• 01-05-2020, 05:09:12
    #10
    Karaeskix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konu hakkında okuduğum güzel bir yazıyı paylaşmak istiyorum.

    Allahü teâlâ, her şeyi bir sebeple yaratır. Mesela Cebrail aleyhisselamı Peygamberlere vahiy göndermekle, Azrail aleyhisselamı insanların ruhunu almakla görevlendirmiştir. Dilerse, Cebrail aleyhisselam olmadan da, Peygamberlerine vahiy gönderebilirdi, nitekim onların mübarek kalbine ilham ederek gönderdiği de, vaki olmuştur. Azrail aleyhisselam olmadan da, canımızı alabilir. Bulutsuz da, yağmur yağdırır. Çocuğun olması için, ana babayı sebep yaratmıştır. Her ne kadar, âdeti sebeplerle yaratmaksa da, dilerse sebepsiz de yaratır. Nitekim Hazret-i İsa'yı babasız, Hazret-i Âdem’i de, hem anasız, hem de babasız yaratmıştır.

    Allahü teâlâ, ekmeği doyurmaya sebep yaptığı gibi, ilaçları da, hastalıkları gidermeye sebep yapmıştır. Bütün sebepleri yaratan, bunlara tesir kuvveti veren, Allahü teâlâdır.

    Musa aleyhisselam, şöyle bir sual sordu:
    — Ya Rabbi, hastalığı yapan kimdir, hastalığı iyi eden kimdir?
    Cenab-ı Hak buyurdu ki:
    — Her ikisini de yapan benim.
    — O halde, doktora ne lüzum var?
    — Doktorlar, şifa için yarattığım sebepleri bilir ve kullarıma verir. Ben de onlara, bu yoldan rızk ve sevab veririm. (Kimya-i saadet)

    Şu halde, melekler niye yaratıldı demek, Allah ilaçlara niye faydalı tesir kuvveti verdi demeye benziyor. Onun için atalarımız, (Hikmetinden sual olunmaz) demişlerdir.
    Teşekürler tatmin edici bir cevap böyle detaylı bir açıklama okumamıştım Şu ana kadar
  • 01-05-2020, 05:10:01
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamun Aleyküm.

    Öncelikle bir kıyaslama yaparak kendimizi sorgulayalım ve şöyle bir örnek verelim. Günlük yaşantımızda zaman zaman resmi kurumlarda birçok işlem yaparız. Örneğin bir işletme açarken kosgep desteğinden yararlanmak için devlet kurumlarına çeşitli evraklar ve projeler teslim etmemiz gerekir ya da bir kurumdan burs alırken burs öncesi çeşitli evraklar teslim etmemiz gerekir.

    Yani bir faydadan yararlanmak için öncesinde bizden istenen bazı şeyler var kurumlar tarafından. Alel acele hallederiz.

    Peki Allah bize neyi vaadediyor? Kısaca: Cennet'i.

    Bizden ne istiyor? Kısaca: İbadetleri ve salih bir kul olmayı.

    Çeşitli kurumların sağladığı bazı faydalardan yararlanmak için bizden istekleri talepleri hemen yerine getiriyoruz, güzel.

    Peki Allah'ın taleplerini nasıl yerine getirmeyiz? Yakışır mı bu bizlere? Oysa kurumların bize sağladığı faydaların bir sonu var dünya hayatının da bir sonu olduğu gibi...

    Ancak Allah'ın sağladığı faydaların bir sonu yok. Ahiret yurdu dediğimiz öbür dünyada ebedi bir yaşam var. Sınırlı bir dünya için istenenleri yerine getirip sınırsız bir dünya için istenenleri yerine getirmemek sizce mantıklı olur mu?

    Hele ki öbür dünyanın nimetleri kaç kat daha iyi olduğuna matematiğimizin yetmeyeceği kadar büyük ve güzel.

    Namazlarımızı bunları göz önünde bulundurarak aksatmadan kılalım ki bu sonsuz nimetlerden yararlanabilelim.

    Öbür dünyadaki nimetlere bakmasak bile; bu dünyada bize sunulan onca nimetler için bir teşekkür gerekmez mi?

