• 30-11-2019, 16:51:50
    #55
    en baba 2200. enflasyon tek hane zaten. Ekonomi şahlandı.
  • 30-11-2019, 16:56:46
    #56
    cixipit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cok az asgari ücret en az 3000 bin tl olmasi lazim ekonomi kriz var abi geçinemiyoruz
    3 k asgari ücret olursa muhtemelen işsiz kalırsınız



    AvrupaGelinlik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asgari ücreti yükselmesini gönlüm istiyor ama bir işveren olarak 3000 TL olursa ülkedeki işsiz sayısının artacağını düşünüyorum.
    Düşünceniz sadece düşünce değil kesin bir gerçek. Asgari ücretinin fahiş artışı fahiş işsizliğe sebep olur. Somumuz hayrolsun
  • 30-11-2019, 17:00:01
    #57
    100 max 150 tl zam gelir

    Az para = Çok işçi
    Çok Para = Az İşçi
    • EgemenPolat
    EgemenPolat bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 30-11-2019, 17:30:10
    #58
    Yaklaşık enflasyona göre 2250TL olaçak gibi Min. 2200TL ,Max.2300TL bana göre.
  • 30-11-2019, 17:31:53
    #59
    CavitUcaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3000₺ olursa eğer emin olun ki ekonomik kriz daha çabuk atlatılır.


    Sebebiyse tüketime olan düşkünlüğümüz, tüketince esnaf kazanacak kazandıkça vergi verecek mal alacak, aldıkça üretim yapılacak yani domino etkisi olarak düşünebilirsiniz.
    Hocam asgari ücreti devlet ödemiyor işveren ödüyor. 5000tl yapılsa ne olacak hangi şirket karşılayacak? Şuanda asgari ücretli çalışan birinin işletmeye maliyeti sigortası stopajı kdvsi cartı curtu 3500tl yi buluyor. Düşün 10 çalışanın var 35.000tl veriyorsun aylık onlara.

    Asgari ücret 3000tl olursa sigorta primide bununla birlikte yükselecek 4800 5000tl civarı 1 kişinin masrafı olacak işletmeye. 10 çalışanın masrafı 35bin tl iken yılbaşından sonra 50bin tl olacak. 15bin tl fark sence işletmeler bu durumda ne yapacak? 3 kişiyi işten çıkarıp 35bin tl vermeye devam edecek. Geçen sene yapılan zamdan sona kaç kişi işsiz kaldı adam farkı kapatmak için işten çıkardı.

    Gönül ister elbet 3500lere çıksın ama asgari ücreti devlet ödemediği için yapılan zam sonrası yine olan işçiye olacak, işten çıkarılmalar artacak.

    2.260 TL civarı yapabilirler diye düşünüyorum sonuçta enflasyonun maşallahı varmış tek hanelerdeymişiz bolluk içinde devlet işsiz insan yok, üretmediğimiz tek malzeme yok, dünyaya potansiyel sağlıyoruz. Bak F35ten çıktık amerika çöktü. Asgari ücrette neymiş işçimizin anası ağlasın yukardakilerde çorba 2 lira oldu diye ağlasın adalet işte..
  • 30-11-2019, 18:06:47
    #60
    ülkecek zor durumlardan geçtiğimiz bu zamanda bence 1500 liraya düşürülmeli. asgari ücretle çalışanlar her türlü halinden memnun gözüküyorlar bence düşürseler de memnun olmaya devam ederler.
  • 30-11-2019, 18:07:09
    #61
    GodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam asgari ücreti devlet ödemiyor işveren ödüyor. 5000tl yapılsa ne olacak hangi şirket karşılayacak? Şuanda asgari ücretli çalışan birinin işletmeye maliyeti sigortası stopajı kdvsi cartı curtu 3500tl yi buluyor. Düşün 10 çalışanın var 35.000tl veriyorsun aylık onlara.

    Asgari ücret 3000tl olursa sigorta primide bununla birlikte yükselecek 4800 5000tl civarı 1 kişinin masrafı olacak işletmeye. 10 çalışanın masrafı 35bin tl iken yılbaşından sonra 50bin tl olacak. 15bin tl fark sence işletmeler bu durumda ne yapacak? 3 kişiyi işten çıkarıp 35bin tl vermeye devam edecek. Geçen sene yapılan zamdan sona kaç kişi işsiz kaldı adam farkı kapatmak için işten çıkardı.

    Gönül ister elbet 3500lere çıksın ama asgari ücreti devlet ödemediği için yapılan zam sonrası yine olan işçiye olacak, işten çıkarılmalar artacak.

    2.260 TL civarı yapabilirler diye düşünüyorum sonuçta enflasyonun maşallahı varmış tek hanelerdeymişiz bolluk içinde devlet işsiz insan yok, üretmediğimiz tek malzeme yok, dünyaya potansiyel sağlıyoruz. Bak F35ten çıktık amerika çöktü. Asgari ücrette neymiş işçimizin anası ağlasın yukardakilerde çorba 2 lira oldu diye ağlasın adalet işte..
    Sonraki attığım mesajda gerekçe ve yöntemi yazmıştım aslında

    İnsanımızın yaşaması için 3000₺ bile az ama devlet asgari ücreti bu düzeye çıkartıp işverene vergiler konusunda kolaylik sağlamalı ki olmayacak birşey de değil.

    İroniniz baya hoşuma gitti bu arada



    Bedir_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaklaşık enflasyona göre 2250TL olaçak gibi Min. 2200TL ,Max.2300TL bana göre.
    Enflasyon rakamları kesinlikle inandırıcı değil.

    Rakamlar bunu gösteriyor olsada enflasyon sepetinde bulunan ürünler gerçekliğe aykırı ( Golf Sopası, Pinpon topu v.b)

    Hissedilen enflasyon minimum %20.
  • 30-11-2019, 18:09:58
    #62
    CavitUcaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sonraki attığım mesajda gerekçe ve yöntemi yazmıştım aslında

    İnsanımızın yaşaması için 3000₺ bile az ama devlet asgari ücreti bu düzeye çıkartıp işverene vergiler konusunda kolaylik sağlamalı ki olmayacak birşey de değil.

    İroniniz baya hoşuma gitti bu arada
    Şöyle yapılsa mantıklı olur,

    asgari ücrete 1000tl zam gelebilir ama sigorta primlerine sadece %10 gelir ozaman bi ihtimal diğer türlü mümkünatı yok kurtarmaz işsizlik artar bakalım bekleyip görecez nekadar yapacaklar
  • 30-11-2019, 18:13:46
    #63
    GodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle yapılsa mantıklı olur,

    asgari ücrete 1000tl zam gelebilir ama sigorta primlerine sadece %10 gelir ozaman bi ihtimal diğer türlü mümkünatı yok kurtarmaz işsizlik artar bakalım bekleyip görecez nekadar yapacaklar
    Kendi tahmin ettiğim ve bir çok ekonomist hocamla görüştüğüm kadarıyla max. 2300₺ olacak muhtemel rakam 2230₺ falan.