• 30-11-2019, 22:48:28
    #73
    2350₺ diyorum. Fazla bir şey ümid etmeyin
  • 01-12-2019, 00:18:11
    #74
    4000 olmali halkini komik enflasyon rakamlaari ile kandirmaya calisan bir hukumet oldugu da unutulmamali
  • 01-12-2019, 01:42:45
    #75
    2022 seçim öncesi 5 6 bin olur ....



    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4000 olmali halkini komik enflasyon rakamlaari ile kandirmaya calisan bir hukumet oldugu da unutulmamali
    Aynen Öyle hocam Katılıyorum geçtiğimiz seneye göre ne aldıysanız hizmet ürün kira bu sene bir daha bakın 2 katı resmen.. alım gücü 2 katınıa çıkıyor asgari ücret 3 de 1 in 4/1 gibi şaka gibi
  • 01-12-2019, 02:53:20
    #76
    Bazı arkadaşlar asgari ücret 3.000₺ olsun demiş, böyle bir durumda işsizlik oranının daha da artacağından emin olun. 2400 olursa şükür...
  • 01-12-2019, 03:21:20
    #77
    Minimum net 5k tl olması gerekiyor.
  • 01-12-2019, 03:30:00
    #78
    en az yoksulluk sınırının yarısı olması lazım.. ama nerdeee.. oda yok!
  • 01-12-2019, 11:37:52
    #79
    Başlığın cevabı olması gereken asgari ücret 5000tl
    Olacak asgari ücret 2420 tl veya 2370tl
  • 01-12-2019, 15:10:15
    #80
    CavitUcaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3000₺ olursa eğer emin olun ki ekonomik kriz daha çabuk atlatılır.


    Sebebiyse tüketime olan düşkünlüğümüz, tüketince esnaf kazanacak kazandıkça vergi verecek mal alacak, aldıkça üretim yapılacak yani domino etkisi olarak düşünebilirsiniz.
    O dediğiniz öyle olmuyor işte.

    2000 yılın başından bu yana asgari ücrete yapılan zammı ve enflasyonda ki artışı karşılaştırın. Asgari ücret arttıkça mal, ürün ve hizmetlere ciddi oranda zam geliyor. Çünkü işveren işçisinin ücretini ödeyebilmek için sattığı ürün veya hizmete zam yapmak zorunda kalıyor. Sadece maaş ile kalmıyor, prim ücretlerine de zam yapılıyor. Böylece bir işçinin işverene maliyeti ciddi oranda artıyor. Hele ki bünyesinde binlerce işçi çalıştıran holdingler için daha da sıkıntılı bir süreç.

    Düşünün; 1000 tane asgari ücretli çalışanı olan büyük bir işletmenin sigortası da dahil senede ekstra cebinden çıkan tutar geçen sene için 7.2 milyon TL'den fazlaydı. Çok büyük şirketler ciddi karlar elde etse de bazıları artan aşırı maliyetler ve sektörel sorunlardan dolayı zor günler geçiriyor.

    Dolar ve Euro'nun artmasından dolayı ithal ettiği hammadde yada ürünleri daha pahalıya alıyor fakat aldığı fiyata oranla zam yapamıyor. Sürümden kazanarak günü kotarmaya çalışan binlerce firma var.

    Asıl mesele asgari ücrete zam yapılıp yapılmaması değil, asıl mesele enflasyon oranlarının aşağı çekilip (manipüle edilmiş verilerle değil) dolar ve euro nun hacminin artmasını sağlamak.

    Keşke asgari ücret 1000 TL'ye düşse de herkes daha rahat alışveriş yapıp aylık harcamalarını daha rahat yapsa.
  • 01-12-2019, 15:34:12
    #81
    Üyeliği durduruldu
    Şöyle 5-6 bin 3-5 bin olması gerekli diyenler.
    Asgari ücret 800tl iken bu ülkede ekonomik refah vardı.
    Hala daha asgari ücrete zam geldikçe alım gücünün azaldığının farkında değilsiniz.
    Farkında olmak için kendi işinizi yapmanız gerekli.