• 01-05-2020, 04:53:44
    #1
    Selamun Aleyküm.

    Öncelikle bir kıyaslama yaparak kendimizi sorgulayalım ve şöyle bir örnek verelim. Günlük yaşantımızda zaman zaman resmi kurumlarda birçok işlem yaparız. Örneğin bir işletme açarken kosgep desteğinden yararlanmak için devlet kurumlarına çeşitli evraklar ve projeler teslim etmemiz gerekir ya da bir kurumdan burs alırken burs öncesi çeşitli evraklar teslim etmemiz gerekir.

    Yani bir faydadan yararlanmak için öncesinde bizden istenen bazı şeyler var kurumlar tarafından. Alel acele hallederiz.

    Peki Allah bize neyi vaadediyor? Kısaca: Cennet'i.

    Bizden ne istiyor? Kısaca: İbadetleri ve salih bir kul olmayı.

    Çeşitli kurumların sağladığı bazı faydalardan yararlanmak için bizden istekleri talepleri hemen yerine getiriyoruz, güzel.

    Peki Allah'ın taleplerini nasıl yerine getirmeyiz? Yakışır mı bu bizlere? Oysa kurumların bize sağladığı faydaların bir sonu var dünya hayatının da bir sonu olduğu gibi...

    Ancak Allah'ın sağladığı faydaların bir sonu yok. Ahiret yurdu dediğimiz öbür dünyada ebedi bir yaşam var. Sınırlı bir dünya için istenenleri yerine getirip sınırsız bir dünya için istenenleri yerine getirmemek sizce mantıklı olur mu?

    Hele ki öbür dünyanın nimetleri kaç kat daha iyi olduğuna matematiğimizin yetmeyeceği kadar büyük ve güzel.

    Namazlarımızı bunları göz önünde bulundurarak aksatmadan kılalım ki bu sonsuz nimetlerden yararlanabilelim.

    Öbür dünyadaki nimetlere bakmasak bile; bu dünyada bize sunulan onca nimetler için bir teşekkür gerekmez mi?

    Asansöre binerken size yol veren komşunuza bile teşekkür ederken bu koca kainatın yaratıcısı Allah'a bir teşekkür gerekmez mi?

    Nefsimize ve şeytana aldanmayalım. Hepimiz çok şükür akıllı ve bilinçli insanlarız. Şeytanın oyununa gelmeyelim.

    Yataktan çıkmak zor gelebilir sabah, yatak daha cazip gelebilir uyku halinde. Ancak namaz kılıp sizin kurtuluşuna vesile olacağını bilmek daha cazip.

    Çeşitli ezan ve namaz vakti hatırlatıcısı uygulamarını da kullanabilirsiniz.

    40 gün düzenli ve aksatmadan kılarsanız devamı da gelecektir inşallah. Hele ki Ramazan bile bu devamlılığı sağlamak için çok güzel bir fırsat değil mi sizce de? 😊

    Ramazan'ın bitişi namazların bitişine vesile olmasın. İstikrarlı bir şekilde kılmaya devam edelim. 🙂

    İşe gitmek için nasıl her sabah saat 7'de uyanıyorsak namaz için de bu kuralı hayatımıza koyalım. 👍

    Hedefler belirleyelim ve bu hedeflerden şaşmayalım. Şimdiden Allah kabul etsin. Dua eder, dua beklerim. 😊 ❤
  • 01-05-2020, 04:54:54
    #2
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle bir kıyaslama yaparak kendimizi sorgulayalım ve şöyle bir örnek verelim. Günlük yaşantımızda zaman zaman resmi kurumlarda birçok işlem yaparız. Örneğin bir işletme açarken kosgep desteğinden yararlanmak için devlet kurumlarına çeşitli evraklar ve projeler teslim etmemiz gerekir ya da bir kurumdan burs alırken burs öncesi çeşitli evraklar teslim etmemiz gerekir.

    Yani bir faydadan yararlanmak için öncesinde bizden istenen bazı şeyler var kurumlar tarafından. Alel acele hallederiz.

