2020 asgari ücret ne kadar olmali ?
92
●2.890
- 30-11-2019, 16:56:463 k asgari ücret olursa muhtemelen işsiz kalırsınızcixipit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Düşünceniz sadece düşünce değil kesin bir gerçek. Asgari ücretinin fahiş artışı fahiş işsizliğe sebep olur. Somumuz hayrolsunAvrupaGelinlik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 30-11-2019, 17:00:01100 max 150 tl zam gelir

Az para = Çok işçi
Çok Para = Az İşçiEgemenPolat bunu beğendi.1 kişi bunu beğendi. - 30-11-2019, 17:31:53Hocam asgari ücreti devlet ödemiyor işveren ödüyor. 5000tl yapılsa ne olacak hangi şirket karşılayacak? Şuanda asgari ücretli çalışan birinin işletmeye maliyeti sigortası stopajı kdvsi cartı curtu 3500tl yi buluyor. Düşün 10 çalışanın var 35.000tl veriyorsun aylık onlara.CavitUcaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Asgari ücret 3000tl olursa sigorta primide bununla birlikte yükselecek 4800 5000tl civarı 1 kişinin masrafı olacak işletmeye. 10 çalışanın masrafı 35bin tl iken yılbaşından sonra 50bin tl olacak. 15bin tl fark sence işletmeler bu durumda ne yapacak? 3 kişiyi işten çıkarıp 35bin tl vermeye devam edecek. Geçen sene yapılan zamdan sona kaç kişi işsiz kaldı adam farkı kapatmak için işten çıkardı.
Gönül ister elbet 3500lere çıksın ama asgari ücreti devlet ödemediği için yapılan zam sonrası yine olan işçiye olacak, işten çıkarılmalar artacak.
2.260 TL civarı yapabilirler diye düşünüyorum sonuçta enflasyonun maşallahı varmış tek hanelerdeymişiz bolluk içinde devlet işsiz insan yok, üretmediğimiz tek malzeme yok, dünyaya potansiyel sağlıyoruz. Bak F35ten çıktık amerika çöktü. Asgari ücrette neymiş işçimizin anası ağlasın yukardakilerde çorba 2 lira oldu diye ağlasın adalet işte.. - 30-11-2019, 18:06:47ülkecek zor durumlardan geçtiğimiz bu zamanda bence 1500 liraya düşürülmeli. asgari ücretle çalışanlar her türlü halinden memnun gözüküyorlar bence düşürseler de memnun olmaya devam ederler.
- 30-11-2019, 18:07:09Sonraki attığım mesajda gerekçe ve yöntemi yazmıştım aslındaGodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

İnsanımızın yaşaması için 3000₺ bile az ama devlet asgari ücreti bu düzeye çıkartıp işverene vergiler konusunda kolaylik sağlamalı ki olmayacak birşey de değil.
İroniniz baya hoşuma gitti bu arada
Enflasyon rakamları kesinlikle inandırıcı değil.Bedir_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Rakamlar bunu gösteriyor olsada enflasyon sepetinde bulunan ürünler gerçekliğe aykırı ( Golf Sopası, Pinpon topu v.b)
Hissedilen enflasyon minimum %20. - 30-11-2019, 18:09:58Şöyle yapılsa mantıklı olur,CavitUcaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
asgari ücrete 1000tl zam gelebilir ama sigorta primlerine sadece %10 gelir ozaman bi ihtimal diğer türlü mümkünatı yok kurtarmaz işsizlik artar
bakalım bekleyip görecez nekadar yapacaklar
- 30-11-2019, 18:13:46Kendi tahmin ettiğim ve bir çok ekonomist hocamla görüştüğüm kadarıyla max. 2300₺ olacak muhtemel rakam 2230₺ falan.GodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


bakalım bekleyip görecez nekadar yapacaklar