• 30-11-2019, 12:21:22
    #37
    2578 tl olması gerek falan demişler.
  • 30-11-2019, 12:24:21
    #38
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kesinlikle 2020 TL olarak kalmalı... işletmeler aksi taktirde 3000 olsa alacağımız her şeye zam yapmak zorunda kalacak ve ekonomi daha da çökecek. Zam çözüö değil alım gücünü arttırmak önemli olan
  • 30-11-2019, 12:31:01
    #39
    Asgari ücret artarsa, işten çıkarmalar artar. 10 milyon işsiz sayısı 15 milyon olur. Her şeye zam'da gelir.

    Konu bu kadar basit değil. Asgari ücret arttıkça iş verenler zora girecek. Zaten yeterince zorda çoğu.

    İşverenleri rahatlatmak için vergi falan düşür diye ümit etmeyin , Şu ekonomi'de verginin düşmesi imkansız. Zaten çoğu düzgün doğru vergi ödemiyor. Elden ticaret yapanlar vergiyi minimum'da tutuyor.

    Ben 2300-2400 aralığında bir rakama çıkacağını düşünüyorum. Peşinden zamlar gelir.
  • 30-11-2019, 12:37:07
    #40
    Maaşlara yapılan 100 tl zammı sadece elektrik faturası ile geri alıyorlar. ayda 70 lira gelen fatura 170 oldu. doğalgaz, su , vss , alışveriş hesaba katmıyorum bile.
    yani 3000 olması lazım diyenler çok haklı. en az 3 bin olursa geçen yıl ki gibi geçim devam eder.
  • 30-11-2019, 12:44:15
    #41
    2,320 TL üstüne çıkmaz kesinlikle.
  • 30-11-2019, 12:51:34
    #42
    Her sene saçma sapan bi asgari ücret tartışması çıkıyor, asgari ücretin yükselmesi veya alçalması bir çözüm değil. Alım gücünün artması esas kriter, rakamlara takılmamak lazım.

    Bırakın kaç yapıyorlarsa yapsınlar sizin cebinize şuankinden fazla para girmeyecek asgari ücret 3000 TL olduğunda o paranın değeri şuanki 2000 e denk olacak. Yani tamamen rakamlarla insanları oyalamaktan başka bişey değil.
  • 30-11-2019, 13:08:21
    #43
    hasankarakas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar , yıl sonun gelmesi ile birlikte asgari ücret zammı google aramalarında en çok araştırılan konulardan biri haline geldi. Neredeyse her gün haber sayfaları yazılar paylaşmakta. Sizce 2020 yılında asgari ücret ne kadar olur tahminlerinizi bekliyorum.
    Bence 2400 - 2500 arası bir rakam olacaktır.
    Ev kirasi :1000 tl
    Elektrik: 200 tl
    Doğalgaz: 300 tl
    Haftalık sebze : 100 tl
    Sigara içersen: 450 tl
    Aylık temizlik bakliyat: 600 tl
    Daha bir çok ihtiyaç yokken bu iki kişilik hele birde cocuk varsa vay halina siz söyleyin ne kadar olsun asgari ücret Yol masrafını katmadım eşimi gezmeye götürmedim akrabaları ziyaret etmedim hava güneşliken eşimi pikniğe götürmedim herşeyden mahrum ettim siz düşününün herşey ateş pahası paranın hiç bir değeri yok bilen bilir koyun cebinize 500 tl çıkarın eşinizi bir gün gezmeye eve dönerken paranız varmı yokmu
  • 30-11-2019, 13:10:54
    #44
    Bence zam gelmemesi daha iyi boylesine alistik. Çünkü gelen asgari zam sonrasi diğer şeylere de zam geliyor. Böylelikle sana verilen zam 200 tl ise onu senden farkina varmadan iki kati ile aliyor.
  • 30-11-2019, 13:18:10
    #45
    Her şeyi işçiye göre yapıyorsunuz ama işverenleri düşünmüyorsunuz. Benim 5 tane asgari ücretli personelim var. Tamam bende istiyorum 3500 olsun 4000 olsun avrupa standartları olsun. Ama devlet asgari ücreti arttırıken, işveren desteğini de arttırmalı. Yoksa işveren ne yapacak biliyor musunuz? 5 personelin 3 tanesini çıkaracak 2 siyle devam edecek. 2 kişi mutlu mesut yaşarken, 3 kişi aç kalacak. ve 2 kişi 5 kişilik iş yapacak. Yani öyle kafadan 3000-5000 olsun diyemeyiz.

    Asgari ücret tahminimce %12-13 artacak ve 2300-2400 bandına gelecektir. Agi tutarı ile çalışanın eline geçen tutar minimum 2500 TL civarında olacaktır.

    Fakat devletin işveren destekleri arttırılmalı, sanayiye, üretime dayalı bir anlayış sergilenmelidir. KOSGEB destekleri gün geçtikçe azalıyor, kira desteği kaldırıldı, nitelikli personel desteği şartları çok zorlaştırıldı, işkur eyp programı 9-12 aydan 3-6 aya düşürüldü, %50 personel desteği %30'a düşürüldü. Yani arka planda olan işlemleri kimse görmüyor. Çünkü bu ülkeden GİRİŞİMCİ OLMAK, İŞVEREN OLMAK önemli değil. Şahsen ekonomi böyle zorlaşmaya devam ederse sanırım bende ASGARİ ÜCRETLE çalışıp tüm bu sorumluluklarla uğraşmayı kenara bırakacağım. GÖRÜNEN KÖY BU