    Peki Allah bize neyi vaadediyor? Kısaca: Cennet'i.

    Bizden ne istiyor? Kısaca: İbadetleri ve salih bir kul olmayı.

    Çeşitli kurumların sağladığı bazı faydalardan yararlanmak için bizden istekleri talepleri hemen yerine getiriyoruz, güzel.

    Peki Allah'ın taleplerini nasıl yerine getirmeyiz? Yakışır mı bu bizlere? Oysa kurumların bize sağladığı faydaların bir sonu var dünya hayatının da bir sonu olduğu gibi...

    Ancak Allah'ın sağladığı faydaların bir sonu yok. Ahiret yurdu dediğimiz öbür dünyada ebedi bir yaşam var. Sınırlı bir dünya için istenenleri yerine getirip sınırsız bir dünya için istenenleri yerine getirmemek sizce mantıklı olur mu?

    Hele ki öbür dünyanın nimetleri kaç kat daha iyi olduğuna matematiğimizin yetmeyeceği kadar büyük ve güzel.

    Namazlarımızı bunları göz önünde bulundurarak aksatmadan kılalım ki bu sonsuz nimetlerden yararlanabilelim.

    Öbür dünyadaki nimetlere bakmasak bile; bu dünyada bize sunulan onca nimetler için bir teşekkür gerekmez mi?

    Asansöre binerken size yol veren komşunuza bile teşekkür ederken bu koca kainatın yaratıcısı Allah'a bir teşekkür gerekmez mi?

    Nefsimize ve şeytana aldanmayalım. Hepimiz çok şükür akıllı ve bilinçli insanlarız. Şeytanın oyununa gelmeyelim.

    Yataktan çıkmak zor gelebilir sabah, yatak daha cazip gelebilir uyku halinde. Ancak namaz kılıp sizin kurtuluşuna vesile olacağını bilmek daha cazip.

    Çeşitli ezan ve namaz vakti hatırlatıcısı uygulamarını da kullanabilirsiniz.

    40 gün düzenli ve aksatmadan kılarsanız devamı da gelecektir inşallah. Hele ki Ramazan ayına girdik. Bu bile bu devamlılığı sağlamak için çok güzel bir fırsat değil mi sizce de? 😊

    İşe gitmek için nasıl her sabah saat 7'de uyanıyorsak namaz için de bu kuralı hayatımıza koyalım. 👍

    Hedefler belirleyelim ve bu hedeflerden şaşmayalım. Şimdiden Allah kabul etsin. Dua eder, dua beklerim. 😊 ❤
    Güzel bir konu olmuş ellerinize sağlık.
  • 01-05-2020, 04:55:26
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam bunları herkes biliyor zaten.
    Ama milletin işine gelmiyor. 😊
  • 01-05-2020, 04:59:02
    #4
    Teşekürler.
    Aklımda başka bir soru var cevaplarsanız sevinirim
    Allahü teâlâ her şeye gücü yeten değil midir?
    Neden işlerini melekler yapar?
    Ol demesi ile günah ve sevaplarımiz yazılamaz mi mesela melekler olmadan
    Neden buna gerek duymuş?
    Hep aklımdadır tatmin edici bir cevap bulamadım dini bütün bir insana benziyorsunuz sormak istedim.
  • 01-05-2020, 05:01:17
    #5
    Cehennem paralı, Cennet bedava
  • 01-05-2020, 05:03:04
    #6
    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cehennem paralı, Cennet bedava
    Cennet mufakarı icin mi Allah rızasi icin mi diye sorarlar adama
  • 01-05-2020, 05:03:26
    #7
    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekürler.
    Aklımda başka bir soru var cevaplarsanız sevinirim
    Allahü teâlâ her şeye gücü yeten değil midir?
    Neden işlerini melekler yapar?
    Ol demesi ile günah ve sevaplarımiz yazılamaz mi mesela melekler olmadan
    Neden buna gerek duymuş?
    Hep aklımdadır tatmin edici bir cevap bulamadım dini bütün bir insana benziyorsunuz sormak istedim.
    Melekler bi bakıma Allaha İbadet için yaratılmıştır bunların hepsinin bir amacı olmalı ki Allahü Teâlâ Şeytanı da dizginleyebilir belkide insanlar için melekler Yaratılmış olabilir diye düşünüyorum
  • 01-05-2020, 05:04:31
    #8
    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekürler.
    Aklımda başka bir soru var cevaplarsanız sevinirim
    Allahü teâlâ her şeye gücü yeten değil midir?
    Neden işlerini melekler yapar?
    Ol demesi ile günah ve sevaplarımiz yazılamaz mi mesela melekler olmadan
    Neden buna gerek duymuş?
    Hep aklımdadır tatmin edici bir cevap bulamadım dini bütün bir insana benziyorsunuz sormak istedim.
    Dini bütün insan olabiliriz inşallah... Hepimiz günahkârız...

