Namazı Cennete gitmek için kılmak olarak düşünmeyin de namaz kılarsak Cennet ile ödüllendiriliriz olarak düşünün. Namaz hem bir görevdir, hem bir teşekkürdür.
Kur'an okumanın en güzel ve doğru hali anlamını bilerek okumaktır. Hatta mealden öte Arapçaya hakim olarak okumak en güzeli. Namaz esnasında okunan surenin anlamı konusuna gelince; öncelikle belirtmeliyim ki hiçbir amel karşılıksız kalmaz, okunan her harf için 10 sevap yazılır. Anlamını bilerek okusa herkes ne güzel... Anlamını bilmiyor diye okumaktan ve namaz kılmaktan vazgeçmemeli çünkü o şekilde bile bize faydası var. Mesela tat alma duyunuzu kaybettiğinizi düşünün hocam. Kaybettiniz diye ağzınıza koyduğunuz şeyin tadının nasıl olduğunu bilmiyorsunuz diye yemek yemekten vazgeçmezsiniz öyle değil mi? Allah kabul edecektir inşallah, Arapçaya hakim olarakta okumayı herkede nasip etsin Allah...
Namaz teşekkürdür. Konuda da yazmıştım. Asansöre binerken yol veren komşuya bile teşekkür ederken çeşitli nimetler veren Allah'a teşekkürü borç bilmemiz lazım. Bu yüzden namaz diğer şeylerden ötürü bir nevi teşekkürdür.
Cevabiniz icin tesekkür ediyorum.. Ancak söylediklerinizin bir kismina katilmiyorum.. Sebebine gelince; Ben "kendine müslüman deyip namaz kilanlarin bir cogunun Allah'in istedigi namazi kildiklarini düsünmüyorum". Sizin baktiginiz cihetle baktigimizda Allah'in namazlari bir cok durumda kabul edecegi anlasiliyor. Oysa bu bakis acisi Kur'an ile celisiyor. Cünkü kur'an a göre, namaz husu ile kilinmali.. Tilavetin dogrulugundan bahsetmiyorum ama adam sadece seslendiriyor yarim yamalak ve bunu sizin de yazdiginiz gibi bir "görev" görüyor ama muhteviyatina, icerigine önem vermiyor.. Siz buna namaz diyorsunuz ve Allah kabul eder diyorsunuz..
Oysa Allah ayette "Namaz sizi kötü ve cirkinliklerden alikoyar" (ankebut 45) buyuruyor. Ancak islam toplumlarina baktigimizda, namazin müslümanlari kötülüklerden alikoydugunu görmüyoruz.. Buradan benim cikardigim sonuc da demek ki kilanan sey namaz degil.. Yani sizin "Allah kabul eder" demeniz bir seyi ifade etmiyor cünkü Allah zaten kaideyi koymus. Kilinan namaz insani kötülükten korumuyorsa, alikoymuyorsa, demek ki o kisi namaz kilmamistir, sadece bazi jimnastik hareketler yapip olayi bitirmistir ve bunun ismine de namaz demistir.. borc demistir, görev demistir vs
Bunu söylememin sebebi, sizi kastetmiyorum ancak bir cok müslüman namazi, Allah'in istedigi sekilde kilmiyor ve "Allah kabul eder" mantigiyla hareket ediyor. Elbette ben bilemem hangi namaz kabul olur hangisi olmaz.. Ancak bana bildirilen sey "namazin kötülüklerden alikoymasi". Alikoymuyorsa demek ki o kilinan sey namaz degil ve namaz kilan kisinin bunun bilincinde olmasi ve kendine ceki düzen vermesi gerek.
Yanlis mi düsünüyorum?