Kıl Beni Ey Namaz şiirni dinlicem onu hatırlattınız. Sizin dedikleriniz bu şiiri hatırlatıyor...
  • 03-05-2020, 04:00:27
    #23
    Sabahı kılmadan uyumayın

  • 05-05-2020, 03:54:23
    #24
    Sahur sofrasında gösterdiğiniz performansı sabah namazında da bekliyoruz
  • 12-05-2020, 03:36:25
    #25
    Siz öyle yapmazsınız da ben yine de yeri gelmişken söyleyeyim; sahur yaptıktan sonra uyumak yok, sabah namazını kılmayanı çekirge ısırsın.(!) 🦗😅

    Allah kabul etsin. 😊
  • 12-05-2020, 03:55:13
    #26
    Platin üye
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevabiniz icin tesekkür ediyorum.. Ancak söylediklerinizin bir kismina katilmiyorum.. Sebebine gelince; Ben "kendine müslüman deyip namaz kilanlarin bir cogunun Allah'in istedigi namazi kildiklarini düsünmüyorum". Sizin baktiginiz cihetle baktigimizda Allah'in namazlari bir cok durumda kabul edecegi anlasiliyor. Oysa bu bakis acisi Kur'an ile celisiyor. Cünkü kur'an a göre, namaz husu ile kilinmali.. Tilavetin dogrulugundan bahsetmiyorum ama adam sadece seslendiriyor yarim yamalak ve bunu sizin de yazdiginiz gibi bir "görev" görüyor ama muhteviyatina, icerigine önem vermiyor.. Siz buna namaz diyorsunuz ve Allah kabul eder diyorsunuz..

    Oysa Allah ayette "Namaz sizi kötü ve cirkinliklerden alikoyar" (ankebut 45) buyuruyor. Ancak islam toplumlarina baktigimizda, namazin müslümanlari kötülüklerden alikoydugunu görmüyoruz.. Buradan benim cikardigim sonuc da demek ki kilanan sey namaz degil.. Yani sizin "Allah kabul eder" demeniz bir seyi ifade etmiyor cünkü Allah zaten kaideyi koymus. Kilinan namaz insani kötülükten korumuyorsa, alikoymuyorsa, demek ki o kisi namaz kilmamistir, sadece bazi jimnastik hareketler yapip olayi bitirmistir ve bunun ismine de namaz demistir.. borc demistir, görev demistir vs

    Bunu söylememin sebebi, sizi kastetmiyorum ancak bir cok müslüman namazi, Allah'in istedigi sekilde kilmiyor ve "Allah kabul eder" mantigiyla hareket ediyor. Elbette ben bilemem hangi namaz kabul olur hangisi olmaz.. Ancak bana bildirilen sey "namazin kötülüklerden alikoymasi". Alikoymuyorsa demek ki o kilinan sey namaz degil ve namaz kilan kisinin bunun bilincinde olmasi ve kendine ceki düzen vermesi gerek.

    Yanlis mi düsünüyorum?
    İslam dini Kuran, hadis ve sünnet çerçevesinde bakılması gerekir.

    Peygamber efendimiz sav. buyurdu ki, benim ölümünden sonra ümmetimden ilk kalkacak şey huşudur. DOlayısıyla şu an bu hadis'e göre huşunun maalesef ki namaz kılanların büyük çoğunda olmadığı aşikar.

    Yİne başka bir hadiste Peygamber efendimiz sav. sahabesine sizden sonra öyle ümmet gelecek ki eğer onlar sizi görseler bunlar peygambermi derler, sizde oları görseniz bunlar müslümanmı dersiniz. İşte tam da bu ümmet biziz.

    Ama buna kötü olarak bakmamak gerekir, zira yine peygamber efendimiz sav. "Kardeşlerimi çok özledim dediğinde, sahabe efendilerimiz ya rasulallah biz senin kardeşlerin değilmiyiz der ve Efendimiz sav. Hayır kardeşlerim beni görmediği halde bana inananlardır" buyurur.

    Bu bağlamda hesap gününün olması zaten namaz ya da ibadetleri yapanların ALLAH için mi yaptığı yoksa "Bak bu ne güzel namaz kılıyor" desinler diyemi yaptığının hesabının verilmesi içindir.

    Bizler Ehli sunnet itikatına göre ALLAH ve Rasulüne inanır ve iman ederiz, İslamın şartlarındaki gibi namaz kılar, Oruç tutar, Hacca gider, Zekat verir ve Kelimei Şahadet getirerek bu şartları yerine getiririz. Öldükten sonra da yapılan ibadetlerin mükafatını sadece ALLAH verir.

    Son olarak hadis ya da ayet tam emin olamadım şöyle bir söz var “Namaz sizi kötülüklerden alıkoymuyorsa kıldığınız namaz namaz değildir.” burdaki söylenilen namazın sizi kötülüklerden alı koyması ile ilgili kendinize çeki düzen vermeniz ve ölmeden kendinizi hesaba çekmeniz içindir.
  • 12-05-2020, 04:34:01
    #27
    webtasarimcom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İslam dini Kuran, hadis ve sünnet çerçevesinde bakılması gerekir.

    Peygamber efendimiz sav. buyurdu ki, benim ölümünden sonra ümmetimden ilk kalkacak şey huşudur. DOlayısıyla şu an bu hadis'e göre huşunun maalesef ki namaz kılanların büyük çoğunda olmadığı aşikar.