    Asansöre binerken size yol veren komşunuza bile teşekkür ederken bu koca kainatın yaratıcısı Allah'a bir teşekkür gerekmez mi?

    Nefsimize ve şeytana aldanmayalım. Hepimiz çok şükür akıllı ve bilinçli insanlarız. Şeytanın oyununa gelmeyelim.

    Yataktan çıkmak zor gelebilir sabah, yatak daha cazip gelebilir uyku halinde. Ancak namaz kılıp sizin kurtuluşuna vesile olacağını bilmek daha cazip.

    Çeşitli ezan ve namaz vakti hatırlatıcısı uygulamarını da kullanabilirsiniz.

    40 gün düzenli ve aksatmadan kılarsanız devamı da gelecektir inşallah. Hele ki Ramazan ayına girdik. Bu bile bu devamlılığı sağlamak için çok güzel bir fırsat değil mi sizce de? 😊

    İşe gitmek için nasıl her sabah saat 7'de uyanıyorsak namaz için de bu kuralı hayatımıza koyalım. 👍

    Hedefler belirleyelim ve bu hedeflerden şaşmayalım. Şimdiden Allah kabul etsin. Dua eder, dua beklerim. 😊 ❤
    Elinize sağlık hocam , Rabbim yazdığınız her harfin misliyle fazlasıyla sevap versin inşallah .
  • 01-05-2020, 05:12:19
    #12
    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekürler tatmin edici bir cevap böyle detaylı bir açıklama okumamıştım Şu ana kadar
    Rica ederim, ben sadece aracıyım.
  • 01-05-2020, 05:17:27
    #13
    Bir tanıdığım sözü vardı aklıma geldi. "Cennete girmek için hiç masraf yapmana gerek yok, ekstra bir uğraş yok, yapılması gerekenleri yap ancak; Cehenneme girmek için çaba sarf etmen gerekiyor para harcaman gerekiyor, alkol vs. vs... "
  • 01-05-2020, 05:27:32
    #14
    Benim de nacizane bir kac sorum olacak,

    1- Yazdiklarindan anladigim kadariyla, cennete girmek icin namaz kilinmasi gerek, o halde namaz cennete gitmek icin mi kilinir yoksa cehenneme girmemek icin mi yoksa baska bir sey icin mi?
    2- Camilerde görüyoruz, bir cogu ezberden arapca bir seyler söyleyip iki dakikada namazi bitirip giden insanlar namaz kilmis oluyor mu? Yani anlamini bilmeden sadece bazi hareketler yapip anlamani bilmedigi bir seyleri ezberden okumak namaz mi?
    3- Namaz borc mudur? Bazen duyuyoruz, ben borcumu ödeyip geleyim...

    Bu sorularin cevaplarina göre belki bir iki sorum daha olabilir. Saygilar
  • 01-05-2020, 05:28:29
    #15
    Aleyküm selam. Allah razı olsun.
  • 01-05-2020, 05:34:34
    #16
    Karaeskix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konu hakkında okuduğum güzel bir yazıyı paylaşmak istiyorum.

    Allahü teâlâ, her şeyi bir sebeple yaratır. Mesela Cebrail aleyhisselamı Peygamberlere vahiy göndermekle, Azrail aleyhisselamı insanların ruhunu almakla görevlendirmiştir. Dilerse, Cebrail aleyhisselam olmadan da, Peygamberlerine vahiy gönderebilirdi, nitekim onların mübarek kalbine ilham ederek gönderdiği de, vaki olmuştur. Azrail aleyhisselam olmadan da, canımızı alabilir. Bulutsuz da, yağmur yağdırır. Çocuğun olması için, ana babayı sebep yaratmıştır. Her ne kadar, âdeti sebeplerle yaratmaksa da, dilerse sebepsiz de yaratır. Nitekim Hazret-i İsa'yı babasız, Hazret-i Âdem’i de, hem anasız, hem de babasız yaratmıştır.

