Normal şartlar altında 2600 civarında + fiyatlar genel seviyesinin yükselmemesi lazım. Çoğu zorunlu tüketim ürününün fiyatı doğrudan asgari ücrete endeksli.
Ülkede asgari ücret arttıkça bu ürünlerin de fiyatı doğrudan artıyor. Olması gereken asgari ücret enflasyon doğrultusunda artarken fiyatların aynı kalması ki alım gücü artsın.
Ama ülkemizde genellikle olan şey; enflasyon atıyorum %15'ken asgari ücrete %15 zam yapıp FGS'nin %15'ten fazla artması...
Önemli olan asgari ücretin ne olduğu değil, asgari ücretlinin 1 maaşıyla kaç kg et, peynir, çay, süt aldığı.