    Melekler Allah'ın yardımcısı olarak yaratılmadı hocam. Allah'ın hiçkimsenin yardımına ihtiyacı yok. Melekler de tıpkı insanlar ve cinler gibi Allah'a ibadet etmeleri için yaratıldı. Farklı görevi olan melekler var, o görevler hepsi için birer ibadet. Nasıl ki biz insanoğlu için çeşitli ibadetler varsa onlar için de öyle. Yaratılışları da tıpkı bizim yaratılışımız gibi Allah'ın Yüce Kudreti.
  • 01-05-2020, 05:04:59
    #9
    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekürler.
    Aklımda başka bir soru var cevaplarsanız sevinirim
    Allahü teâlâ her şeye gücü yeten değil midir?
    Neden işlerini melekler yapar?
    Ol demesi ile günah ve sevaplarımiz yazılamaz mi mesela melekler olmadan
    Neden buna gerek duymuş?
    Hep aklımdadır tatmin edici bir cevap bulamadım dini bütün bir insana benziyorsunuz sormak istedim.
    Bu konu hakkında okuduğum güzel bir yazıyı paylaşmak istiyorum.

    Allahü teâlâ, her şeyi bir sebeple yaratır. Mesela Cebrail aleyhisselamı Peygamberlere vahiy göndermekle, Azrail aleyhisselamı insanların ruhunu almakla görevlendirmiştir. Dilerse, Cebrail aleyhisselam olmadan da, Peygamberlerine vahiy gönderebilirdi, nitekim onların mübarek kalbine ilham ederek gönderdiği de, vaki olmuştur. Azrail aleyhisselam olmadan da, canımızı alabilir. Bulutsuz da, yağmur yağdırır. Çocuğun olması için, ana babayı sebep yaratmıştır. Her ne kadar, âdeti sebeplerle yaratmaksa da, dilerse sebepsiz de yaratır. Nitekim Hazret-i İsa'yı babasız, Hazret-i Âdem’i de, hem anasız, hem de babasız yaratmıştır.

    Allahü teâlâ, ekmeği doyurmaya sebep yaptığı gibi, ilaçları da, hastalıkları gidermeye sebep yapmıştır. Bütün sebepleri yaratan, bunlara tesir kuvveti veren, Allahü teâlâdır.

    Musa aleyhisselam, şöyle bir sual sordu:
    — Ya Rabbi, hastalığı yapan kimdir, hastalığı iyi eden kimdir?
    Cenab-ı Hak buyurdu ki:
    — Her ikisini de yapan benim.
    — O halde, doktora ne lüzum var?
    — Doktorlar, şifa için yarattığım sebepleri bilir ve kullarıma verir. Ben de onlara, bu yoldan rızk ve sevab veririm. (Kimya-i saadet)

    Şu halde, melekler niye yaratıldı demek, Allah ilaçlara niye faydalı tesir kuvveti verdi demeye benziyor. Onun için atalarımız, (Hikmetinden sual olunmaz) demişlerdir.