    Yİne başka bir hadiste Peygamber efendimiz sav. sahabesine sizden sonra öyle ümmet gelecek ki eğer onlar sizi görseler bunlar peygambermi derler, sizde oları görseniz bunlar müslümanmı dersiniz. İşte tam da bu ümmet biziz.

    Ama buna kötü olarak bakmamak gerekir, zira yine peygamber efendimiz sav. "Kardeşlerimi çok özledim dediğinde, sahabe efendilerimiz ya rasulallah biz senin kardeşlerin değilmiyiz der ve Efendimiz sav. Hayır kardeşlerim beni görmediği halde bana inananlardır" buyurur.

    Bu bağlamda hesap gününün olması zaten namaz ya da ibadetleri yapanların ALLAH için mi yaptığı yoksa "Bak bu ne güzel namaz kılıyor" desinler diyemi yaptığının hesabının verilmesi içindir.

    Bizler Ehli sunnet itikatına göre ALLAH ve Rasulüne inanır ve iman ederiz, İslamın şartlarındaki gibi namaz kılar, Oruç tutar, Hacca gider, Zekat verir ve Kelimei Şahadet getirerek bu şartları yerine getiririz. Öldükten sonra da yapılan ibadetlerin mükafatını sadece ALLAH verir.

    Son olarak hadis ya da ayet tam emin olamadım şöyle bir söz var “Namaz sizi kötülüklerden alıkoymuyorsa kıldığınız namaz namaz değildir.” burdaki söylenilen namazın sizi kötülüklerden alı koyması ile ilgili kendinize çeki düzen vermeniz ve ölmeden kendinizi hesaba çekmeniz içindir.
    Cevap icin tesekkürler.. Genel ekseriyetiyle Allah'in sözü yerine peygambere atfedilen söylentilerle cevap verdigin icin pek diyecek bir seyim yok.. Ben Allah'in dinini sectim ve kur'an da bana "müslüman" adi verildi. O yüzden ehli sünnet, hanefi, safii, sia vs gibi uydurulmus kavramlari kabul etmiyorum. Yarin ahirette peygambere soruldugunda, ya Muhammed, sen ehli sünnet misin? Onun muhtemelen cevabi, o ne olaki..ben müslümanlardanim der.. Ne peygamberin ne de peygamberin arkadaslarinin mezhebi bilmem nesi vardi. Peygamberin ve yanindaki müslümanlarin uydugu tek sey kur-an'di. Peygamber, kur-an'in pratik tarafidir ancak hadis ya da sahih hadis demek peygamberin kesin söyledigi manasina gelemez, birilerinin bunu peygamber söyledi demesi manasina gelir.

    Allah zuhruf suresi 44. ayetinde acikca bizim neysen sorumlu tutulacagimizi söylüyor "Şüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz. "
    Allah'in ayeti orada dururken kusura bakma, milyarlarca insan beni bu konuda ikna edemez... Siz ehli sünnetler neye inanirsiniz bilmem ama biz müslümanlar, Allah'in sözünün ne üzerinde ne altinda ne saginda ne solunda baska söze inaniriz. Kur'an in Allah'in kelami olduguna inanan bir müslümanim.


    Ben hadislere karsi degilim ama kistasim ne buhari ne müslim ne seyhler ne seyhcikler ne sözde evliyalar ne ilahiyatcilar.. Bir söz peygambere atfedilmisse, kur'an, akil-mantik süzgecinden gecirip kabul eder ya da etmem. Benim ilk filtrem kur'andir. Bir söz kur'an ile celisiyorsa, kur'an da referansi yoksa, bunu peygamberin söyledigine inanmam. Cünkü peygamber Allah'in kitabinda referansi olmayan bir sey emredemez, ya da kur'an ile celisecek aciklamalarda bulunamaz.

    Örnek: Kur'an da zinanin cezasi bellidir. Ama birileri peygamber adina yalan uydurup, Allah cezanin asgarisini söylemis, peygamber de bunun en yüksek perdeden olanini söylüyor yani recm yani taslanarak öldürülme.. Allah enam suresi 38. ayette buyuruyor ki "... Biz Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. "
    O halde, bir hüküm varsa, o kur'an da olmak zorundadir. Cünkü Allah kitabinin eksiksiz oldugunu söylüyor. 3-5 tane sarlatan, peygambere iftira atarak peygamber yok evlilerin zinasinin cezasi recm edilmektir demesi benim icin zerre önem arzetmez. Sen sahih hadis de, %100 inan ama kur'an ile celistigi icin kabul etmem.
    Ayni sey mürtedin öldürülmesi, ayni sey deniz hayvanlarin helal-haramligi, ayni sey erkeklerin altin-ipek giymeleri, sefaatin torpil olarak algilanmasi, hz isa'nin dönecegi, cehenneme bir kez girenin cennete girebilecegi vs vs.. bunun gibi yiginla sey var ne kur'an da referansi var ne de kur'an ile parallelik gösteriyor.

    Kisacasi: ben kur'an müslümaniyim. Peygamberimi de cok seviyorum. Ona yapilan iftiralari kabul etmiyorum ve onu kur'an dan taniyorum, o kur'an a tabiiydi, ben de onun takipcisi olarak kur'an a tabii olmaya calisiyorum.. Tüm mesele bu Hayirli ramazanlar.

    Edit: sunu da ekleyeyim: ben yazdiklarimi sana kur'an ile ispatlayabilirim, ama ayni seyi sen yapamazsin..