    Allahü teâlâ, ekmeği doyurmaya sebep yaptığı gibi, ilaçları da, hastalıkları gidermeye sebep yapmıştır. Bütün sebepleri yaratan, bunlara tesir kuvveti veren, Allahü teâlâdır.

    Musa aleyhisselam, şöyle bir sual sordu:
    — Ya Rabbi, hastalığı yapan kimdir, hastalığı iyi eden kimdir?
    Cenab-ı Hak buyurdu ki:
    — Her ikisini de yapan benim.
    — O halde, doktora ne lüzum var?
    — Doktorlar, şifa için yarattığım sebepleri bilir ve kullarıma verir. Ben de onlara, bu yoldan rızk ve sevab veririm. (Kimya-i saadet)

    Şu halde, melekler niye yaratıldı demek, Allah ilaçlara niye faydalı tesir kuvveti verdi demeye benziyor. Onun için atalarımız, (Hikmetinden sual olunmaz) demişlerdir.
    cok hoşuma gitti teşekkürler
  • 01-05-2020, 05:41:07
    #17
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim de nacizane bir kac sorum olacak,

    1- Yazdiklarindan anladigim kadariyla, cennete girmek icin namaz kilinmasi gerek, o halde namaz cennete gitmek icin mi kilinir yoksa cehenneme girmemek icin mi yoksa baska bir sey icin mi?
    2- Camilerde görüyoruz, bir cogu ezberden arapca bir seyler söyleyip iki dakikada namazi bitirip giden insanlar namaz kilmis oluyor mu? Yani anlamini bilmeden sadece bazi hareketler yapip anlamani bilmedigi bir seyleri ezberden okumak namaz mi?
    3- Namaz borc mudur? Bazen duyuyoruz, ben borcumu ödeyip geleyim...

    Bu sorularin cevaplarina göre belki bir iki sorum daha olabilir. Saygilar
    Namazı Cennete gitmek için kılmak olarak düşünmeyin de namaz kılarsak Cennet ile ödüllendiriliriz olarak düşünün. Namaz hem bir görevdir, hem bir teşekkürdür.

    Kur'an okumanın en güzel ve doğru hali anlamını bilerek okumaktır. Hatta mealden öte Arapçaya hakim olarak okumak en güzeli. Namaz esnasında okunan surenin anlamı konusuna gelince; öncelikle belirtmeliyim ki hiçbir amel karşılıksız kalmaz, okunan her harf için 10 sevap yazılır. Anlamını bilerek okusa herkes ne güzel... Anlamını bilmiyor diye okumaktan ve namaz kılmaktan vazgeçmemeli çünkü o şekilde bile bize faydası var. Mesela tat alma duyunuzu kaybettiğinizi düşünün hocam. Kaybettiniz diye ağzınıza koyduğunuz şeyin tadının nasıl olduğunu bilmiyorsunuz diye yemek yemekten vazgeçmezsiniz öyle değil mi? Allah kabul edecektir inşallah, Arapçaya hakim olarakta okumayı herkese nasip etsin Allah...

    Namaz teşekkürdür. Konuda da yazmıştım. Asansöre binerken yol veren komşuya bile teşekkür ederken çeşitli nimetler veren Allah'a teşekkürü borç bilmemiz lazım. Bu yüzden namaz diğer şeylerden ötürü bir nevi teşekkürdür.
  • 01-05-2020, 05:49:50
    #18
    Allah'a abd ve asker olmak, öyle lezzetli bir şereftir ki, tarif edilmez.
    Vazife ise: Yalnız bir asker gibi Allah namına işlemeli, başlamalı.
    Ve Allah hesabıyla vermeli ve almalı.
    Ve izni ve kanunu dairesinde hareket etmeli, sükûnet bulmalı.
    Kusur etse, istiğfar etmeli.
    Yâ Rab! Kusurumuzu afvet, bizi kendine kul kabul et, emanetini kabzetmek zamanına kadar bizi emanette emin kıl. Âmîn demeli ve ona yalvarmalı.. #Rnk

    Tutacağınız Oruc'u kılacağınız namazı dergahı izzetinde kabul ve makbul eylesin, Hayırlı Ramazanlar / Cumalar..