Normal şartlar altında 2600 civarında + fiyatlar genel seviyesinin yükselmemesi lazım. Çoğu zorunlu tüketim ürününün fiyatı doğrudan asgari ücrete endeksli.
Ülkede asgari ücret arttıkça bu ürünlerin de fiyatı doğrudan artıyor. Olması gereken asgari ücret enflasyon doğrultusunda artarken fiyatların aynı kalması ki alım gücü artsın.
Ama ülkemizde genellikle olan şey; enflasyon atıyorum %15'ken asgari ücrete %15 zam yapıp FGS'nin %15'ten fazla artması...
Önemli olan asgari ücretin ne olduğu değil, asgari ücretlinin 1 maaşıyla kaç kg et, peynir, çay, süt aldığı.
2020 asgari ücret ne kadar olmali ?
92
●2.890
- 30-11-2019, 11:16:35Arkadaşlar asgari ücrete atıyorum %10 zam gelsin tüm kalem ürünlere en az %20 - %40 arası zam gelir bunuda belirtiyim. 2020 olduğu zamanı hatırlayın. Çözüm zam değil, çözüm alım gücünün yükseltilmesi.
- 30-11-2019, 11:21:14Elekrik %40 oranında zamlandı doğalgaz da aynı şekilde zamlandı asgari ücreti de yükseldi %15 %20 oranı arasında. Mal sahipleride bu oranları hesaplayarak kiraya en az %15 ila %20 arasında kira artışı yapacak esnaf ve konut kiracıları için.
Esnaf bu zamlar karşısında ürünlere %30 yapistiracak hangi alim gücü hangi piyasa canlanması bu yıl aldığını bulamazssin 2020 de. En akıllıca olanı elektrik, doğalgaz yüksek indirim yapılarak maliyeti düşürmek kdv 12 çekerse esnafın maliyeti giderek azalır ve ürünler tüketiciye ucuza ulaşır ve paranın kıymeti artar. Sen asgari ücrete %50 zam istersen emin ol esnaf %60 ürüne zam yapar ev sahibide aynı oranda yapar isten çıkarılanlar zaten cabasi - 30-11-2019, 11:22:09Döviz değilse alım gücü maaşa zamla artmıyor öyle sihirli bi değnek yok. Ekonominin yapısı bozuk katma değer üreten bir ülke değiliz ileri gideceğimize geri gittik, kağıt üstünde verilen zamlarla refah artmıyor,bu ülke dönmüyor artık rüya bitti. Hele şu mega projelerin garantileri ödensin 20-25 seneye rahatlarız,sabırrrr.