ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim de nacizane bir kac sorum olacak,

1- Yazdiklarindan anladigim kadariyla, cennete girmek icin namaz kilinmasi gerek, o halde namaz cennete gitmek icin mi kilinir yoksa cehenneme girmemek icin mi yoksa baska bir sey icin mi?
2- Camilerde görüyoruz, bir cogu ezberden arapca bir seyler söyleyip iki dakikada namazi bitirip giden insanlar namaz kilmis oluyor mu? Yani anlamini bilmeden sadece bazi hareketler yapip anlamani bilmedigi bir seyleri ezberden okumak namaz mi?
3- Namaz borc mudur? Bazen duyuyoruz, ben borcumu ödeyip geleyim...

Bu sorularin cevaplarina göre belki bir iki sorum daha olabilir. Saygilar
Namazı Cennete gitmek için kılmak olarak düşünmeyin de namaz kılarsak Cennet ile ödüllendiriliriz olarak düşünün. Namaz hem bir görevdir, hem bir teşekkürdür.

Kur'an okumanın en güzel ve doğru hali anlamını bilerek okumaktır. Hatta mealden öte Arapçaya hakim olarak okumak en güzeli. Namaz esnasında okunan surenin anlamı konusuna gelince; öncelikle belirtmeliyim ki hiçbir amel karşılıksız kalmaz, okunan her harf için 10 sevap yazılır. Anlamını bilerek okusa herkes ne güzel... Anlamını bilmiyor diye okumaktan ve namaz kılmaktan vazgeçmemeli çünkü o şekilde bile bize faydası var. Mesela tat alma duyunuzu kaybettiğinizi düşünün hocam. Kaybettiniz diye ağzınıza koyduğunuz şeyin tadının nasıl olduğunu bilmiyorsunuz diye yemek yemekten vazgeçmezsiniz öyle değil mi? Allah kabul edecektir inşallah, Arapçaya hakim olarakta okumayı herkese nasip etsin Allah...

Namaz teşekkürdür. Konuda da yazmıştım. Asansöre binerken yol veren komşuya bile teşekkür ederken çeşitli nimetler veren Allah'a teşekkürü borç bilmemiz lazım. Bu yüzden namaz diğer şeylerden ötürü bir nevi teşekkürdür.